Marketingowcy od początku sierpnia walczą o portfel rodzica

Gospodarka, Marketingowcy początku sierpnia walczą portfel rodzica - zdjęcie, fotografia

Od sierpnia sklepowe witryny przyciągają uwagę promocjami wyprawek szkolnych. Atrakcyjne ceny mają skusić rodziców do kupienia zeszytów i ołówków jeszcze przed pierwszym dzwonkiem. Czy warto skorzystać z oferty „back to school”? – wyjaśnia ekspert portalu Kapitalni.org.

Każda promocja to sposób komunikowania się firmy z rynkiem. Przede wszystkim ma zwiększyć popyt na dany towar. Celem tego marketingowego zabiegu jest wpływanie na potencjalnych nabywców. Sprzedawcy dostarczają informacje i argumentują, składają obietnice i zachęcają, by kupić ich produkt.

Sztab marketingowców w walce o rodzica

Jednym z promocyjnych tricków, które stosują sklepy, jest eksponowanie towarów, na które sezonowo wzrasta popyt. Ten zabieg najlepiej widać przed świętami Bożego Narodzenia. Od lat popularne są także oferty produktów z wyprawki szkolnej, które pojawiają się w sklepach już w wakacje.

- Od sierpnia trwają sklepowe kampanie „back to school”. Półki uginają się pod ciężarem nowych kolekcji plecaków i przyborów szkolnych z najmodniejszymi motywami sezonu. Zawsze lepiej sprawdzić, czy ceny z tych promocji są rzeczywiście okazyjne. Znacznie korzystniej jest zrobić część zakupów na przykład w lipcu. Wtedy skorzystamy z niższych cen pożądanych produktów. Bardzo często sklepy podwyższają ceny w „gorących” okresach. Klienci nieświadomie przepłacają – mówi Tomasz Jaroszek z Kapitalni.org

Jak mądrze kupić wyprawkę szkolną?

Często kupujemy produkty, które są nam niepotrzebne. Odpowiednie przygotowanie przed wycieczką do supermarketu nikomu nie zaszkodzi. Przede wszystkim warto wspólnie z dzieckiem zrobić porządki w jego pokoju. „Cudownie” odnalezione czyste zeszyty można wykorzystać w kolejnym roku szkolnym. Może okazać się, że farby z poprzedniego roku szkolnego są prawie niezużyte i nie ma potrzeby kupowania nowego plecaka.

Kupuj, po co przyszedłeś

Lista zakupów to postawa oszczędności. Jeśli nie chcecie kupić rzeczy, które okażą się dziecku niepotrzebne, zróbcie listę zakupów. Spis potrzebnych artykułów najlepiej przygotować w na podstawie planu lekcji dziecka. Niestety nie znamy go w lipcu. Jednak można sprawdzić w internecie czy w kolejnej klasie dochodzi nowy przedmiot i odpowiednio się przygotować. Jeżeli nie jesteśmy pewni czy nauczyciel polskiego będzie wymagał w nowym roku szkolnym zeszytu w trzy linie, czy jedną, lepiej poczekać. Zawsze pojedyncze brakujące rzeczy można dokupić w pierwszych dniach września.

Oglądaj offline, kupuj online

Wybierając droższe elementy wyprawki, opłaca się sprawdzić, czy inne sklepy oferują je w niższej cenie. Z pewnością atrakcyjną ofertą mogą się pochwalić sklepy internetowe. Ponoszą niższe koszty stałe niż stacjonarne. Dzięki temu przyciągają klientów atrakcyjnymi cenami. Warto z ich propozycji skorzystać.

- Jeśli macie możliwość, obejrzyjcie produkt, który chcecie kupić, stacjonarnie. Sprawdzenie na żywo, czy plecak ma odpowiednie wymiary a buty dobrze leżą, jest bardzo wygodne. Później możemy zweryfikować ceny sklepów internetowych – mówi Tomasz Jaroszek.

Skorzystaj z dofinansowania 300+

Już drugi rok można skorzystać z programu „Dobry start”. W roku szkolnym 2018/2019 z programu 300+ skorzystało 4,4 miliona dzieci. W tym roku zasady przyznawania świadczenia się nie zmieniają.

Wsparcie przysługuje na każde dziecko do 20 roku życia lub do 24 roku życia, jeżeli dziecko ma orzeczenie o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności, potrzebie kształcenia specjalnego lub potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Pieniądze nie będą wypłacane rodzicom przedszkolaków i studentów.

Kiedy zostanie wypłacone 300 zł na dziecko?

Wnioski o świadczenie „Dobry start” można składać w sposób tradycyjny lub elektronicznie. W pierwszym przypadku należy to zrobić w urzędzie miasta, gminy lub miejskim ośrodku pomocy społecznej. Dokładnie tam, gdzie składamy wnioski o 500+.

Jeżeli chcecie złożyć wniosek o 300+ nie wychodząc z domu, skorzystajcie z portalu [email protected] Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej albo bankowości elektronicznej. Wnioski tradycyjne będzie można składać od 1 sierpnia do 30 listopada, natomiast w wersji elektronicznej od 1 lipca.

Jeśli wniosek zostanie złożony w lipcu lub sierpniu, pieniądze zostaną wypłacone najpóźniej do 30 września. Na rozpatrzenie wniosków złożonych później urzędy będą miały 2 miesiące.

Jak ograniczyć wydatki na wyprawkę szkolną?

- Podchodź krytycznie do promocji „back to school”

- Sprawdzaj ceny w kilku sklepach, również internetowych

- Sprawdź jakie przybory szkolne z zeszłego roku można wykorzystać w nowym

- Przygotuj listę zakupów

- Pamiętaj o złożeniu wniosku o dofinansowanie 300+

(Źródło: https://kapitalni.org/ oprac. Cezarion/ Foto: sxc.hu)

Reklama

Marketingowcy od początku sierpnia walczą o portfel rodzica komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"