Dwa lata wystarczyły aby obniżyć poziom najlepszego liceum w Białymstoku

Wiadomości, wystarczyły obniżyć poziom najlepszego liceum Białymstoku - zdjęcie, fotografia

Nie zawsze zmiana na stanowisku dyrektora szkoły służy czemuś lepszemu. W przypadku I Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku, które od nieco ponad dwóch lat ma nowego szefa, zmiana nie wyszła na dobre. Liceum pierwszy raz od wielu lat spadło w notowaniach na niższe miejsca w rankingach.

Do września 2015 roku I Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Białymstoku kierowała Grażyna Złocka-Korzeniewska. Dodajmy, kierowała przez 24 lata. I najwyraźniej wiedziała jak to się robi, żeby szkoła była wysoko notowana, a uczniowie traktowali naukę w niej, jak w prestiżowej placówce. Od wielu lat to właśnie pod kierownictwem Grażyny Złockiej-Korzeniewskiej I LO w Białymstoku uchodziło nie tylko za najlepszą szkołę w stolicy Podlasia, ale i w całym województwie podlaskim. Teraz sytuacja się zmieniła.

Od nieco ponad dwóch lat szkołą przy ulicy Brukowej kieruje dr Robert Winnicki. To doktor nauk humanistycznych, absolwent filologii polskiej Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowych studiów z wiedzy o kulturze i logopedii na Uniwersytecie w Białymstoku. Ale nie tylko. W 2014 roku startował bez powodzenia z list Komitetu Truskolaskiego w wyborach samorządowych. I już rok później zastąpił na stanowisku dyrektora I LO w Białymstoku wieloletnią, wspominaną wyżej dyrektor Grażynę Złocką-Korzeniewską.

- Ta renoma zobowiązuje i poprzeczka nadal będzie stawiana wysoko. Z pewnością wciąż będziemy dużo wymagać, ale też jednocześnie chciałbym, by udało się to pogodzić z miłą atmosferą – mówił dr Robert Winnicki krótko po powierzeniu mu obowiązków dyrektora placówki.

Poprzeczka może i została, ale coś ewidentnie poszło nie tak. Praktycznie dwa lata pod kierownictwem nowego dyrektora wystarczyły, aby poziom I LO obniżył się i to znacząco. Ostatni ranking miesięcznika Perspektywy, którego wyniki publikowaliśmy niedawno na naszej stronie internetowej, uplasował I LO dopiero na 45. pozycji. Jednak nie sama pozycja w kraju jest tu znacząca, ale bardziej ta dotycząca Miasta Białystok, jak i województwa podlaskiego. Okazało się, że po wielu latach prestiżowe I liceum im. Adama Mickiewicza w Białymstoku wyprzedziło Technikum Elektryczne w Zespole Szkół Elektrycznych w Białymstoku, a także jeszcze II LO im. Księżnej Anny z Sapiehów Jabłonowskiej. Szkoła na swojej stronie internetowej nie chwali się wynikami ostatniego rankingu. Nadal można zobaczyć wyniki z poprzedniego.

- To oczywiście nie dramat, ale widać wyraźnie, że pożegnanie pani Złockiej nastąpiło zdecydowanie za wcześnie. Owszem, miała twardą rękę do prowadzenia szkoły, ale to przekładało się na wyniki i jej ocenę w rankingach oraz wśród uczniów i rodziców. Pan Winnicki nie dorównuje jej w żadnym calu, choć pewnie on uważa, że jest tak samo, a być może lepiej. Nauczyciele zaczęli mówić już między sobą, że ostatni ranking może być pierwszym stopniem do powolnej jazdy w dół – mówi naszej redakcji jeden z nauczycieli I LO, który chciał zachować anonimowość.

Prezydent ponad dwa lata temu postawił na swojego człowieka i teraz zbiera efekty tej decyzji. Kilka miesięcy temu było głośno o innych konkursach, w których także powygrywali stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli ludzie, których nie akceptowali ani rodzice, ani znaczna część kadry pedagogicznej. Prezydent jednak decyzji nie zmienił, więc będzie zbierał teraz żniwo. Z I LO w Białymstoku już zebrał.

(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: ilo.pl)

Reklama

Dwa lata wystarczyły aby obniżyć poziom najlepszego liceum w Białymstoku komentarze opinie

  • Gość - niezalogowany 2018-01-23 21:11:38


    Co się czepiacie chłopa kiedyś był "towarzysz Winnicki" w alternatywy4 i tam wszyscy byli zadowoleni zwłaszcza jak wyłączyli prad


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 08:54:05


    Nie ma to jak zrobić polityczną aferę z czegoś gdzie polityki nie ma. I LO spadloby i za p. Złockiej, bo zwyczajnie II LO wprowadziło ciekawszą ofertę jak matura miedzynarodowa. To samo dotyczy technikum elektrycznego. Ludzie zaczeli stawiac wyksztalcenie zawodowe ponad ogolne po prostu. Ale przeciez to zawsze wina politykow.


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 09:18:16


    Pamiętam jak do tej szkoły mogła się dostać tylko elita z największą średnią; wiec w ten sposób podnosił się poziom szkoły. Żadna sztuka zebrać do jednej szkoły wszystkich najlepszych uczniów i chwalić się.


