Kultura, Będą promować golema - zdjęcie, fotografia



Książka Romana Batko "Golem, Awatar, Midas, Złoty Cielec. Organizacja publiczna w płynnej nowoczesności" to studium nad ponowoczesną organizacją publiczną, dzieło na wskroś oryginalne i pełne pasji, napisane w rygorach rozprawy akademickiej i jednocześnie pełne em ocji wobec przedmiotu badania.



Praca ta jest wynikiem badań organizacji publicznej przy pomocy narzędzi paradygmatu humanistycznego oraz interpretatywnego – do tej perspektywy badawczej w naukach o zarządzaniu nawiązuje autor – i jednocześnie próbą zrozumienia opisywanej rzeczywistości.
Autor podkreśla, że zarządzanie humanistyczne jest nauką holistyczną, która w centrum badania stawia człowieka i poszukuje odpowiedzi na pytania badawcze związane z jego celową aktywnością.

W tradycji badawczej, do której odwołuje się Roman Batko, zarządzanie nie tylko analizuje zasoby oraz skutki ekonomiczne i techniki użyte podczas procesów zachodzących w organizacjach, ale również bada rolę człowieka jako reżysera, aktora, obserwatora czy nieświadomego uczestnika tych procesów. Tak rozumiane zarządzanie humanistyczne czerpie metody badawcze, język i inspiracje z innych nauk, jak psychologia, socjologia, filozofia, etnologia czy nauki o sztuce. O samodzielności humanistycznych nauk o zarządzaniu decyduje własne pole badawcze i specyfika pytań badawczych.

Interdyscyplinarna perspektywa Autora ma wpływ na język książki, daleki od hermetyczności dyskursu naukowego, wciągający czytelnika w opis badanych zjawisk i pobudzający do refleksji nad stanem spraw publicznych, jaki wyłania się z rozprawy.
Używając czterech metafor – Golema, Awatara, Midasa i Złotego Cielca – Roman Batko przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania ponowoczesnej organizacji publicznej: biurokrację (Golem), przechodzenie na platformę komunikacji wirtualnej (Awatar), sięganie po wzorce organizacyjne charakterystyczne dla biznesu (Midas) oraz rytualizację działania i mieszanie porządku sacrum i profanum (Złoty Cielec).

Współczesna organizacja publiczna jawi się jako twór/instytucja opresyjna i biurokratyczna, daleka w efekcie swoich działań od etosu służby publicznej – służby obywatelowi – od celu, który powinien determinować jej działania.
Na uwagę zasługuje pasja etyczna Autora, który stawia tezę, że nie da się zapobiec i wyeliminować patologii drążących ponowoczesne organizacje publiczne bez przywracania im wymiaru etycznego w podejmowanych działaniach.
Golem, Awatar, Midas, Złoty Cielec. Organizacja publiczna w płynnej nowoczesności będzie znaczącym głosem w dyskusji o nurcie humanistycznym w zarządzaniu. Książka powinna być także lekturą obowiązkową dla wszystkich osób związanych z organizacjami publicznymi i zatroskanych o dobro wspólne.

 

3 lutego, Galeria Arsenał, ul. A. Mickiewicza 2. Godz. 18. Wstęp wolny. www.galeria-arsenal.pl

(mat. pras.)
Reklama

Będą promować golema komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"