Kobiety coraz częściej wyrażają własne zdanie

Styl życia, Kobiety coraz częściej wyrażają własne zdanie - zdjęcie, fotografia

Kobiety potrafiące wyrazić własne zdanie są lepiej postrzegane przez Polki – tak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie firmy Gedeon Richter, inspirowanego premierą kalendarza artystycznego „Kobiecym zdaniem”. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć o Polkach i ich umiejętności wyrażania własnych opinii?

Kobiety w debacie publicznej często mają odmienne zdania i stają po różnych stronach barykady. Łączy je jednak jedno: umiejętność wyrażania własnej opinii. Komu najczęściej ją przypisujemy? Artystkom, aktywistkom czy polityczkom. Głoszą swoje, niekiedy kontrowersyjne poglądy, bez strachu przed ostracyzmem społecznym. Właśnie takie kobiety zostały zaproszone do współpracy przez Andrzeja Pągowskiego przy tworzeniu ósmej edycji kalendarza Gedeon Richter. Czy jednak wszystkie Polki czują się komfortowo w sytuacji, kiedy trzeba głośno wypowiedzieć własną opinię? Na to pytanie odpowiadają wyniki wspomnianego badania, które zostały przeprowadzone na grupie 500 kobiet.

Asertywna kobieta w debacie publicznej

Lubimy kobiety, które potrafią wyrażać własne zdanie. Aż 68,2 proc ankietowanych jest zdania, że takie panie są lepiej postrzegane. Nie zgadza się z tym jedynie 17,2 proc. Właśnie asertywne i odważne kobiety dominują w debacie publicznej. Czy jednak  ich głos jest tam wystarczająco słyszalny? Według większości kobiet tak. 48,3 proc. ankietowanych uważa, że panie są widoczne przy ważnych dyskusjach. Niepokojący może się wydawać jednak fakt, że aż 34,9 proc. respondentek jest przeciwnego zdania.

Kobiecy głos na co dzień

Nie każda kobieta może i chce udzielać się publicznie. Jak w takim razie wygląda nasza zdolność do wypowiadania w codziennych sytuacjach? Wyrażanie własnego zdania, które nie jest zgodne z opinią większości, często wymaga odwagi. Pomaga w tym przyjazne, tolerancyjne otoczenie. Łatwiej jest wyrazić inne zdanie, gdy wiemy, że nasi oponenci mogą się nie zgadzać, ale będą szanować odmienną opinię. Czy tak wygląda otoczenie Polek? Nie zawsze. Sytuacje, w których ktoś podważa prawo do wyrażania własnego zdania często lub bardzo często, zdarzają się w przypadku aż 33,5 proc. badanych. Nie jest to wprawdzie większość, jednak czy to dalej nie zbyt dużo?

Nowa generacja ma lepiej

Mimo pewnych wątpliwości wydaje się, że wszystko zmierza w dobrym kierunku. Współczesne kobiety uważają, że jest im łatwiej wyrażać swoje zdanie niż starszym generacjom. Taką pewność ma aż 82,3 proc. ankietowanych. Kobiety są też coraz bardziej świadome siły swojego głosu i coraz chętniej z niej korzystają.

Silne kobiety dla silnych kobiet

- Na zaproszenie Andrzeja Pągowskiego – dyrektora artystycznego projektu, w kalendarzu wypowiedziało się dwanaście znanych kobiet, w tym Krystyna Janda, Magdalena Cielecka czy Ewa Błaszczyk. Wszystkie zaproszone przeze mnie kobiety to odważne artystki, które potrafią głośno wyrazić swoje zdanie, nawet jeśli wymaga to sprzeciwienia się ogółowi. Wierzę, że będą one inspiracją dla innych pań, które w codziennym życiu muszą walczyć o prawo do własnej opinii – mówi Andrzej Pągowski.

(BL/ Foto: pixabay.com/ woman)

Reklama

Kobiety coraz częściej wyrażają własne zdanie komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Własna dzialalność gospodarcza

Weź swój los we własne ręce!! 34 000,00 zł bezzwrotnego wsparcia na otwarcie i prowadzenie działalności gospodarczej. Otwórz swój własny biznes!..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"