  • gość 2018-01-24 10:21:56


    Czy ten ranking świadczy o dyrektorze szkoły czy o nauczycielach tam pracujących, a autor artykułu powinien wnikliwiej przejrzeć ranking - szkoły z miejsc 70-80 powskakiwały do pierwszej dwudziestki ciekawe czemu


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 11:07:41


    No i I LO nie jest pierwsze WSTYD,a było tak fajnie.


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 11:14:26


    I tak to miejsce jest dzięki uczniom, którzy chodzą na korki. Ta szkoła na pewno nie przygotuje do matury. Żałuję, że wybrałem to lo.


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 11:45:38


    Proszę wykonawców artykułu sprawdzić ranking i co do niego wliczane bo ILO wcale nie spadło w niczym, tylko w tym roku inne dodatkowe rzeczy zaczęły być wliczane do rankingu. Szkoły powskakiwały dużo wyżej. Poziom szkoły się nie obniżył i proszę zobaczyć wyniku matur bo prawie ze wszystkiego lepsze. I nawet jeśli to nie należy winić dyrektora. Proszę o głębsze wnikanie w sprawę zanim się coś o niej pisze. Bo ILO ciagle potrzymuje swój poziom, ktory jest od lat w tej szkole, a nauczyciele nie kierują się rankingami tylko uczniami.


  • Gośćtylko ja - niezalogowany 2018-01-24 11:48:45


    Autor artykułu ...stronniczy jak zwykle. I jak zwykle mało obiektywny.


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 12:01:26


    Proszę trochę głębiej wnikać w sprawę i mieszać do tego rzeczy które jej nie dotyczą. Bo należałoby sprawdzić co w tym roku zaczęto wliczać do rankingu. ILO w niczym nie spadło, ciagle tyle samo punktów, w maturach tez brak spadków. I proszę dokładniej się przyjrzeć tym maturom z poszczególnych przedmiotów. Bardzo dużo liceów powskakiwalo nagle dużo w górę. Może lepiej tym się zainteresować czemu a nie mówić ze ILO spadło ? I szukać winowajców. I to jeszcze szukać winowajców czegos czego nie ma. ILO ciagle trzyma swój poziom. Nauczyciele kierują się uczniami, ich dobrem, a nie opinią i rankingami.


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 12:03:20


    Dawno nie czytałam większych bzdur. W I Liceum jest wspaniała kadra nauczycielska, ale także znakomity dyrektor który wie co robi. W szkole panuje atmosfera przyjazna i miła, do tej szkoły po prostu chce się chodzić. I tylko osoba która nie zagłębiła się w regulamin i obecną politykę rankingu Perspektyw może wierzyć w te bajki. Teraz w owym rankingu liczą się (uwaga!) między innymi wyniki w konkursach wiedzy o mleczarstwie! Śmiech na sali. A uczniowie II Liceum biorą w owych konkursach udział, bo dostają takie nakazy od swojego dyrektora, dla którego rankingi są najważniejsze, jeden wielki wyścig szczurów. A jeśli uczeń który wybiera swoją przyszłą szkołę patrzy tylko na wyniki w rankingach nie bacząc na nic innego to tylko pozostaje mi szczerze współczuć:)


  • gość 2018-01-24 12:09:51


    Śmieszna nagonka i tyle. Poziom rynsztoka. Jak były skargi na poprzednią dyrektor, że nagania uczniów tylko na korki, żeby były wyniki szkoły to nie było problemu. Teraz dziwnie propagandą polityczną zajechało


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 12:20:44


    Ta szkoła jest świetna i nie wiecie co mówicie. Nauczyciele naprawdę się starają a to że szkoła spadła w rankingu to nie wina dyrektora! Nie macie prawa robić takiej afery z niczego.


  • gość 2018-01-24 12:24:26


    artykuł i autorka ziejący nienawiścią, brak jakiegokolwiek profesjonalizmu


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 12:25:20


    Cale szczescie, ze dodajecie komentarze, tak bardzo boicie sie odzewu? Moze wystarczylo lepiej dobrac slowa, trzeba ponosic konsekwencje swoich czynów


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 12:30:39


    Artykuł jest zenujacy. Czepianie sie. Społeczeństwo uleglo zmianie i dzieci rowniez. W domach jest wiecej swobody bo kazdy chce dla dziecka jak najlepiej ale potem odpuszcza w szkole od dobroci rodzicow. Rygor jest konieczny, chcemy zapoczatkowac zmiany? Zacznijmy je wprowadzac najpierw na własnym podwórku.


  • Agnieszka Siewiereniuk Siewiereniuk 2018-01-24 12:34:28


    Fajnie się czyta takie komentarze aż z dwóch numerów IP. Ktoś znów zapomniał, że od strony administracji strony takie rzeczy widać. Niech Pan/ Pani pisze dalej, ile siły w palcach


  • gość 2018-01-24 13:22:14


    Dziennikarka, której kariera edukacyjna to SP42 w Białymstoku, Wieczorowe Liceum nr 2 w Białymstoku i Wieczorowa Historia na Uniwersytecie w Białymstoku coś napisała? Może ma kompleksy z wykształceniem, a może ze swoim wyglądem. Żałosny artykuł,nic więcej.


