Carrefour zwiększa liczbę sklepów ajencyjnych, bo takie są trendy. Ale nie na Podlasiu

Gospodarka, Carrefour zwiększa liczbę sklepów ajencyjnych takie trendy Podlasiu - zdjęcie, fotografia

Sieć przyspiesza z rozwojem ajencji, bo według niej takie są trendy rynkowe. Przedstawiciele Carrefour Polska zapowiadają, że tego typu model współpracy zaoferowali w największych miastach w całej Polsce. Podlasie pominęli. Białystok nie należy bowiem do tej grupy. 10 miejsce pod względem liczby ludności to widocznie zbyt mało. Jak zatem interpretować słowa "w całej Polsce"? Okazuje się też, że planów co do naszego regionu na razie nie ma.

Od początku roku, Carrefour prawie dwukrotnie zwiększył liczbę sklepów ajencyjnych w stolicy i w październiku po raz pierwszy otworzył nowe placówki poza Warszawą - w Krakowie i Łodzi. Przyspieszenie rozwoju ajencji Carrefour to odpowiedź na nowy trend - pojawienie się na rynku osób zainteresowanych tymczasowo pracą na etacie, ale poważnie myślących o prowadzeniu własnego biznesu w przyszłości. Informację tej treści otrzymaliśmy z biura prasowego Carrefour Polska.

W komunikacie skierowanym do mediów czytamy, że na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy Carrefour znacznie zwiększył tempo rozwoju modelu ajencyjnego, otwierając w stolicy aż dziewięć nowych sklepów ajencyjnych z logo Carrefour Express convenience i zaoferował nowy model współpracy w największych polskich miastach. Jest to reakcja związana z pojawieniem się na rynku nowej grupy osób, zainteresowanych tymczasową pracą na etacie, aby po zdobyciu doświadczenia prowadzić własne sklepy franczyzowe.

- Od kilku miesięcy obserwujemy znaczny wzrost liczby osób zainteresowanych nową ofertą ajencji Carrefour. Wyróżnia się ona na rynku tym, że praca w naszym modelu ajencyjnym jest przygotowaniem do otwarcia własnego sklepu franczyzowego w przyszłości, a jak pokazują nasze doświadczenia, nawet do otwarcia i zarządzania siecią kilku takich sklepów - powiedział Michał Florkiewicz, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska. - Odpowiadając na nowy trend, zaoferowaliśmy nasz model współpracy również poza Warszawą, w największych miastach w całej Polsce.

Zapytaliśmy biuro prasowe Carrefour Polska, czy ma plany wprowadzenia modelu ajencyjnego w naszym regionie. Otóż nie. Z odpowiedzi wynika, że w województwie podlaskim nie ma dużych miast. Białystok - według Carrefour - nie zalicza się do nich. Mimo że pod względem ludności - blisko 300 tysięcy mieszkańców - znajduje się na 10 miejscu w Polsce. Informacja prasowa trafiła jednak do lokalnej białostockiej redakcji.

- W ramach dostępnej oferty franczyzowej, Carrefour Polska posiada dwa modele współpracy: klasyczną franczyzę oraz ajencję. Ajencja sklepu convenience to idealne rozwiązanie dla osób, których celem jest prowadzenie własnego sklepu, ale brakuje im wystarczających środków finansowych czy doświadczenia w zarządzaniu. Ten model współpracy zakłada bowiem większy poziom wsparcia i niższe progi finansowe niż przy klasycznej franczyzie, ale z możliwością przekształcenia współpracy we franczyzę po pewnym czasie - wyjaśnia nam w przesłanej odpowiedzi biuro prasowe Carrefour Polska. - Zwiększenie od początku roku liczby sklepów ajencyjnych w stolicy i otwarcie nowych placówek po raz pierwszy w Krakowie i Łodzi, związane jest z pojawieniem się na rynku osób zainteresowanych tymczasowo pracą na etacie, których celem jest prowadzenie własnego biznesu w przyszłości. Carrefour Polska, rozumiejąc potrzeby rynku, inwestuje w dalszy dynamiczny rozwój konceptu sklepów ajencyjnych i planuje do końca roku otworzyć kolejnych pięć nowych sklepów w tym modelu. Obecnie w regionie podlaskim, sieć nie posiada sklepów w formacie ajencyjnym  i w najbliższych miesiącach nie planuje rozwijania tego typu sklepów na tym terenie. W pierwszej kolejności otwierane są sklepy znajdujące się w największych miastach Polski. O nowych otwarciach będziemy informować na bieżąco.

Na koniec października tego roku w modelu ajencyjnym działało 28 sklepów Carrefour Express convenience. Sieć pozostaje w ajencji głównym inwestorem - posiada prawa do lokalu i opłaca koszty związane z jego adaptacją i wyposażeniem. Inwestycja, którą ponosi ajent, ogranicza się do zakupu drukarek fiskalnych oraz opłacenia koncesji na alkohol. Powinien on też umieć zarządzać zespołem oraz praktycznie znać podstawowe techniki sprzedaży. W ramach współpracy sieć zapewnia swoim ajentom atrakcyjny system bonusowy, wsparcie doświadczonego zespołu doradców oraz zdefiniowany asortyment dopasowany do lokalizacji i potrzeb klienta.

(Piotr Walczak / Foto: Carrefour Polska)

Carrefour zwiększa liczbę sklepów ajencyjnych, bo takie są trendy. Ale nie na Podlasiu komentarze opinie

Dodajesz jako: |

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama