Aplikacja CiTTy z problemami… do zgłaszania problemów

To nie żart, ani złośliwość, ale najwyraźniej pech. Nowinki techniczne, którymi próbuje uszczęśliwiać nas urząd miejski, są co najmniej słabej jakości. Tym razem współpracy odmawia aplikacja CiTTy, służąca do zgłaszania problemów.

- Problemy są z tym CiTTy do zgłaszania problemów – napisał do nas jeden z czytelników i od tego zaczęliśmy sprawdzać, co jest nie w porządku.

Bardzo szybko po tym sygnale, jaki otrzymaliśmy, wystąpiliśmy do urzędu miejskiego z pytaniem o aplikację. I jak można się było domyślić, CiTTy działa dobrze, wręcz rewelacyjnie. Identycznie przecież jak nasz system zarządzania ruchem, który przeklinają wszyscy kierowcy, ale urzędnikom się za to podoba. Wydawało się nam, że skoro czekaliśmy ponad dwa tygodnie na odpowiedź na jedno krótkie pytanie, ktoś sprawdził zgłoszony problem. Nic, bardziej mylnego.

Gdzie jest problem? W tym, że aby zgłosić problem należy być zalogowanym do aplikacji. Nie każdy, kto z tej aplikacji korzysta chce się logować. I słusznie. W regulaminie jest wyraźnie napisane, że aby korzystać z aplikacji CiTTy nie trzeba być zalogowanym, ale problem zgłosić się da. Jak wygląda takie zgłoszenie niezalogowanego użytkownika widać na załączonym filmiku, który specjalnie dla nas zrobił jeden z użytkowników.

Zwracam się do Państwa z pytaniem dotyczącym programu CiTTy. Czy można dokonywać zgłoszeń, kiedy użytkownik nie jest zalogowany, albo nie chce się zalogować z jakiegoś powodu? Proszę także o informacje, czego dotyczyły ostatnie prace serwisowe tej platformy” – tak brzmiało nasze zapytanie do urzędu miejskiego.

- Tak, użytkownik niezalogowany może dokonać zgłoszenia. Zainstalowano dodatkowe funkcjonalności, które usprawnią pracę Centrum Obsługi Teleinformatycznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku. Konieczność aktualizacji CiTTy wynikała z obserwacji i wniosków, jakie pojawiły się w czasie używania platformy – to już odpowiedź przesłana naszej redakcji przez Kamilę Busłowską.

Po takiej odpowiedzi próbowaliśmy ponownie zgłosić problem za pomocą aplikacji CiTTy, pozostając niezalogowanym użytkownikiem. Efekt był dokładnie taki sam, jak przed wysłaniem zapytania i zgłoszeniem problemu urzędnikom. Identyczny efekt uzyskał inny z użytkowników, który próbował bez logowania się do aplikacji przekazać informację o pewnym zdarzeniu do straży miejskiej.

- Dodawałem zgłoszenie ze zdjęciami i miałem komunikat "Nieautoryzowany dostęp" – poinformował mężczyzna i dodał, że nie udało mu się dokonać żadnego zgłoszenia.

Sprawdziliśmy i my ponownie, czy nic się nie zmieniło. Wygląda na to, że nie. W rozdziale czwartym regulaminu aplikacji CiTTy jest wyraźnie napisane w punkcie pierwszym: „Z Systemu mogą korzystać Użytkownicy Zarejestrowani i Użytkownicy niezarejestrowani”. Z tym, że to co jest napisane, nie musi iść w parze z praktyką. I w tym przypadku nie poszło. Użytkownik niezarejestrowany może sobie aplikację co najwyżej pooglądać, bo problemu nie zgłosi.

Mężczyzna, który próbował zgłosić problem straży miejskiej ostatecznie skorzystał z tradycyjnej metody i problem zgłosił telefonicznie. Przynajmniej w tym przypadku więcej już nikt kłopotów nie robił. Straż miejska przyjęła wezwanie i sprawa jest załatwiona. Z tym, że nie do końca. Bo też w końcu zapłaciliśmy za aplikację, która nie działa jak należy.

Ponadto aplikacja CiTTy ma dość ograniczone możliwości do zgłaszania problemów. Gdyby te możliwości były większe, z pewnością w sobotę nie musiałyby bezpłatnie przez cały dzień jeździć autobusy miejskie. Bo to dzień wcześniej, w piątek, mieliśmy dramatycznie zanieczyszczone powietrze. Dzień później wszystko było w porządku. Ale aplikacja do zgłaszania problemów nie posiada narzędzi do zgłaszania problemów ze smogiem. Z tego powodu być może urzędnicy nawet o tym nie wiedzieli, co się dzieje w świecie rzeczywistym.

Aplikacja z pewnością jest do poprawy. Do poprawy jest również praca urzędników, którzy w przypadku takich pytań, jak nasze odnośnie CiTTy, przed przesłaniem odpowiedzi powinni sprawdzić chociaż, czy aby na pewno wszystko działa jak należy. W tym przypadku nie działało i nada nie działa.