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 13:46:31


    Uczyłam się i rok za czasów Pani Zlockiej i dwa lata za Pana Winnickiego. Pan Winnicki chyba nie wie jak powinno zarządzać się szkoła, zamiast postawić na naukę kupuje kanapy na pierwsze piętro żeby zachęcić uczniów na dniach otwartych i największy grzech Pana dyrektora zamiana wicedyrektora z Pani Poltorak jednej z najlepszych nauczycielek w ilo i tym samym najbardziej zaangażowanej na Pana Adamskiego który wydaje się ze jie ma żadnego doświadczenia aby zajmować tak ważne stanowisko a zakładam ze jedynym powodem czemu Pan adamski został wicedyrektorem to dlatego ze on jako jeden z niewielu trzymał stronę dyrektora kiedy my jako uczniowie widzieliśmy narastający konflikt między starszymi nauczycielami a dyrektorem.


  • gość 2018-01-24 14:08:41


    świetna puenta autorki w ostatnim komentarzu! (2018-01-24 12:34:280


  • gość 2018-01-24 14:49:00


    Ten artykuł jest tak żenujący, że aż słów brak. Całkowicie stronniczy, przekłamany, mieszający pojęcia, po prostu rynsztokowy.


  • Agnieszka Siewiereniuk Siewiereniuk 2018-01-24 15:09:30


    No cóż. Do niektórych wciąż nie może dotrzeć informacja, że z poziomu redakcji widać to, że komentują tu za niby wielu maksymalnie dwie osoby. Pozdrawiam i życzę nadal udanej zabawy w pisanie komentarzy. Mam nadzieję, że przynajmniej ktoś za to zapłacił :)


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 15:57:48


    Podejrzewam, ze wynik byłby wyższy gdyby dyrektor nie stawiał uczniom szlabanów, przez co utrudnia im dostęp do edukacji. Myśle, że ciężko się uczyc w szkole do której dyrektor zabrania uczniom wjeżdżać. Skoro wielki brat nie chce uczniów w szkole to trudno się dziwić czemu szkoła spada w rankingach...


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 16:15:22


    Oj chyba dobrze wiemy od kogo idą te komentarze :)))


  • gość 2018-01-24 16:41:50


    Oj chyba Pani autorka coś mataczy, jestem jedną z osób komentujących i jest to dopiero mój drugi komentarz


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 19:00:32


    W korytarzu kanapy i pufy, a parkingi oszlabanowane, bo uczniowie mają jeździć autobusami. Historie jakie działy się na studniówkach i połowinkach, to komedia. Człowiek, który maca torebki uczennic, które akurat są na parkiecie według mnie nie powinnien pełnić tej funkcji.


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 19:07:56


    Jestem bardzo zainteresowany prawdziwą tożsamością Anonimowego Nauczyciela ;))))


  • gość 2018-01-24 19:46:23


    dokładnie, ostatnia studniówka w wykonaniu tego Pana to cyrk


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 20:02:44


    Robienie sensacji i obarczanie winą dyrektora szkoły, który w praktyce ma niewiele wspólnego z wynikami uczniów przez osobę, która nie poznała nigdy z bliska szkolnej społeczności, ani nawet nie zainteresowała się kryteriami rankingu „Perspektywy” jest godne pożałowania. Nowy dyrektor zapewne ma swoich zwolenników, jak i przeciwników, jednakże warto zauważyć, ze rocznik zeszłorocznych maturzystów rozpoczął swoją naukę w ILO za czasów dyrektor Złockiej i to on miał duży wpływ na ostatnie wyniki rankingu. Poziom napisanych matur był jak co roku na wysokim poziomie, osiągnięcia w ISTOTNYCH I PRESTIŻOWYCH olimpiadach są wciąż dumą szkoły, a nauczyciele pracujący już wiele lat są niezastąpieni i to oni mają największy wpływ na uczniow, co się nie zmieniło przez zmianę dyrektorów, oni razem z uczniami cieżko pracują na sukcesy. Zatem jeszcze raz radzę przemyśleć te zarzuty, gdyż nie mają one zbyt wiele wspólnego ze szkolną rzeczywistością. Moje słowa to całkowicie bezstronna relacja osoby już niestety spoza tej społeczności.


