Wiadomości, miliardy Podlasia obiecuje kandydatka Parlamentu Europejskiego - zdjęcie, fotografia

Urszula Pasławska, kandydatka Polskiego Stronnictwa Ludowego startująca z list Koalicji Europejskiej obiecuje dwa miliardy euro i to tylko dla Podlasia. A przynajmniej publicznie złożyła zobowiązanie, że o taką sumę będzie walczyła dla naszego województwa jako europosłanka.

Nie czas na kłótnie i spory, bo jesteśmy w czasie wielkich wyzwań oraz myślenia o przyszłości, jak powiedziała Urszula Pasławska, „dwójka” na listach Koalicji Europejskiej w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Zwracała uwagę, że regiony znajdują się obecnie w fazie tworzenia nowych strategii i kierunków rozwoju. Z tym, że na realizację wypracowanych strategii będą potrzebne pieniądze, jakie muszą zostać wynegocjowane w nowej perspektywie unijnej.

- To jest najważniejsze zadanie na najbliższe kilka miesięcy dla europarlamentarzystów, dla polskiego rządu, jak również dla samorządowców – mówiła w środę, 24 kwietnia, pod urzędem marszałkowskim Urszula Pasławska. – W tym okresie programowania, w którym jesteśmy obecnie, w tej perspektywie finansowej, miliard dwieście milionów euro trafia na województwo podlaskie. Ja stawiam cel – dwa miliardy dla Podlasia na nową perspektywę finansową. To jest konkret, do którego się zobowiązuję jako europoseł tego makroregionu – dodała kandydatka PSL.

Pieniądze te, jak wymieniała, będą potrzebne nie tylko politykom w samorządzie, ale również przedsiębiorcom, czy organizacjom pozarządowym. W takich regionach jak Podlaskie, jest trudniej. Część inwestycji blokuje program Natura 2000, więc trzeba wykładać więcej środków na to, co zrealizować się da lub wspierać inne działania, nie kolidujące z koniecznością ochrony środowiska naturalnego.

Urszula Pasławska zwracała uwagę na kłopoty lokalnych przedsiębiorców, z którymi się również spotkała, jakie są spowodowane embargiem Rosji na towary i produkty pochodzące z Polski. Najwięcej tracą na tym rolnicy. I tracą, kiedy rolnicy z innych państw unijnych, mogą eksportować na ogromny rynek rosyjski.

- Potrzebne jest rozpoczęcie mądrej dyskusji na arenie Parlamentu Europejskiego na temat współpracy gospodarczej z Rosją. Drugi temat, który się przewijał w spotkaniu z przedsiębiorcami to temat ułatwień w małym ruchu granicznym i ruchu bezwizowym z Białorusią. Są przedsiębiorcy białoruscy, którzy chcą inwestować tutaj, w Białymstoku i są przedsiębiorcy polscy chcący inwestować na Białorusi – przekazała Urszula Pasławska.

To nie było jedyne spotkanie z przedsiębiorcami. Będą kolejne, na których kandydatka Koalicji Europejskiej będzie prosiła również o poparcie w wyborach 26 maja. Ponownie podkreśliła, że nie startuje przeciwko nikomu, ale po to, by wygrać i załatwiać ważne sprawy dla dwóch województw, które chce reprezentować w Parlamencie Europejskim.

(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: BI-Foto)

Reklama

Dwa miliardy dla Podlasia obiecuje kandydatka PSL do Parlamentu Europejskiego komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"