Najpopularniejsze kierunki wakacyjne to…

Styl życia, Najpopularniejsze kierunki wakacyjne to… - zdjęcie, fotografia

Według statystyk internetowego biura podróży FLY.PL aktualnym liderem wśród kierunków wakacyjnych 2019 jest Grecja. Zdecydowanie więcej Polaków spędzi urlop w Tunezji i na Cyprze. W tym roku stawiamy na najwyższy standard – prawie 80% Klientów poleci na wakacje All Inclusive a co piąta rezerwacja to wypoczynek w hotelu 5-gwiazdkowym, to zdecydowanie wyższy wynik w porównaniu do poprzedniego sezonu.

Już za dwa tygodnie kończy się rok szkolny, a co za tym idzie rozpoczyna się szczyt sezonu urlopowego. Polacy na coroczne wakacje coraz chętniej wybierają nadmorskie kurorty za granicą. Grecja, Turcja, Bułgaria, Egipt, Tunezja, Hiszpania – te kierunki będą najpopularniejsze na Lato 2019.  Dużym zainteresowaniem cieszą się również wycieczki do Portugalii, Albanii, Włoch, Chorwacji i na Cypr.

Najpopularniejsze kierunki na wakacje 2019

Wakacyjne podium – Grecja, Turcja, Bułgaria

Z danych Fly.pl wynika, że w sezonie Lato 2019 najwięcej osób spędzi wakacje na greckich wyspach. Szczególnie dużą popularnością cieszą się Kreta (28%), Rodos (13%), Korfu (11%), Kos (10%) i Zakynthos (8%). Na drugim miejscu uplasowała się Turcja, ze zdecydowanie wyższym wynikiem w porównaniu do zeszłego roku. Na wakacje w Turcji najczęściej wybieramy hotel najwyższej klasy i niemal zawsze w formule All Inclusive – dotyczy to aż 97% wyjazdów.

Duże zainteresowanie Turcją od kilku lat jest stałym trendem w Polskiej turystyce wyjazdowej. Największe zalety tego kierunku to ogromna baza hoteli w wysokim standardzie i atrakcyjnej cenie. Za wakacje z All Inclusive w obiekcie o podobnej klasie w Grecji czy Hiszpanii zapłacimy zdecydowanie więcej. Szeroka oferta pozwala też na dopasowanie wyjazdu do swoich potrzeb. Loty czarterowe do Turcji odbywają się ze wszystkich większych lotnisk w Polsce niemal codziennie. Dzięki temu możemy lecieć na urlop o właściwie dowolnej długości pobytu – mówi Katarzyna Papis-Słupska, Dyrektor sprzedaży FLY.PL.

W sezonie 2018 drugim najpopularniejszym krajem była Bułgaria. W tym roku obserwujemy spadek zainteresowania tym kierunkiem, choć wciąż jest ona liderem wśród wyjazdów na rodzinne, budżetowe wakacje. Na wypoczynek z dziećmi najczęściej wybierane są hotele 4-gwiazdkowe w formule “wszystko w cenie”.

Bułgaria to atrakcyjny kierunek na rodzinne wakacje ze względu na łagodny klimat, który możemy porównać do bardzo dobrego polskiego lata – bez 40-stopniowych upałów, ale z ciepłym przyjemnym morzem. Kolejne atuty to niskie ceny, krótki lot (ok. 1,5 h) i szybki transfer z lotniska do hotelu, a przede wszystkim wspaniałe szerokie wybrzeże z łagodnym zejściem do morza – komentuje Katarzyna Papis-Słupska.

Jak zmieniają się trendy: 2019 vs. 2018

W porównaniu do sezonu 2018 Grecja traci na popularności na rzecz innych kierunków. W ubiegłym roku wybierana była w co 4 rezerwacji na lato. Według FLY.PL Polacy nadal latają tam najchętniej, ale widoczny jest ponad 10% spadek zainteresowania rok do roku. 

Wszystko wskazuje na to, że Grecja może stracić miano lidera wśród kierunków wakacyjnych. W sezonie Lato 2019 różnica między Grecją a Turcją znacznie się zmniejszyła i bez wątpienia Turcja będzie konkurowała o nr 1 w rankingach. Jest duża szansa, że więcej Polaków wybierze właśnie ten kierunek w ofercie Last Minute – dodaje Katarzyna Papis-Słupska.

Cypr z największym wzrostem w stosunku do poprzedniego roku

Dane sprzedażowe Fly.pl wskazują rok do roku największe wzrosty zainteresowania ofertami Cypru +124% i Tunezji +108%. Stosunkowo wyższe wyniki dotyczą także Czarnogóry (+29%), Hiszpanii (+25%), Egiptu (+23%) i Turcji (+22%).

Wzrost popularności Cypru wynika z dużo większej dostępności cenowej tego produktu, coraz większej siatki połączeń liniowych i przelotów lowcostowych, na bazie których przygotowywana jest oferta. Walory turystyczne Cypru przyciągają: gwarancja pogody, ciekawe zabytki i piękne plaże – zarówno Ayia Napa na południu, jak i mniej znana, ale coraz bardziej popularna, Famagusta w części północnej to miejsca, które warto odwiedzić – mówi Katarzyna Papis-Słupska.

Tunezja wraca do czołówki najbardziej popularnych kierunków

Już od ubiegłego roku widzimy, że Tunezja wraca jako kierunek wakacyjny Polaków. Gwarantujemy, że jest przygotowana na przyjęcie turystów w tym sezonie. Potwierdzają to nasi pracownicy, którzy wiosną wizytowali hotele z oferty Lato 2019. Obiekty są w pełni gotowe, aby zapewnić Klientom jak najlepsze warunki do spędzenia urlopu. Wiele z nich przeszło gruntowny remont, rozbudowało aquaparki i przygotowało jeszcze więcej atrakcji. Atutami Tunezji są przepiękne piaszczyste plaże i konkurencyjne ceny w stosunku do kierunków europejskich, co wpływa na popularność tego kraju – Katarzyna Papis-Słupska.

Coraz więcej wymagamy: All Inclusive to już standard

Podobnie jak rok temu 79% wyjazdów na Lato 2019 to wczasy All Inclusive, czyli aż 4 na 5 wycieczek zarezerwowanych we FLY.PL. – All Inclusive to najwygodniejsza forma wyjazdu, ponieważ wszystkie koszty ponosimy już na etapie rezerwacji. Dotyczy to pełnego pakietu: przelotu, zakwaterowania, wyżywienia i dostępu do hotelowych atrakcji – dodaje Katarzyna Papis-Słupska.

Co piąty Polak spędzi wakacje w luksusowym hotelu najwyższej klasy

Obserwujemy duży wzrost sprzedaży hoteli 5-gwiazdkowych. W 2018 roku w 5-gwiazdkowe obiekty stanowiły 15% rezerwacji, w tym roku jest to już ponad 21%. Najpopularniejszy standard hotelu na wakacje w 2019 roku to 4 gwiazdki. Obiekty tej klasy stanowią prawie 47% sprzedaży na Lato. Wycieczki z pobytem w hotelu 3-gwiazdkowym stanowią około 28%.

Nasi klienci oczekują dobrego standardu i pełnego serwisu w trakcie wypoczynku. Coroczny wakacyjny urlop to czas, kiedy w końcu mogą zrelaksować się i odpocząć od codzienności, dlatego wymagają oferty w pełnym pakiecie: z barem na plaży, przekąskami w ciągu dnia, kompleksem basenowym i atrakcjami dla dzieci. Tego oczekujemy od wakacji – komentuje Katarzyna Papis-Słupska. 

Wakacje Last Minute dla spóźnialskich – nie czekaj na lepszą cenę!

Według naszych prognoz dostępność wyjazdów Last Minute nie będzie aż tak duża, jak w poprzednim sezonie. Organizatorzy przygotowali ofertę w ilości adekwatnej do bieżącego popytu na rynku, w związku z tym nie spodziewamy się sprzedaży poniżej wartości wyjazdów, co miało miejsce w zeszłym roku. Klientom, którzy czekają do ostatniej chwili, radzimy nie zwlekać i rezerwować urlop, gdy tylko trafimy na ofertę spełniającą oczekiwania. Na Fly.pl znajdziemy teraz wiele atrakcyjnych wycieczek – sezon promocji LA(s)TO uznajemy już za rozpoczęty – podpowiada Dyrektor sprzedaży FLY.PL.

(BL/ Foto: Flickr.com/ mariusz kluzniak)

Reklama

Najpopularniejsze kierunki wakacyjne to… komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"