Miliony na unowocześnienie zakładu i kolejne etaty. Polmos Białystok coraz większy

Gospodarka, Miliony unowocześnienie zakładu kolejne etaty Polmos Białystok coraz większy - zdjęcie, fotografia

Właściwie to oddział CEDC International, ale przedstawiciele tego koncernu używają wciąż nazwy Polmos. Jak poinformowali naszą redakcję, w ostatnich latach w białostocką fabrykę wódek zostało zainwestowanych kilkadziesiąt milionów złotych. W związku z rosnącą produkcją, wzrosło tu również zatrudnienie - o 170 osób. Dziś załoga liczy blisko 400 osób. Głównym powodem jest rosnące zapotrzebowanie na kultowe produkty wytwarzane tutaj, jak np. Żubrówka.

Działający od lat 70. - jako Polmos Białystok - zakład przy ulicy Elewatroskiej to jedna z największych fabryk wódek i napojów spirytusowych na świecie. Powstają tu między innymi tak znane trunki, jak Żubrówka, Żytniówka, Absolwent czy Palace. Od kilkunastu lat zakład należy do grupy CEDC, jednego z największych graczy na rynku mocnych alkoholi w Europie Środkowowschodniej.

W kwietniu zwiększyliśmy zatrudnienie w zakładzie w Białymstoku o 170 etatów, osiągając tym samym poziom 370 pracowników. Nowo zatrudnieni mogą liczyć na rozwój zawodowy i liczne benefity, jak system premiowy, opiekę zdrowotną czy ubezpieczenie. Powodem zwiększenia zatrudnienia jest rosnące zapotrzebowanie na produkty wytwarzane w białostockim zakładzie, jak m. in. kultowa polska marka wódki, czyli Żubrówka, która w rankingu najlepiej sprzedających się wódek na świecie zajmuje obecnie trzecie miejsce - komentuje w rozmowie z naszą redakcją Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych CEDC.

W ostatnich latach grupa CEDC zainwestowała w rozwój białostockiego zakładu produkcyjnego 42 miliony złotych (lata 2016 - 2018). Pieniądze te przeznaczone zostały na unowocześnianie fabryki, modernizację linii produkcyjnych oraz zakup nowych maszyn i budowę kolejnych obiektów.

Główni gracze na rynku wódki w Polsce to: CEDC (45 proc. udziału), Stock (29 proc.),  Marie Brizard (10 proc.),  Pernod Ricard (5 proc.), Brown Forman (2 proc.), Polmos Bielsko Biała (1 proc.). Pozostałym przypada 8 proc.

CEDC utrzymuje nie tylko pozycję lidera na rynku wódki, ale również ogólnie jeśli chodzi o mocne alkohole oraz w przypadku wina stołowego. Do niego należy też drugie miejsce na rynku whisky. Firma inwestuje w rozwój marki Żubrówka, wprowadzając coraz to nowe jej warianty w ofercie. Obecnie na całym świecie numerem jeden jest wódka Smirnoff, potem Absolut i właśnie Żubrówka. Tej ostatniej w ubiegłym roku sprzedano dziewięć milionów dziewięciolitrowych skrzynek.

(Piotr Walczak / Foto: CEDC)

Reklama

Miliony na unowocześnienie zakładu i kolejne etaty. Polmos Białystok coraz większy komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"