Miejskie sms-y przydają się o każdej porze roku

Styl życia, Miejskie przydają każdej porze - zdjęcie, fotografia

Informowanie mieszkańców o nadchodzących wydarzeniach kulturalnych, problemach komunikacyjnych czy nawet zagrożeniach pogodowych, to tylko kilka z możliwości wykorzystania SMS-ów w komunikacji w regionie. Wiele z miast korzysta już z tego rozwiązania dbając tym samym o swoje społeczności i pozytywny wizerunek nowoczesnej lokalizacji, w której aż chce się żyć! Powstaje pytanie: co z pozostałymi?

Komunikaty dotyczące aktualności w regionie bez wątpienia są koniecznością i powinny docierać do mieszkańców najszybciej jak to możliwe. Jednocześnie powinny być one krótkie oraz konkretne, gdyż tendencją w ostatnich latach jest, iż przeciętny odbiorca poświęca na nowe informacje (czy to w formie tekstowej czy video) zaledwie kilka sekund. Jak pokazują liczne przykłady, skutecznym w tych działaniach, tanim i zasięgowym narzędziem jest dobrze wszystkim znany SMS.

Współcześnie większość ludzi posiada swój telefon komórkowy zawsze w zasięgu ręki. Ciągła obecność online i natychmiastowe reagowanie na przychodzące wiadomości weszło już do standardu codziennych zachowań.

- Jak pokazuje nasz ostatni raport z komunikacji SMS w Polsce, ponad 96% badanych konsumentów korzysta z SMS-ów. Skuteczność tego narzędzia w miejskiej komunikacji potwierdza również stale rosnąca liczba miast wykorzystujących je do swoich działań z mieszkańcami. Kraków, Poznań, Zielona Góra, Gliwice, Ustka to tylko kilka z nich – mówi Edyta Godziek PR & Marketing Manager Platformy SerwerSMS.pl. – Odzew jest niezwykle pozytywny. Mieszkańcy zapisują się do dedykowanej miejskiej subskrypcji otrzymując tym samym gwarancję bieżących informacji ze swojego miasta. Nie zależnie czy to zagrożenie burzowe, zmiana rozkładu jazdy czy nawet zbliżające się dożynki, każda ważna dla lokalnej społeczności informacja, która może wpłynąć na ich komfort życia jest przekazywana. Szybko i konkretnie wprost do smartfonów – dodaje Godziek.

Co jeszcze przemawia za efektywnością tego narzędzia? SMS-a można przesłać z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, a nawet zaplanować jego wysyłkę wcześniej na konkretny termin. Dzięki swojej krótkiej formie idealnie wpasowuje się on w trendy, a jednocześnie nadaje do przekazywania wszelkich istotnych dla funkcjonowania miasta i jego mieszkańców informacji. Sposób ten nie tylko bowiem szybko poprawia komunikację między miastem a obywatelami, lecz również ogranicza ilość odpadów umożliwiając rezygnację z części drukowanych informacji. Tworzymy więc wizerunek nie tylko aktywnego i nowoczesnego miasta, lecz również miejsca, które dba ekologię.

Rozpoczynające się lato stwarza dla miast dodatkowy okazję na skorzystanie z takiego rozwiązania. To właśnie w tym okresie organizowane są wydarzenia dedykowane szerokiemu gronu odbiorców - festiwale, dożynki, koncerty, darmowe badania czy inne imprezy okolicznościowe. Mieszkańcy, czy nawet odwiedzający miasto turyści powinni o nich wiedzieć, by móc wybrać je jako atrakcję i formę spędzenia wolnego czasu. Nie każdy bowiem ma czas i możliwości, by informować się we własnym zakresie poprzez ogłoszenia lokalne czy plakaty. Dzięki krótkiej informacji o evencie władze miasta przysporzą sobie nie tylko zadowolenia ze strony adresatów cieszących się z samego faktu pamiętania o nich i otrzymania takiej wiadomości, ale i również większe grono odbiorców już podczas samego wydarzenia.

Przykładem innego zastosowania masowej wysyłki SMS latem jest współpraca miasta Poznań z dostawcą tego typu rozwiązań, Platformą SerwerSMS.pl w zakresie komunikacji o zagrożeniach pogodowych.

- Sytuacje kryzysowe, utrudnienia na drogach, zagrożenia mienia czy życia wywoływane np. sezonowymi, gwałtownymi burzami wymagają natychmiastowej i sprawnej komunikacji w celu uniknięcia większych strat. Miasto Poznań zdecydowało się na tego typu działania po powodziach w Polsce w 2010 roku. Od tego roku mieszkańcy są ostrzegani SMS-ami w przypadku wystąpienia zagrożenia meteorologicznego II i III stopnia oraz zdarzeń mających bezpośredni wpływ na ich bezpieczeństwo – opowiada Godziek. – Odpowiednio wcześniej zaplanowana, a następnie natychmiastowo wdrożona kampania informacyjna może skutecznie ograniczyć milionowe nawet straty wśród regionalnej ludności – dodaje.

W czasach, gdy każdy obywatel posiada przynajmniej jedno urządzenie mobilne, tak szybka i konkretna komunikacja jest idealnym rozwiązaniem dla obu stron. SMS od instytucji publicznej może się kojarzyć zarówno z przyjemnymi aspektami spędzania wolnego czasu, jak i bezpieczeństwem gwarantowanym przez organy zaradcze. Bez względu jednak na kontekst te proste narzędzie znacząco wpływa na poprawę jakości życia mieszkańców, a to przecież oni są siłą napędową każdego z miast. Warto o tym pamiętać.

(BL)

Reklama

Miejskie sms-y przydają się o każdej porze roku komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"