Wiadomości, Najgorszy okres minął Kolejek informacji skarbowej powinno - zdjęcie, fotografia

Nasze publikacje spowodowały, że urzędnicy pospieszyli z wyjaśnieniami. Pisaliśmy, że w ostatnich dniach kwietnia Krajowa Informacja Skarbowa zachęcała do kontaktu z konsultantami: poprzez infolinię, czat bądź za pomocą poczty elektronicznej. Sprawdziliśmy, że kolejki były niebotyczne - np. próbując dodzwonić się do konsultanta, otrzymywało się informację, że jest się oczekującym na 230. miejscu. Z czatem było jeszcze gorzej, bo choć tam mniej osób chciało nawiązać kontakt, to system co chwilę wprowadzał w błąd - a to kilka godzin oczekiwania, a to zero, a za chwilę kilkanaście. 30 kwietnia do naszej redakcji zadzwoniła rzeczniczka prasowa KIS, która zapewniła, że jest robione wszystko co możliwe, by sprawnie obsługiwać interesantów. Kłopoty miały wynikać z tego, iż ich liczba była znacznie większa niż choćby w ubiegłym roku, na co wpłynęło między innymi sporo zmian w przepisach. Jednocześnie zwróciła uwagę, że do obsługi wymienionych kanałów, nie można oddelegowywać urzędników, którzy nie mogliby zapewnić w pełni profesjonalnej obsługi. W końcu w zapytaniach podatników chodzi o pieniądze, nie ma tu miejsca na niekompetencję.

Przypomnijmy: 30 kwietnia minął termin składania zeznań rocznych PIT. Dzięki tegorocznej nowości - usłudze Twój e-PIT - wielu Polaków nie musiało praktycznie nic robić, ponieważ to urzędy skarbowe wzięły na siebie nasze rozliczenia. W przepisach było jednak trochę zmian, co spowodowało, że przez ostatnie dni kwietnia Krajowa Informacja Skarbowa była zasypywana pytaniami. Na połączenia telefoniczne z konsultantami infolinii czekało jednocześnie od kilkudziesięciu do kilkuset osób. Z kolei na czacie trudno było odgadnąć, kiedy zgłosi się ekspert, ponieważ system wskazywał coraz to inny czas pozostały do połączenia z nim - od kilku godzin, poprzez zero, do kilkunastu.

Pisaliśmy o tym:

Pomoc konsultanta informacji skarbowej? Ogromny czas oczekiwania, system głupieje

KIS tłumaczy i przeprasza: mieliśmy 26 tysięcy połączeń telefonicznych

Po korespondencji z rzeczniczką prasową KIS Aleksandrą Grygierczyk, urzędniczka zadzwoniła do nas. Wyjaśniła, że zainteresowanie było ogromne, a obsada infolinii i tak została zwiększona. Natomiast nie każdy mógł zostać przesunięty do tego typu zadań, ponieważ sprawy podatkowe, dotyczące naszych pieniędzy, wymagają obsługi przez osoby z odpowiednią wiedzą, które rzetelnie odpowiedzą na często trudne i skomplikowane sprawy podatników.

Jednocześnie przyznała, że nie wiedziała o problemach z czatem (opisanych powyżej) i obiecała, że zgłosi nasze uwagi odpowiedniej komórce. Dodała również, że bardzo sprawnie działała pomoc e-mail - tutaj urzędnicy mieli na bieżąco odpowiadać internautom.

Skoro najgorętszy okres się skończył, problemów kontaktowych z Krajową Administracją Skarbową nie powinno już być, a obsługa interesantów ma iść sprawnie. Z powodu długiego weekendu, infolinia będzie dostępna od poniedziałku, 6 maja. 2 maja bowiem, w związku z zarządzeniem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 kwietnia 2019 r., jest dniem wolnym od pracy w urzędach administracji rządowej.

(Piotr Walczak / Foto: pixabay.com)

Reklama

Najgorszy okres minął. Kolejek do informacji skarbowej już nie powinno być komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"