Może myślimy naiwnie, ale ktoś powinien też zwracać uwagę na takie sprawy. Skoro już wydawane są pieniądze publiczne na różne udogodnienia, niech te udogodnienia służą zgodnie z tym, do czego zostały zakupione. Jeszcze lepiej by było, gdyby działały zgodnie z zamieszczonym regulaminem. O ile system zarządzania ruchem nadaje się wyłącznie do śmietnika, ewentualnie zutylizowania w spalarni, o tyle aplikację CiTTy warto jest poprawić.

(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: bialystok.pl)

Aplikacja CiTTy z problemami… do zgłaszania problemów komentarze opinie

  • Gość - niezalogowany 2017-02-21 09:55:20

    Zgłaszam wiele zdarzeń z naszego miasta również niezalogowany i nie ma probłędów. Jest komunikat że dostęp nieautoryzowany a nie ze nie ma możliwości dodania zgłoszenia. Zgłoszenia przeze mnie wysyłane są realizowane: np pełne kosze na dziesiecinach.

    Może nauczy się Pani czytać ze zrozumieniem alerty? ;-).

    Kiedyś był problem ze zdjęciami ze tylko bardzo małe można wysyłać. Zgłoszone na adres mailowy podany w apce i zostało to poprawione.
    Kilka rzeczy jeszcze do poprawienia ale ogólnie ok.

    Strzał z artykułem jak kulą w płot ;-)

  • Karol - niezalogowany 2017-02-21 11:31:37

    Dokładnie, wszystko działa sprawnie cały czas, ale za to Agnieszka zaczyna nam powoli odlatywać: aplikacja do zgłaszania smogu :D

  • gość 2017-03-02 01:50:12

    A wy bystrzaki może ogarniecie, że problem jest ze zgłaszaniem przez stronę WWW? Trudno zgłosić przez aplikację, skoro nie ma jej na system Windows Mobile. Na filmie pokazane jest, że po wprowadzeniu informacji i przesłaniu wyskakuje komunikat, że "zgłoszenie dodane" oraz komunikat o błędzie, ale po dodaniu i zerknięciu na listę zgłoszeń tego zgłoszenia nie ma. I można tak do usr... śmierci sobie dodawać...

  • użytkownik - niezalogowany 2018-04-02 19:31:10


    Wszystko działało i działa. Niestety dla nowych użytkowników nie jest do końca jasno wytłumaczone co się dzieje ze zgłoszeniami, kiedy je widać a kiedy nie, natomiast komunikaty i sytuacja na ekranie mogą być mylące. Dopiero obserwacja i praktyka w zgłaszaniu spraw pozwala ogarnąć co tam się z tym dzieje. Niezalogowani po napisaniu i wysłaniu zgłoszenia nie widzą już swojego zgłoszenia do momentu akceptacji przez moderatora i przydzieleniu go właściwej jednostce (stąd pojawia się dodatkowy komunikat "nieautoryzowany dostęp"). Zalogowani tego komunikatu nie dostają, a swoje nowe zgłoszenia widzą (tylko będąc zalogowanym) na czerwono na statusie "nowe". Przydzielanie następuje w godzinach pracy urzędu, a poza nimi zgłoszenie może sobie sama przejąć do realizacji Straż Miejska, jeśli dyżurny uzna, że to ważna sprawa zagrażająca bezpieczeństwu lub sprawa adresowana jest wybitnie do niej. Inne czekają do 7:30 pierwszego dnia roboczego. Czasem więc z wieczornymi lub weekendowymi zgłoszeniami trzeba czekać, mimo że Straż Miejska już może realizować inne późniejsze zgłoszenia, które widzimy na liście, że zostały napisane po naszym. Oczywiście zgłoszenie zostanie odrzucone w przypadku głupot, wulgarnego lub niezrozumiałego języka, nieprecyzyjnej lokalizacji czy sprawy ewidentnie niebędącej w kompetencjach urzędu. Warto zawsze być zalogowanym przy zgłaszaniu - możemy śledzić co się dzieje z naszą sprawą (ale też z innymi, które nas zainteresują), dostajemy komunikaty systemowe, można obserwować zmiany statusów i sprawdzić końcowy komentarz po zamknięciu. Bo zamkniętych spraw niezalogowani już nie podejrzą, chyba że się później zalogują i będą szukać jej po omacku po numerze ID z linku. I na koniec powiem, że większość spraw typu usterki, awarie, uszkodzenia, zaniedbania jest realizowana, niektóre nawet bardzo sprawnie. Gorzej z jakimiś wnioskami racjonalizatorskimi, bo tu zazwyczaj kręcą nosem i odpisują, że tak jest teraz jest dobrze, albo że nie ma pieniędzy. Ale nie zawsze :) Warto zgłaszać i samemu się przekonać.


Dodajesz jako: |

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama