Gospodarka, Gorący okres podlaskich Walczą milionów promocję międzynarodową - zdjęcie, fotografia

Dofinansowanie w wysokości 10 milionów złotych - o tyle stara się Klaster Obróbki Metali na internacjonalizację; już po raz trzeci. Jeżeli uda się je pozyskać, przedsiębiorstwa z naszego regionu zyskają wsparcie, dzięki któremu będą mogły m.in. promować swoje produkty i usługi podczas największych międzynarodowych imprez targowych w kraju i zagranicą. Tym samym przyczynią się do większej rozpoznawalności naszego regionu i tutejszej oferty biznesowej.

Gorący letni okres to nie tylko temperatura za oknami. W biurze KOM też jest gorąco - mówi Janusz Poulakowski, dyrektor biura. - Przygotowujemy wnioski aplikacyjne na internacjonalizację klastra zarówno z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego oraz z PO Inteligentny Rozwój w ramach działania na Umiędzynarodowienie Klastrów Kluczowych. To będzie już nasz trzeci projekt, w którym staramy się o dofinansowanie działań do wartości 10 mln zł  na wzrost konkurencyjności międzynarodowej członków klastra.

W tym miejscu warto przypomnieć, że w 2017 roku wartość złożonego projektu wyniosła blisko 6 mln zł, a dofinansowanie to niemal 4 mln zł (konkretnie to aplikacja została złożona w 2016, a w 2017 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rozstrzygnęła konkurs). Pieniądze te zostały przeznaczone na działania o zasięgu światowym. KOM wraz z firmami członkowskimi, dzięki wsparciu, mógł aktywniej uczestniczyć i promować polski biznes podczas największych imprez wystawienniczych oraz zaoferować szeroki wachlarz wsparcia eksportu, aby rywalizować z potentatami rynkowymi z całego świata. Otworzyło to nowe możliwości rozwoju rodzimych przedsiębiorstw oraz podniosło ich konkurencyjność.

Wtedy do projektu przystąpiło 20 firm członkowskich, w tym 15 zaliczanych do MSP (małych i średnich przedsiębiorstw) oraz pięć dużych spółek.

Firmy, które zgłosiły akces o wsparcie finansowe, najczęściej aplikowały o dofinansowanie udziału w zagranicznych targach i wystawach, dostęp do zagranicznych laboratoriów, umożliwiających im uzyskanie certyfikatów i dostęp do rynku, oraz pozyskanie specjalistycznego doradztwa eksportowego, dostęp do baz danych i wywiadowni gospodarczych - mówił nam wtedy Janusz Poulakowski.

Klaster wygrał też i konkurs w 2018 r. Wtedy to wartość projektu pod nazwą "SF 4.0 KOM - Inteligentna Super Fabryka wyniosła prawie 10 mln zł. Przystąpiło do niego 11 małych i mikro przedsiębiorstw, cztery średnie i siedem dużych. Cel to świadczenie kompleksowych usług firmom członkowskim, związanych z wprowadzaniem konkretnych produktów na wybrane rynki zagraniczne, aktywizacją przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, oferowanie kompleksowej organizacji wystąpień targowych.

Internacjonalizacja to dużo więcej niż uczestnictwo w targach za granicą - zwracał uwagę Sebastian Rynkiewicz, prezes i koordynator KOM. - Staramy się zmieniać jakość wyjazdów na międzynarodowe wydarzenia. Symbolami rewolucji w sposobie ekspozycji i uczestnictwa była obecność firm członkowskich w Hanowerze, Subcontracting w Poznaniu czy też Warsaw Industry Week.

Częścią projektu były usługi szkoleniowe z programem przygotowanym w oparciu o rzeczywiste potrzeby rozwojowe i kompetencyjne pracowników. W cyklu szkoleń wzięło udział ponad 200 pracowników firm członkowskich. Szkolenia realizowano w trzech blokach tematycznych: kompetencje interpersonalne, handel i współpraca zagraniczna, planowanie i zarządzanie kosztami produkcji.

Nasza redakcja trzyma kciuki za powodzenie w najnowszym konkursie. Namacalnym dowodem, że aplikowanie ma sens, są choćby nowe kontrakty podlaskich przedsiębiorstw, które przekładają się na inwestycje i nowe miejsca pracy. Do tego region na szerszą skalę może ujawniać swój potencjał.

(Piotr Walczak)

Reklama

Gorący okres dla podlaskich firm. Walczą o 10 milionów na promocję międzynarodową komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"