  • Gość - niezalogowany 2018-01-24 22:49:48


    Było mi dane uczyć się w tej szkole dwa lata za kadencji Pani Złockiej i rok Pana Winnickiego. Nie przyglądałem się tegorocznym rankingom "Perspektyw" i metodom ich wyliczania, ale mogę napisać o mojej szkole z autopsji; ponadto, z przyczyn osobistych, nie zerwałem kontaktu ze szkołą od razu po jej ukończeniu, lecz bywałem tam częstym gościem jeszcze najmniej rok. Przede wszystkim, za kadencji dyrektor Złockiej, a przynajmniej w tym jej czasie, na który przypadła moja edukacja dyrektor była wielką nieobecną, w dużej mierze z przyczyn zdrowotnych. Szkoła właściwie rządziła się sama - a koordynowała to Pani Półtorak, ówczesna wicedyrektor. Dodajmy, że znakomicie jej to wychodziło. Ponadto - nie wiem co prawda, jak dokładnie wygląda to w klasach o innych profilach, ale na profilu biologiczno - chemicznym niemal wszyscy chodzili na korepetycje. Na 36 osób w mojej klasie - chodziły, o ile dobrze pamiętam, 33. Zwykle z obu przedmiotów. O ile biologia nawet w szkole stoi na bardzo wysokim poziomie, co jest zasługą dwóch doświadczonych nauczycielek, to z chemią jest już różnie- zależy, na kogo się trafi. Jedna z nauczycielek jest wspaniałą specjalistką, druga... druga jest bardzo miłą osobą. Poza tym, była też kwestia obecności - czy raczej, nieobecności. Zwłaszcza w trzecich klasach mało kto zwracał na nią uwagę - więc uczniowie chodzili najwyżej na przedmioty rozszerzone, a często nawet nie na nie. Nikt z tego nie robił problemu, bo większość uczniów poświęcała czas wyrwany szkole na naukę do matury. Tak było jeszcze w mojej trzeciej klasie, to jest już za kadencji dyr. Winnickiego. Później niestety sprawa się zmieniła - i trzeba było mieć 80% obecności. Moim zdaniem, to może być jedna z przyczyn pogorszenia się wyników edukacyjnych szkoły - o ile do tego pogorszenia faktycznie doszło. Prawda jest też taka, że Pani Złocka nie przystawała do dzisiejszych czasów. ILO było szkołą bardzo konserwatywną, co przyjmowało częstokroć formy karykaturalne - przykładowo, dziewczęta nie mogły chodzić w rozpuszczonych włosach i makijażu. Oczywiście, ryzyko poniesienia konsekwencji było tylko wtedy, kiedy spotkało się Panią Dyrektor - co zdarzało się właściwie tylko na parterze, bo piętra z przyczyn, jak zakładam, zdrowotnych pozostawały poza Jej zasięgiem. Zmianę dyrektora większość uczniów przyjęła z ulgą, wręcz radością. Pierwszych kilka miesięcy kadencji dyr. Winnickiego też bardzo nam przypadło do gustu - pracę zaczął od spotkań z uczniami i wypytania ich o problemy szkoły. Co więcej, część z nich nawet rozwiązał! Potem niestety zaczęła się "amerykanizacja" i "ufajnianie" szkoły. Początkowo z umiarkowanym nasileniem, później, zwłaszcza po moim odejściu nabrało to na sile. Pojawiło się też sporo nowych nauczycieli - czego należało się spodziewać, choćby z uwagi na wiek słynnej Pani K, uchodzącej za jeden z fundamentów jakości tej szkoły. Problem w tym, że - wedle mojej, w żaden sposób niepotwierdzonej wiedzy - część nauczycieli zatrudniana była przez "naciski z góry". Tajemnicą poliszynela jest to, że dyrektor Winnicki został mianowany głównie dzięki poparciu białostockich struktur PO i T. Truskolaskiego; podobnie sytuacja miała się z poparciem wśród grona pedagogicznego dla nowego dyrektora - większość "starej gwardii" była mu przeciwna, w tym i wicedyrektor Półtorak. Nie znam przyczyn tego stanu rzeczy - byłem tylko uczniem, a wszystko to, co piszę - jest oceną i wiedzą z perspektywy absolwenta. Nie mam też niczego poza własnymi obserwacjami i zasłyszanymi plotkami na potwierdzenie tej tezy - więc jeśli są to bezpodstawne pomówienia, chciałbym niniejszym uderzyć się w pierś i za nie przeprosić. Prawdą jest też kuriozalna sytuacja na studniówce - jak choćby przegrzebywanie torebek w poszukiwaniu alkoholu czy odwożenie do domu uczniów przyłapanych na paleniu. Oczywiście, jest to zupełnie zgodne z literą prawa(może za wyjątkiem zaglądania do torebek), charakterem imprezy szkolnej, jaką jest przecież studniówka - ale bądźmy realistami. Szkoła z pewnością potrzebowała zmian, choć nie jestem pewien, czy te zmiany wyszły jej na dobre. Oceni dopiero czas; jednak stojąc tu, gdzie stoję, chciałbym dla Pana Dyrektora dać kilka rad: - przede wszystkim, docenić starych nauczycieli i dać im więcej swobody i większy wpływ - na prawdę, oni znacznie lepiej znają tą szkołę i jej realia - po drugie, przestać wymagać od uczniów obecności na zajęciach, zwłaszcza w trzeciej klasie. Na prawdę, korelacja pomiędzy obecnością na zajęciach a wynikiem na maturze jest tylko pozorna! - po trzecie - szkoła ma możliwości przestrzenne na zapewnienie uczniom miejsc do parkowania; niewielu wie, że w jej posiadaniu jest spory gruntowy plac przy ulicy Stołecznej. Przestańmy więc traktować zmotoryzowanego ucznia jako dziecko bogatych rodziców, burżuja i zło najwyższe. W realiach postępującej suburbizacji, własne auto to często jedyny sensowny sposób dotarcia do miasta, a posiadanie samochodu, kosztującego dzisiaj tyle, co średniej klasy telefon komórkowy - przestało być luksusem i symbolem statusu. - po czwarte - proszę wsłuchać się w głos uczniów i przestać traktować ich jak dzieci - po piąte - proszę dalej modernizować i "ufajniać" szkołę, przystosowując ją do współczesnych realiów - bo, o ile mi wiadomo, progi rekrutacyjne w ostatnich latach kadencji Pani Złockiej spadały - po szóste - proszę przestać się bać. Rodziców i Kuratorium. Dyrektor Złocka się nie bała. Bardzo kibicuję tej szkole i mam do niej stosunek emocjonalny - mam nadzieję, że tegoroczny spadek jest chwilowy i stanowił będzie przyczynek do wyskoku w górę.


