Nietypowe zajęcia w białostockiej podstawówce

Styl życia, Nietypowe zajęcia białostockiej podstawówce - zdjęcie, fotografia

Nauka poprzez kreatywne warsztaty, a także integracja dzieci z różnych klas i nauczycieli poprzez współpracę - takie są cele Wszechnicy, praktycznych zajęć, realizowanych w Społecznej Szkole Podstawowej nr 11 w Białymstoku.

To już kolejny rok realizacji tego projektu w naszej szkole - mówi Emilia Witkowska, szkolna polonistka i organizatorka tegorocznej edycji. - Ideą Wszechnicy, czyli Dnia Naukowego w szkole, jest upowszechnianie wśród naszych uczniów wiedzy z różnych dziedzin oraz umożliwienie im dzielenia się z innymi swoimi pasjami i talentami.

Zajęcia mają formę warsztatów prowadzonych przez nauczycieli lub uczniów. Ich tematyka bywa bardzo różnorodna i zależy od zainteresowań i pomysłowości prowadzących. Uczniowie klas V - VII zgłaszają własne propozycje tematów i samodzielnie prowadzą przygotowany przez siebie warsztat.

Proponowane w obecnej edycji tematy to m.in.: maszyny z ciał; salon gier; learn and make it colour; odyseja umysłu; jesienne liście; zaczarowane śniadanie; zabawy muzyczne; tańce francuskie; sztuka rysunku; warsztaty kulinarne; parkietaż; zabawy naszych rodziców czy warsztaty halloweenowe.

Jednym z celów Wszechnicy jest aktywizacja uczniów i włączenie ich w proces przekazywania wiedzy. Pozwala im to doskonalić takie umiejętności, jak: komunikowanie się, planowanie własnej pracy, współpraca w grupie, ale przede wszystkim dostarcza mnóstwo satysfakcji z dzielenia się swoją wiedzą i zainteresowaniami - dodaje Emilia Witkowska.

Zajęcia od pierwszej edycji wzbudzają niekłamany zachwyt uczestników - dzieciom najbardziej podoba się ich niestandardowa forma, duży wybór interesujących tematów i sposób ich realizacji.

Podczas Wszechnicy nigdy do końca nie wiadomo, na jakie zajęcia się trafi i zawsze jest to jakaś miła niespodzianka. W tym roku brałam udział w zajęciach "odyseja umysłu". To było świetne doświadczenie, bo cały czas musieliśmy współpracować i poznałam swoich kolegów z innej strony, niż na co dzień - opowiada Martyna z V klasy.

Wiktoria z klasy pierwszej wybrała francuskie tańce, a czwartoklasistka Nicole uczestniczyła w zajęciach kulinarnych.

Robiliśmy fajne stworki z tostów i warzyw i były to bardzo ciekawe warsztaty - chwali dziewczynka.

Karol lubi wszechnicowe zajęcia, bo są urozmaiceniem i alternatywą dla zwykłych lekcji.

Na warsztatach "maszyny z ciał" pracowaliśmy w grupach i tworzyliśmy niezwykłe figury, np. "wypluwacz smutków". Takich zajęć nie ma w szkole na co dzień, a są bardzo fajne - podkreśla.

Nie mogę się doczekać następnej Wszechnicy, bo można odpocząć od lekcji i poznać coś nowego - dodaje Emilia z II klasy.

Zajęcia to również wymierne korzyści dla nauczycieli - zapobiegają rutynie i zachęcają do poszukiwań nowych metod nauczania.

Zdobywanie nowych umiejętności, poznawanie świata w inny sposób i w innym rytmie niż codzienny dzień w szkole, rozbudzanie ciekawości, a także pobudzanie do zadawania pytań sprawia radość nie tylko uczniom, ale i nauczycielom i dlatego zajęcia Wszechnicy są lubiane przez wszystkich - podsumowuje Ewa Drozdowska, dyrektorka szkoły.

(Oprac. P. Walczak / Foto: MAT. pras.)

Nietypowe zajęcia w białostockiej podstawówce komentarze opinie

Dodajesz jako: |

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama