Wiadomości, tłumaczy przeprasza mieliśmy tysięcy połączeń telefonicznych - zdjęcie, fotografia

Jak pisaliśmy w naszym portalu, podatnicy chcący uzyskać informacje dotyczące wypełniania rocznych zeznań PIT, dzwoniąc na infolinię Krajowej Informacji Skarbowej muszą uzbroić się w nie lada cierpliwość. Kolejki są bowiem ogromne, a jednocześnie na kontakt z konsultantem może czekać nawet ponad 200 osób. Jeszcze gorzej jest w przypadku czatu - tutaj czas oczekiwania liczony jest w godzinach. Czy KIS, nauczona ubiegłorocznymi doświadczeniami, nie wyciągnęła wniosków, zachęcając za pośrednictwem mediów do kontaktu? Czy nie przewidziano, że w tym roku ruch może być jeszcze większy? Jej przedstawiciele tłumaczą nam, że robią co mogą, by obsłużyć interesantów.

Zapytaliśmy, czy KIS była przygotowana do tak dużego zainteresowania w ostatni dni kwietnia, czy też przerosło ono założenia? Chodzi o infolinię i czat. Poprosiliśmy też o ustosunkowanie się do ogromnych czasów oczekiwania.

Okres przygotowywania i składania zeznań rocznych, zmian w przepisach podatkowych jest czasem wzmożonego zapotrzebowania na informację. W tym roku zainteresowanie wszystkimi usługami infolinii KIS - połączeniami telefonicznymi, mailami, czatem - jest jeszcze większe niż zwykle. Na przykład wczoraj (29 kwietnia - red.) odnotowaliśmy około 26 000 połączeń telefonicznych. W ubiegłym roku w ostatnich dwóch dniach składania zeznań rocznych było ich około 30 000 - wyjaśnia Aleksandra Grygierczyk, rzeczniczka prasowa Krajowe Informacji Skarbowej.

Tłumaczy przy tym, że obsada infolinii KIS została zwiększona przez przesunięcie pracowników z innych komórek organizacyjnych KIS oraz jednostek KAS, czyli Krajowej Administracji Skarbowej.

Obecnie wszyscy obecni w pracy pracownicy są dostępni do obsługi podatników - podała we wtorek, 30 kwietnia, przed godziną 8.

Rzeczniczka przypomina, że wychodząc naprzeciw oczekiwaniom podatników, udzielano informacji także w soboty, w tym 27 kwietnia.

Aleksandra Grygierczyk radzi, by w sytuacji braku możliwości uzyskania połączenia telefonicznego lub na czacie (ze względu na długi czas oczekiwania), skorzystać z zadania pytania drogą elektroniczną, za pośrednictwem formularza w Portalu Podatkowym.

Dołożymy wszelkich starań, aby jeszcze dziś udzielić odpowiedzi na wszystkie zapytania mailowe w zakresie zeznań rocznych osób fizycznych oraz usługi twój e-PIT - zapewnia. - Za powstałe niedogodności przepraszam.

(Piotr Walczak / Foto: pixabay.com)

Reklama

KIS tłumaczy i przeprasza: mieliśmy 26 tysięcy połączeń telefonicznych komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"