  • Akir - niezalogowany 2018-01-24 23:04:39


    To nie 1 liceum obniżyło poziom tylko Elektryk podniósł.


  • . - niezalogowany 2018-01-25 01:45:21


    Nauczyciele kierują się dobrem uczniów? Zdecydowana większość nie, na porządku dziennym jest tam krzyk i dobijanie i tak już załamanych młodych ludzi, dochodzi nawet do tego że mdleją w szkole ze stresu i zmęczenia, uczniowie boją się niektórych pedagogów. Tekst że nie zdasz matury i nic nie osiągniesz słyszysz średnio 2 razy dziennie a o ironio wielu nauczycieli nie uczy a wymaga. Przechodząc korytarzem mijasz smutne i wymęczone twarze które wyglądaj jakby nie spały przez 3 dni, zwracasz się z czymś do wychowawcy klasy? "Idź porozmawiaj z dyrektorem" od czego właściwie jest ten wychowawca? Realne problemy uczniów np. brak miejsc parkingowych (chociaż szkolne parking są w połowie puste ponieważ nie ma tylu nauczycieli aby zająć je całe) są ignorowane, zamiast tego pojawily się poduszki i planszówki na korytarzu. Ba, wystąpiła nawet sytuacja że uczeń został zwyzywany od gówniarzy i kilku innych ciekawych określeń, ponieważ postawił auto przed szkołą obok nauczyciela który akurat wchodził do pracy. Niewielu jest pedagogów którzy umieją przekazać swoją wiedzę i podejść do ucznia jak do człowieka. To że szkoła spadła w rankingu wcale mnie nie dziwi. Wielu uczniów wybrałoby inne szkoły gdyby mogli cofnąć czas.


  • uczeń ilo - niezalogowany 2018-01-25 10:27:50


    Nie wiem czego dotyczył ten ranking, ale wyniki maturalne wciąż są w I Liceum Ogólnokształcącym powodem do dumy. //Swoją drogą, to zabawne, jak autor artykułu nawet w takiej tematyce odnalazł politykę, której tam nie ma. Niestety przez to cały tekst bardziej śmieszy swoją chęcią bycia "szokującym". Mam nadzieję, że nikt nie weźmie tego artykułu na poważnie. Tych, którzy wątpią w ilo, zapraszam do rozmowy z którymkolwiek z obecnych uczniów c:


  • gość 2018-01-25 12:03:28


    A DLACZEGO NIKT NIE PISZE O TYM, ŻE WŁAŚCIWIE TE WYSOKIE WYNIKI , TO NIESTETY ZASŁUGA RODZICÓW OPŁACAJĄCYCH KOREPETYCJE. TAK WYGLĄDA DZISIEJSZY SYSTEM NAUCZANIA.


  • gość 2018-01-25 12:09:38


    W Rankingu Perspektyw- podrankingu matur I LO spadło i to dużo w porównaniu z II LO jest aż 24 miejsca dalej- na 64 pozycji w kraju tu chyba olimpiady nie są powodem spadku tylko słabsze wyniki matur w I LO i za to trudno winić dyrektora Winnickiego


  • gość 2018-01-25 12:10:12


    W Rankingu Perspektyw- podrankingu matur I LO spadło i to dużo w porównaniu z II LO jest aż 24 miejsca dalej- na 64 pozycji w kraju tu chyba olimpiady nie są powodem spadku tylko słabsze wyniki matur w I LO i za to trudno winić dyrektora Winnickiego


  • gość 2018-01-25 23:36:56


    I o co ten hałas? Że zmienił się lider rankingu? Czy to odzwierciedla całą prawdę o pracy szkoły i Dyrektora? Dajmy spokój wojnom podjazdowym i osobistym animozjom, na ocenę efektów pracy nowego kierownictwa I LO przyjdzie czas po skończonej kadencji. Prawda na teraz jest taka, że zruszono stare układy, a to zawsze kogoś zaboli...


  • Gość - niezalogowany 2018-01-26 00:50:45


    Wysokie wyniki matur w każdym LO w Białymstoku to wyniki korepetycji z przedmiotów maturalnych.


  • Sympatyk I LO - niezalogowany 2018-01-26 15:24:50


    Brzydki artykuł z tezą na zamówienie. Proszę pamiętać, że zawiść ludzka jest destrukcyjna, również dla tych, od których wychodzi. Czy autorzy tej nagonki na dyrekcję I LO biorą pod uwagę prawa uczniów tej szkoły do pracy w zaufaniu do pedagogów? Publiczne anonimowe oskarżenia niszczą autorytety i sieją tylko zamęt, a "KTO SIEJE WIATR, TEN ZBIERA BURZE. Pozdrawiam, życząc nieco samokrytycznej autorefleksji.


