Dr Magda Szcześniak na seminarium w Galerii Arsenał

Kultura, Magda Szcześniak seminarium Galerii Arsenał - zdjęcie, fotografia
KWI 25
Galeria Arsenał elektrownia, ul. Elektryczna 13 godz: 18:00

Galeria Arsenał zaprasza na kolejne otwarte seminarium z cyklu "Czytelnia obrazów" towarzyszące wystawie "FOGHORN. Wątek transformacji w pracach z Kolekcji II Galerii Arsenał" Normy widzialności. Tożsamość w czasach transformacji – otwarte seminarium z dr Magdą Szcześniak (IKP UW) odbędzie się w najbliższy czwartek, 25 kwietnia 2019 r. o godz. 18.00.

"Normy widzialności. Tożsamość w czasach transformacji Magdy Szcześniak to podróż do lat 90. śladami wizerunków „normalności” – od biznesmenów ze zdjęć stockowych, przez podróbki zachodnich towarów, po wyklęte białe skarpetki. „Normalność”, słowo-klucz polskiej transformacji, to nieprecyzyjne, ale wygodne pojęcie przywołujące powab Europy, Zachodu, właściwego i rzekomo neutralnego porządku (gospodarczego, społecznego, estetycznego).Uznaje się ją za stan „naturalny”, który pojawia się samoistnie wraz ze zmianą systemową.

Jednocześnie w latach 90. normalność była czymś, czego należało się nauczyć poprzez uważne naśladowanie zachodnioeuropejskich wzorów i standardów, których źródłem były przede wszystkim krążące w transformacyjnej sferze publicznej obrazy. Na łamach Norm widzialności Szcześniak opisuje m.in. wyłanianie się dominującego wizerunku polskiej klasy średniej oraz przygląda się dyskusjom o wizerunku nowoczesnego „geja” wewnątrz zmarginalizowanej mniejszości seksualnej.

Normy widzialności to pierwsza książka z wydawniczej serii wizualnej, stworzonej we współpracy z Instytutem Kultury Polskiej UW i projektantem Krzysztofem Pydą. W trakcie spotkania Normy widzialności. Tożsamośc w czasach transformacji skoncentrujemy się głównie na wyłaniającym się w latach 90. dominującym wizerunku polskiej klasy średniej.

- Proponujemy, aby rozmowę zogniskować m.in. wokół fragmentów książki: M. Szcześniak, „Normy widzialności. Tożsamość w okresie transformacji”, Warszawa 2016, ss. 10-23; 40-51; 86-143. Uwaga! Tekst jest dostępny, dzięki uprzejmości autorki oraz Fundacji Bęc Zmiana, pod adresem [email protected]. Prosimy o kontakt – informują pracownicy Galerii Arsenał.

Spotkanie jest częścią programu towarzyszącego prezentacji „FOGHORN. Wątek transformacji w pracach z Kolekcji II Galerii Arsenał”, przygotowanego we współpracy z Fundacją Bęc Zmiana oraz Instytutem Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Założeniem cyklu trzech seminariów jest uzupełnienie narracji wystawy o problematykę zmieniającego się (nie)porządku wizualnego w Polsce i jego implikacji społeczno-kulturowych.

(25 kwietnia 2019 r., czwartek, godz. 18.00, Galeria Arsenał elektrownia, ul. Elektryczna 13 – wejście od ul. Świętojańskiej)

(Źródło i foto: GA/ oprac. Kalina)

Reklama

Dr Magda Szcześniak na seminarium w Galerii Arsenał komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"