Wiadomości, nowoczesne centrum przesiadkowe Efekt ulice - zdjęcie, fotografia

Ostatnie dni lipca przyniosły informację na temat podjęcia działań mających na celu budowę węzła intermodalnego w Białymstoku. Jej celem ma być budowa nowego centrum przesiadkowego w okolicach dworców PKS i PKP. W praktyce czekać nas będą kolejne przebudowy dróg i budowy nowych.

O tym, że budowa węzła intermodalnego większego sensu może nie mieć było wiadomo, odkąd trzy podmioty obsługujące ruch podróżnych nie porozumiały się w sprawie przebudowy rejonów dwóch dworców oraz przystanków komunikacji miejskiej. Spółka PKS, która przekształciła się w PKS Nova realizowała swoją inwestycję w postaci nowego dworca i peronów. Koleje zajęły się przebudową swojego dworca – po sąsiedzku. W efekcie podróżni mają w zasadzie tyle samo, co do tej pory, tylko po nowemu. Schody pomiędzy dworcami tak jak trzeba było pokonywać, tak i nadal się to nie zmieniło.

Identycznie jest z przystankami komunikacji miejskiej. Jeśli ktoś przyjeżdża miejskim autobusem od strony dworca PKP, a musi dostać się na dworzec autobusowy, nie ma wyjścia, musi pokonać schody. Identycznie jest również w drugą stronę, co stanowi problem. Bo schodów nie jest w stanie pokonać osoba na wózku inwalidzkim, rodzice z wózkami dziecięcymi, ale też i część seniorów. Schody bowiem są strome i wysłużone, stanowią poważną barierę, kiedy przystanki autobusowe oddalone są od siebie stosunkowo niedaleko. Ale nie każdy przejdzie z jednego na drugi. Węzeł intermodalny miał to zmienić i wszystko połączyć. Tak się jednak nie stanie, mimo że urzędnicy cały czas utrzymują, iż chodzi o centrum przesiadkowe.

- Naszym celem jest zbudowanie nowoczesnego centrum przesiadkowego wraz z korytarzami publicznego transportu zbiorowego, co umożliwi efektywniejsze wykorzystanie komunikacji miejskiej. Pierwszy etap prac będzie polegał na przebudowie układu drogowego – mówi zastępca prezydenta Białegostoku Przemysław Tuchliński.

I na tym etapie właściwie się skończy, ponieważ drugi etap będzie niemal dokładnie taki sam jak pierwszy. Aby zobrazować sytuację, podamy to, co przekazali urzędnicy na oficjalnych stronach urzędu miejskiego w Białymstoku. A zatem część pierwsza dotyczy rozbudowy ul. M. Kopernika na odcinku od skrzyżowania z ul. „Nową Łomżyńską” do skrzyżowania z ul. Młynową i ul. Łomżyńską oraz rozbudowy ul. Młynowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Łomżyńską do skrzyżowania z ul. Kard. St. Wyszyńskiego. Te prace mają być zrealizowane w czasie 16 miesięcy od przekazania placu budowy wyłonionemu w przetargu wykonawcy. Natomiast część druga obejmuje rozbudowę ul. Łomżyńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. M. Kopernika do skrzyżowania z ul. „Nową Łomżyńską” i ul. Bohaterów Monte Cassino, a także rozbudowę ul. Bohaterów Monte Cassino na odcinku od skrzyżowania z ul. Łomżyńską i ul. „Nową Łomżyńską” do skrzyżowania z ul. Św. Rocha. Roboty potrwają 14 miesięcy od przekazania placu budowy.

Jak to ma ułatwić przemieszczanie się podróżnych z dwóch dworców oraz centrum przesiadkowego? Tego dokładnie, ani nawet niedokładnie, nie wiadomo. Wystarczy, że dobrze brzmi, a na papierze wygląda pewnie jeszcze lepiej, bo dofinansowanie samo się nie dostanie.

Od razu też wyjaśnimy, nie chodzi o to, żeby ulic nie przebudowywać i nie tworzyć dodatkowych nitek ulicznych, bo to akurat w tym rejonie jest potrzebne. Tylko mieszkańcom należałoby powiedzieć, że budujemy i przebudowujemy drogi, a nie, że węzeł intermodalny ułatwi im dostęp do komunikacji miejskiej czy podmiejskiej. Bo to kolejny ukłon w stronę przede wszystkim samochodów indywidualnych, a nie ludzi. Dostęp i korzystanie z dworców będzie takie jak teraz, ale z tą różnicą, że na miejski autobus podróżni czekać będą pod nowymi wiatami zamiast starymi.

(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska)

Reklama

Cel – nowoczesne centrum przesiadkowe. Efekt – nowe ulice komentarze opinie

  • Lelek - niezalogowany 2019-08-23 04:11:56

    Ciąg dalszy marnowania podatków i przeznaczonych dla mieszkańców regionu środków unijnych. Kaprysy urzędników polegają na ciągłym rozbieraniu tego co się wcześniej z podatków zbudowało. Zamiast budować nowe ulice przy których mogłyby powstać nowe domy i przedsiębiorstwa rozbiera się już zbudowane czy prostuje w inną stronę zakręty. W ten sposób niczego się nie dorobimy. Zmarnowane środki unijne na urzędnicze fanaberie to efekt pozbawienia dotacji które otrzymali mieszkańcy innych miast wojewódzkich. Dziwne że w Białymstoku nawet się z tego cieszą.

  • Gość - niezalogowany 2019-08-23 09:21:38

    Jezu, artykuł napisany tak, że trzeba tłumaczyć z polskiego na polski. Chyba autor chce swoim słownictwem pokazać jaki to on inteligentny, a tak naprawdę można to samo napisać o wiele prościej i lepiej... nie mówiąc już nawet o powtorzeniach wyrazowych, które aż bolą!

  • gość 2019-08-23 11:40:31

    "Bo to kolejny ukłon w stronę przede wszystkim samochodów indywidualnych, a nie ludzi." - a samochodami to niby kto jeździ? I tak już miasto usiłuje uczynić osoby posiadające samochód ludźmi drugiej kategorii. Idiotycznym, a w ręcz skandalicznym pomysłem było (czy jest nadal?) połączanie ulic św. Rocha i Zwycięstwa wyłącznie dla autobusów. Takie połączenie jest bardzo potrzebne, ale dla wszystkich, bez wykluczeń. Narzekamy na korki (i zwiększoną przez stojące w nich samochody emisję), a nadal w Warszawie jest więcej mostów przez Wisłę, niż w Białymstoku przejazdów przez tory.

  • gość 2019-08-23 11:40:51

    "Bo to kolejny ukłon w stronę przede wszystkim samochodów indywidualnych, a nie ludzi." - a samochodami to niby kto jeździ? I tak już miasto usiłuje uczynić osoby posiadające samochód ludźmi drugiej kategorii. Idiotycznym, a w ręcz skandalicznym pomysłem było (czy jest nadal?) połączanie ulic św. Rocha i Zwycięstwa wyłącznie dla autobusów. Takie połączenie jest bardzo potrzebne, ale dla wszystkich, bez wykluczeń. Narzekamy na korki (i zwiększoną przez stojące w nich samochody emisję), a nadal w Warszawie jest więcej mostów przez Wisłę, niż w Białymstoku przejazdów przez tory.

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"