  • Agnieszka Siewiereniuk Siewiereniuk 2018-01-26 15:56:50


    Panie "Sympatyku ILO", jeśli posiada Pan informację o tym kto zamówił tekst i w zamian za co lub za ile, proszę o podzielenie się publicznie taką informacją. Czekam


  • Sympatyk I LO - niezalogowany 2018-01-26 21:02:24


    Pani Redaktor, przepraszam za zbytni skrót myślowy, który odczytała Pani jako posądzenie o interesowne "pisanie na zamówienie". Moją intencją było zwrócić uwagę na konsekwencje nieobiektywnego, nierzetelnego dziennikarsko przedstawienia tematu. I w tytule, i w kolejnych częściach tekstu wyraźnie wskazuje Pani winnego, nie starając się przyjrzeć sprawie bliżej, a przywołując tylko anonimowe głosy potwierdzające wyrażoną opinię. Gdzie dla równowagi komentarz Pana Dyrektora? No i na koniec artykułu kasandryczna zapowiedź Pani Redaktor, że to dopiero początek koszmarnych pokonkursowych żniw w białostockiej oświacie. Czy tak wygląda dziennikarski obiektywizm ? Pozdrawiam.


  • Agnieszka Siewiereniuk Siewiereniuk 2018-01-26 23:13:21


    Drogi sympatyku, które fakty są nieprawdziwe, że podałam je nierzetelnie? Proszę o wskazanie choćby jednego. Po drugie, końcówka artykułu była niejako zapowiedzią do artykułów, które ukazały się niebawem później na tej samej stronie internetowej. I co będzie dla Pana zaskoczeniem - nieprawidłowości wynikły po konkursach. Tylko, żeby to wiedzieć, to trzeba oczy otworzyć nieco szerzej, a nie wyłącznie do klapek w jedną stronę. Powiem więcej, będą jeszcze inne artykuły, bo tak się złożyło, że konkursami i stanowiskami dyrektorów szkół zainteresowało się CBA. Dziękuję za uwagę


  • Gość - niezalogowany 2018-01-27 09:59:17


    Dawno już takich bzdur nie czytałam! Jako, że uczyłam się w ilo za czasów, kiedy była zmiana dyrekcji, powiem, że zmiana ta była konieczna, nowego dyrektora wybrała rada pedagogiczna i WSZYSCY się z tego cieszyli, a ten kto teraz mówi inaczej jest poprostu dwulicowy. A co do spadku w rankingach. Ilo w rankingach krajowych już dawno spadło. A ja już za czasów Pani Złockiej wiedziałam, że szkoła spada, przez to, jak uczniowie są tam traktowani, a to, że akurat dyrektor się zmienił to już oczywiście już wykorzystano to do obsmarowania człowieka i w celach politycznych.


  • Gość - niezalogowany 2018-01-27 20:00:33


    Droga Pani Redaktor, Prosi Pani o podanie choć jednego nierzetelnego faktu z Pani artukułu? To proszę bardzo: nie ma żadnego rankingu w którym Technikum Elektryczne wyprzedzałoby I LO. Osobno klasyfikowane są Licea i Technika. Pani nierzetelność polega tu na tym, że porównuje Pani dwie kategorie. To tak jakby porównać drużynę Ekstraklasy zajmującą miejsce drugie i drużynę z Drugiej Ligi zajmującą miejsce pierwsze. Właśnie z uwagi na bardzo słabe wyniki techników zarówno w olimpiadach jak i w maturach wprowadzono osobny ranking. Po drugie: ja widzę na kilometr, że zlecającą artykuł była sama pani Złocka, bo chyba nikt poza nią nie wie ile ona czasu dyrektorowała w I LO. Po trzecie - w 18 rankingach, które były za pani Złockiej jedynie w ok. 15 I LO było na pierwszym miejscu w mieście i województwie. Po czwarte: cytat z wypowiedzi pana Winnickiego zaraz po wyborach. Chyba tylko Złocka tak przeżyła swoją porażkę, że zapamiętała wszystkie słowa. które wtedy padły. Ani kamer, ani mikrofonów przy tym nie było. Po piąte: gdyby Pani włożyła trochę wysiłku, to zauważyła by Pani, że wnioskiem z rankingu jest głównie to, że licea przy których są gimnazja lepiej wypadają w rankingu. W pierwszej pięćdziesiątce rankingu jedynie ok. 15 liceów nie ma gimnazjum. Łatwiej uczy się młodzież przez 6 lat, gdy inni mają na to jedynie 3 lata. Może warto policzyć ile liceów bez gimnazujów wyprzedziło w rankingu I LO, a ile liceów z gimnazjami wyprzedziło II LO. Podsumowując - obie szkoły są bardzo dobre, zarówno Dyrektorzy jak i Nauczyciele robią bardzo dużo dobrej pracy dla białostockiej młodzieży. Jeżeli zależy Pani na tym, by młodzież "w Białystoku" (tak Pani mówi) nie miała autorytetów, ani dobrych szkół, to proszę o więcej pomyj pod adresem tych dwóch dobrych placówek, które mimo tego co Pani pisze przynoszą wiele chluby dla białostockiej oświaty.


