Im więcej zarabiasz, tym więcej mandatów możesz zapłacić

Motoryzacja, więcej zarabiasz więcej mandatów możesz zapłacić - zdjęcie, fotografia

Polscy kierowcy zarabiający powyżej 7 tys. zł netto, najczęściej otrzymują mandaty – wynika z badań wykonanych na zlecenie rankomat.pl. Zdecydowanie rzadziej tego rodzaju kary muszą opłacać osoby z niższymi zarobkami, do 3 tys. zł netto.

Zależność między dochodami kierowców a częstotliwością otrzymywania mandatów to tylko jeden z kilku obszarów zbadanych na zlecenie porównywarki ubezpieczeń rankomat.pl. W wynikach ankiety znajdziemy również odpowiedź na pytanie, kto kupuje droższe samochody (kobiety czy mężczyźni), a także poznamy zależność między poziomem wykształcenia a wydatkami ponoszonymi na paliwo. 

Zarabiający więcej, częściej dostają mandaty

Z badań przeprowadzonych dla rankomat.pl wynika, że kierowcy zarabiających do 7 tys. zł rzadziej płacą mandaty niż osoby zamożniejsze.

- Choć w teorii trudno znaleźć powiązanie między zarobkami, a częstotliwością otrzymywania mandatów, to w praktyce częściej płacą je zamożniejsi kierowcy. Niemal co piąta osoba, która deklarowała zarobki powyżej 7 tys. zł netto dla swojego gospodarstwa domowego przyznała, że w 2018 roku zapłaciła mandat – mówi Urszula Pazio-Hrapkowicz, Dyrektor operacyjny rankomat.pl

Podobnie sytuacja prezentuje się w przypadku wykształcenia właścicieli aut. Do zapłacenia mandatu w 2018 r. przyznało się tylko 5% kierowców, posiadających wykształcenie podstawowe. W pozostałych grupach odsetek był wyraźnie wyższy:

- średnie ogólne, zawodowe – 16%,

- policealne, maturalne, niepełne wyższe – 11%,

- wyższe – 15%.

Kobiety jeżdżą tańszymi autami

Respondenci zostali także zapytani o cenę posiadanego auta. Wśród osób, których samochód wart jest mniej niż 10 tys. zł znalazło się 41% kobiet i tylko 30% mężczyzn.

Okazuje się, że istnieje także zależność między poziomem wykształcenia, a kwotą przeznaczaną miesięcznie na paliwo. Najmniej wydają na nie kierowcy, posiadający wykształcenie podstawowe. Mniej niż 200 zł przeznacza na tankowanie auta aż 39% respondentów z tej grupy badanych. Taką samą kwotę wśród osób z wykształceniem wyższym wydaje już tylko 23% ankietowanych.

W badaniu przeprowadzonym na zlecenie rankomat.pl, znalazły się także informacje dotyczące odległości pokonywanych rocznie przez kierowców ze względu na ich wiek czy miejsce zamieszkania.

Badanie zostało przeprowadzone przez Wavemaker metodą CAWI na próbie N=507 w dwóch falach 28.01-03.02.2019 i 25.02-03.03.2019. W badaniu wzięły udział osoby w wieku 18-64 lata posiadające prawo jazdy oraz samochód. Badanie zlecił Rankomat.pl.

(Źródło: https://rankomat.pl/ oprac. Cezarion/ Foto: podlaska.policja.gov.pl)

Reklama

Im więcej zarabiasz, tym więcej mandatów możesz zapłacić komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"