20°C pochmurno z przejaśnieniami

Dyskusje w pociągu o pociągach

Wiadomości, Dyskusje pociągu pociągach - zdjęcie, fotografia

O korytarzu TEN-T North Sea-Baltic marszałek województwa dyskusje w pociągu. Przystanek Białystok trwa od ubiegłego tygodnia. Rozmowy natomiast będą prowadzone do najbliższego czwartku.

W dniach 9-16 maja. odbywa się wyjątkowa, mobilna konferencja z udziałem dr. Jurgena Muracha z Wydziału Transportu berlińskiego Senatu. W miniony piątek (11 maja) na białostockim dworcu podróżujących przywitał Marszałek Województwa Podlaskiego Jerzy Leszczyński.

Rozmowy są poważne, więc do uczestników konferencji dołączył także Członek Zarządu Województwa Bogdan Dyjuk oraz Leszek Lulewicz – Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu. Ten drugi ma teraz nieco kłopotu z przebudową niektórych dróg w województwie. Między innymi drogą do Supraśla, której zamknięcie na kilka dni krytykowało wiele osób, a także z Dąbrowy Białostockiej do Sokółki, gdzie wykonawca zszedł z placu budowy i wypowiedział umowę.

Jednak obecne rozmowy dotyczą transportu kolejowego i inwestycji w tym zakresie. Specjalny pociąg jedzie wzdłuż korytarza TEN-T North Sea-Baltic – od Berlina przez Łódź, Warszawę, Rygę, Tallinn do Helsinek i dalej na północ. W piątek (11 maja) pociąg miał swój przystanek w stolicy Podlaskiego, następnie pojechał do Suwałk.

Uczestnicy mobilnego spotkania omawiają zagadnienia związane z rozwojem korytarza TEN-T North Sea-Baltic. "Konferencja Mobilna" organizowana jest w ramach projektu Interreg NSB CoRe.

(Źródło i foto: wrotapodlasia.pl/ oprac. Kalina)


Dyskusje w pociągu o pociągach komentarze opinie

  • i.bialystok.pl - niezalogowany 2018-05-15 09:06:57

    Zamiast programu www.TiryNaTory.pl modernizacja dróg i Polacy zamiast zarabiać na tranzycie dopłacają do tirów zalewających Rosję towarami z krajów Europy Zachodniej, POnosząc koszty remontów, wypadków i zatrucia środowiska. w Polsce brakuje 300 obwodnic, np. Warszawy, za cenę 4 obwodnic można rozwiązać problem w całej Polsce wprowadzając jako zasadę że zagraniczne tiry w tranzycie od granicy do granicy nie niszczą dróg tylko dają zarobić polskim kolejom! 1 TIR niszczy nawierzchnię drogi jak 163 840 samochodów osobowych. Rocznie w wypadkach z TIR-ami ginie ok. 400 osób. Dzieci mieszkające przy ruchliwych ulicach, zwłaszcza tranzytowych, są 6 razy bardziej narażone na wystąpienie nowotworów TIRY NA TORY! do transportu ciężkich ładunków przystosowana jest kolej,a nie drogi.Szwajcarzy w referendum w 1994 r postanowili by transport towarów odbywał się głównie koleją, ale także perfekcyjnie wykorzystali tę zmianę do zarabiania pieniędzy…TIR-y jadą koleją (tzw. autostradą kolejową) albo płacą za każde 100 km jazdy po zwykłej autostradzie o małym natężeniu ruchu ok. 85 euro. W myśl zasady: jeżeli chcesz jeździć po drogach przeznaczonych dla samochodów osobowych – płać więcej – proporcjonalnie do zniszczeń, jakie powodujesz. Dzięki tym opłatom do szwajcarskiej kasy wpływa co roku ok. 3,5 miliarda franków, czyli ponad 8 miliardów złotych, które są przeznaczane m.in. na modernizację infrastruktury kolejowej i rozwój transportu kombinowanego. Tiry na Tory dotyczą tylko zagranicznych tirów w tranzycie od granicy do granicy! Szwajcarzy, Niemcy, Austriacy, Holendrzy, Francuzi, a nawet Czesi inwestują w transport kombinowany, a my czekamy na łatanie dziur ! Dlaczego polskie drogi są jak seks bez zabezpieczeń? Bo wpadniesz w setkę dziur lub na TIR-a które je powodują!1 TIR=163840 aut osobowych! 1 TIR niszczy nawierzchnię drogi jak 163 840 samochodów osobowych. Rocznie w wypadkach z TIR-ami ginie ok. 400 osób. Dzieci mieszkające przy ruchliwych ulicach, zwłaszcza tranzytowych, są 6 razy bardziej narażone na wystąpienie nowotworów. Przerażające? A to dopiero początek długiej listy TIR-owych grzechów. POlskim POlitykom-aferzystom zawdzięczamy upadającą kolej w kraju tranzytowym pomiędzy wschodem i zachodem Europy!Tiry na Tory=sposób na rozwiązanie problemu tirów w tranzycie w Polsce brakuje 300 obwodnic,np. Warszawy,za cenę 4 obwodnic można rozwiązać problem w całej Polsce. Wspomnijmy że te drogi są dobre dla osobówek ale problem to TIRY przejazd 1 przeładowanego tira niszczy drogę tak jak przejazd 140 000 samochodów osobowych (oficjalne dane) skad sie biora koleiny !? Np. dziennie z w tranzycie Litwa (Rosja) - Niemcy przez Polskę przejeżdża 5000 tirów (w obie strony) 1 pociąg zabiera 50 tirów tak wiec wystarczyłoby 100 pociągów dziennie (100 podzielić na 24 godziny =4 na godzinę) by 100% tych tirów zniknęło z dróg to oznacza ze wystarczyłoby co 30 minut odprawić po 1 pociągu w stronę Niemiec i 1 w stronę Litwy(Rosji). Leganie kierowca mogący jechać maksimum ok. 10 godzin dziennie nie pokona w całości trasy od granicy z Litwą/Białorusią do granicy z Niemcami, musi mieć ok. 8 godzin przerwy. W ciągu tych 10-18 godzin mógłby wypoczywać np. w wagonie sypialnym doczepionym do pociągu transportującego np. 50 takich tirów jadących od granicy do granicy.

Dodajesz jako: Zaloguj się

Ostatnie video - filmy na ddb24.pl