  • Gość - niezalogowany 2018-01-27 20:01:35


    Droga Pani Redaktor, Prosi Pani o podanie choć jednego nierzetelnego faktu z Pani artukułu? To proszę bardzo: nie ma żadnego rankingu w którym Technikum Elektryczne wyprzedzałoby I LO. Osobno klasyfikowane są Licea i Technika. Pani nierzetelność polega tu na tym, że porównuje Pani dwie kategorie. To tak jakby porównać drużynę Ekstraklasy zajmującą miejsce drugie i drużynę z Drugiej Ligi zajmującą miejsce pierwsze. Właśnie z uwagi na bardzo słabe wyniki techników zarówno w olimpiadach jak i w maturach wprowadzono osobny ranking. Po drugie: ja widzę na kilometr, że zlecającą artykuł była sama pani Złocka, bo chyba nikt poza nią nie wie ile ona czasu dyrektorowała w I LO. Po trzecie - w 18 rankingach, które były za pani Złockiej jedynie w ok. 15 I LO było na pierwszym miejscu w mieście i województwie. Po czwarte: cytat z wypowiedzi pana Winnickiego zaraz po wyborach. Chyba tylko Złocka tak przeżyła swoją porażkę, że zapamiętała wszystkie słowa. które wtedy padły. Ani kamer, ani mikrofonów przy tym nie było. Po piąte: gdyby Pani włożyła trochę wysiłku, to zauważyła by Pani, że wnioskiem z rankingu jest głównie to, że licea przy których są gimnazja lepiej wypadają w rankingu. W pierwszej pięćdziesiątce rankingu jedynie ok. 15 liceów nie ma gimnazjum. Łatwiej uczy się młodzież przez 6 lat, gdy inni mają na to jedynie 3 lata. Może warto policzyć ile liceów bez gimnazujów wyprzedziło w rankingu I LO, a ile liceów z gimnazjami wyprzedziło II LO. Podsumowując - obie szkoły są bardzo dobre, zarówno Dyrektorzy jak i Nauczyciele robią bardzo dużo dobrej pracy dla białostockiej młodzieży. Jeżeli zależy Pani na tym, by młodzież "w Białystoku" (tak Pani mówi) nie miała autorytetów, ani dobrych szkół, to proszę o więcej pomyj pod adresem tych dwóch dobrych placówek, które mimo tego co Pani pisze przynoszą wiele chluby dla białostockiej oświaty.


  • Agnieszka Siewiereniuk Siewiereniuk 2018-01-27 21:02:51


    Strasznie nieudolna manipulacja. Ranking dotyczył szkół średnich. Choć też był podany z rozbiciem na licea oraz technika. Co całkowicie nie zmienia faktu, że nawet w rozbiciu na licea - I LO spadło w rankingu. Odnośnie słów cytowanych przez dyrektora I LO wystarczy je sobie wygooglać, żeby cytat się odnalazł w sieci. To takie cuda techniki w XXI wieku - gościu - działające zresztą od wielu lat. Inne rewelacje pominę z litości. Dodam, że wartość szkół, w tym licea czy wszelkie inne szkoły można rozpatrywać też pod względem liczby pięter, wielkości sal gimnastycznych, odsetka historyków lub fizyków przypadających na ucznia, ilośći toalet, koloru ścian korytarzy,średniej wieku polonistek, serwowanych produktów w sklepiku szkolnym oraz i innych aspektów, jakie będą pasowały Panu do tezy. Nie zmienia to faktu, że I LO spadło w rankingu po dwóch latach od zmiany dyrekcji. Najwyższa pora się z tym pogodzić. Ranking przygotowany został nie przeze mnie, a przez miesięcznik Perspektywy i tam proszę kierować swoje żale, że tak brzydko potraktowano kolegę


  • gość 2018-01-27 22:34:35


    @Agnieszka Siewiereniuk Siewiereniuk - liczby toalet a nie ilości ;)


  • XYZ - niezalogowany 2018-01-27 23:32:46


    Przynajmniej ta szkoła przestała w końcu być synonimem obozu koncentracyjnego. Niestety to "elitarne" liceum zdobyło renomę kosztem uczniów, wręcz po trupach do celu. Życzę dużo zdrowia nowemu dyrektorowi przy użeraniu się z takimi trywialnymi artykułami.


  • gość! - niezalogowany 2018-01-29 15:55:51


    Wszelkie rankingi napędzają tylko wyścig szczurów i chorą rywalizację. Nie pokazujają tego co jest najważniejsze w edukacji - wszechstronnego rozwoju ucznia. Współczuję dyrektorom udziału w tych klasyfikacjach, bo przez cały rok siedzą jak na minie z opuźnionym zapłonem i cały czas biorą na siebie odpowiedzialność za coś, na co mają ograniczony wpływ. Znaczna część ich pracy to modlitwa o to, żeby utrzymać sie na szczycie. Jest tak dużo czynników działających na ten "sukces", że trudno je wszystkie wymienić, a co dopiero opanować. Do tego działa tu czynnik czasu. Nie ma nic stałego, niezmiennego. Zmiany, które następują są wskazane. Nikomu nie powinno zależeć na zabetonowaniu postępu i rozwoju. Ustaleniu, że ma być zawsze tak jak było. Nikogo nie powinniśmy oceniać na podstawie niepełnej wiedzy. Życzę dyrektorom wytrwałości w rankingach, bo z pociągu rozpędzonego nie da się wysiąść bez strat.


