Nie wiesz, jak trafić ze swoją propozycją do grupy docelowej? Najpierw poznaj klientów i ich potrzeby!

Artykuł Partnerski, wiesz trafić swoją propozycją grupy docelowej Najpierw poznaj klientów potrzeby! - zdjęcie, fotografia

Niektóre firmy wyznają zasadę, że dobry produkt sam się obroni – i najczęściej znikają z rynku jeszcze zanim tak na dobrą sprawę się na nim pojawią. Współcześnie potrzeba dobrej, przemyślanej promocji, żeby skutecznie przebić się ze swoją ofertą. Wcale nie musi to oznaczać gigantycznych wydatków na tradycyjnie rozumianą reklamę. Liczy się dobrze sformułowany, precyzyjnie kierowany do grupy docelowej przekaz. Również za pośrednictwem tak wydawałoby się mało istotnych środków jak opakowanie. Klienci dokonujący zakupowych wyborów kierują się przede wszystkim prostymi skojarzeniami.

W komunikacji marketingowej każdy detal ma ogromne znaczenie

W zdecydowanej większości przypadków konsument nie ma możliwości rzetelnego przetestowania i ocenienia produktu lub usługi bez wydawania pieniędzy. Przykładowo działy spożywcze wielkich sklepów: półki z towarem ciągną się długimi rzędami, ale już stoiska degustacyjne pojawiają się niezwykle rzadko – zazwyczaj wtedy, kiedy jakiś producent chce wypromować coś nowego. Dlatego tak ważne jest, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zachęcić ich do sięgnięcia właśnie po nasze wyroby. A co w pierwszej kolejności dostrzegają ludzie robiący zakupy? Opakowania! Wprawdzie wszyscy doskonale zdają sobie sprawę, iż „nie należy oceniać książki po okładce”, jednak na poziomie podświadomości nie jest to takie proste. Psychika człowieka bardzo szybko buduje ciąg skojarzeń na podstawie pierwszych, niekoniecznie silnych bodźców: określone kolory wywołują konkretne emocje itd.

Wykorzystaj dostępną wiedzę do stworzenia idealnie dopasowanego opakowania

Aktualnie naukowcy, od psychologów po kulturoznawców, mają już sporo sprawdzonych informacji na temat tego, jak na pewne rzeczy reaguje ludzki umysł. Specjaliści od marketingu czy identyfikacji wizualnej także śledzą wyniki badań, aby odpowiednio dostosowywać przekaz kierowany do odbiorców. Dlatego przed ostatecznym wprowadzeniem produktu na rynek warto zdać się na ich fachowe rady. Skoro pierwsze, wizualne wrażenie ma tak duży wpływ na odbiór oferowanego wyrobu przez grupę docelową, to nie należy tego lekceważyć. Projektowanie opakowań może przesądzić o „być albo nie być” całej firmy, dlatego tak odpowiedzialne zadanie należy powierzyć sprawdzonym profesjonalistom – takim jak z polskiego studia Zaplecze Graficzne. Budowanie napędzającej sprzedaż świadomości marki trwa długo, a ewentualne błędy popełnione w początkowych etapach tego procesu mogą być później nie do naprawienia. Dlatego lepiej zdać się na pomoc ekspertów, niż później pluć sobie w brodę.

(Artykuł Partnerski/ DDB)

Reklama

Nie wiesz, jak trafić ze swoją propozycją do grupy docelowej? Najpierw poznaj klientów i ich potrzeby! komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"