  • gość 2018-08-15 17:07:29

    Parafia Kopisk-tam przebywa jako gospodyni domowa sławna Złocka.

  • gość 2018-08-15 22:10:30

    o co do licha chodzi, Złocka ma być jak Lenin- wiecznie żywa i zmumifikowana na stołku w gabinecie I LO.
    Dość " walking dead".
    Dobrze i uczciwie chłopak -Gość - niezalogowany 2018-01-24 22:49:48- napisał.

  • gość 2018-08-18 10:35:36

    Złocka przegrała wybory i ksiądz Szepiotko z Kopiska nie uczy religii w 1 LO.Dlaczego?

  • gość 2018-11-09 16:43:58

    Szkoda,że już nie uczy ksiądz Szepiotko.Złocka zabrała go do Kopiska.

  • Gość - niezalogowany 2018-11-14 00:16:18

    Całkowicie nie zgadzam się z artykułem. I LO jest naprawdę świetną szkołą, którą z czystym sumieniem mogę polecić absolwentom gimnazjów i szkół podstawowych. Nie rozumiem nacisku na prof. Winnickiego. To uczniowie piszą maturę i startują w olimpiadach czy dyrektor? Owszem, ma on jakiś wpływ na pozycję szkoły w rankingach, aczkolwiek sądzę, że jest on raczej znikomy. Uważam pana dyrektora za pogodnego, uśmiechniętego człowieka, który rozmawia z uczniami. Podobne zdanie mam o prof. Adamskim. Porównajmy też atmosferę a szkole za czasów prof. Złockiej I prof. Winnickiego. Uczniowie przychodzą do szkoły "na luzie". Coraz mniej słyszy się o popadaniu uczniów w depresję, a i sami uczniowie nie wyglądają jakby szli na ścięcie. Absolutnie nie umniejszam tu prof. Złockiej. Uważam, że ataki na prof. Winnickiego są bezpodstawne.
    Pozdrawiam.

  • Gość - niezalogowany 2018-11-15 17:37:49

    II LO przeskoczyło na I miejsce dzięki olimpiadom mleczarskim. Po I LO nikt krów doić nie będzie.

  • gość 2018-12-13 07:56:51

    Na autorkę, jak zawsze, można liczyć. Kobieta renesansu - zna się na wszystkim, od polityki, przez hydrologię, urbanistykę po edukację. Zazdro. :)

  • absolwent ilo - niezalogowany 2019-06-22 21:23:32

    To nie jest tak, że najzdolniejsza młodzież "umówiła się" że idzie do 2 lo ,a ta mniej zdolna poszła do ilo i dlatego szkoła spadła w rankingu. Prawda wygląda tak, że młodzież ambitna wybiera szkołę która zaspokaja jej oczekiwania . Jeśli 2 lo taką ofertę przygotowało, to zgarnia najlepszych. I teraz proszę sobie odpowiedzieć samemu- dlaczego dzieciaki wolały 2lo , a nie wybrały pierwszego?
    Za "ofertę" szkoły(mam na myśli poziom nauczania, kierunki- chociażby maturę międzynarodową i wszystko inne) odpowiedzialny jest dyrektor i podległy mu zespół pedagogiczny. Mówienie o tym, że dyr Winnicki nie jest odpowiedzialny za to co się dzieje w podległej mu placówce jest absurdalne. Najlepsze dzieci idą do najlepszych szkół- ale z perspektywy kadry ilo ciężko to zrozumieć,

  • absolwent ilo - niezalogowany 2019-06-22 21:25:32

    To nie jest tak, że najzdolniejsza młodzież "umówiła się" że idzie do 2 lo ,a ta mniej zdolna poszła do ilo i dlatego szkoła spadła w rankingu. Prawda wygląda tak, że młodzież ambitna wybiera szkołę która zaspokaja jej oczekiwania . Jeśli 2 lo taką ofertę przygotowało, to zgarnia najlepszych. I teraz proszę sobie odpowiedzieć samemu- dlaczego dzieciaki wolały 2lo , a nie wybrały pierwszego?
    Za "ofertę" szkoły(mam na myśli poziom nauczania, kierunki- chociażby maturę międzynarodową i wszystko inne) odpowiedzialny jest dyrektor i podległy mu zespół pedagogiczny. Mówienie o tym, że dyr Winnicki nie jest odpowiedzialny za to co się dzieje w podległej mu placówce jest absurdalne. Najlepsze dzieci idą do najlepszych szkół- ale z perspektywy kadry ilo ciężko to zrozumieć,

  • Gość - niezalogowany 2019-07-08 18:20:09

    Chyba ten co pisał artykuł ma coś bardzo osobistego do Pana Dyrektora lub do polityki Pana prezydenta miasta Białegostoku. Proszę się zagłębić w życie szkoły i ludzi którzy tworzą to środowisko a nie zwalać porażki na jedną osoba .

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"