Blogi, Obywatel Międzynarodowy Festyn Piwny - zdjęcie, fotografia

Z wielką pompą obchodzone są Międzynarodowe Festyny Piwne, a ich świętowanie odbywa się niemal na całym świecie. Nie zawsze tak było, w sensie – nie zawsze Międzynarodowy Festyn Piwny był skupiony wokół niskoprocentowych alkoholi, wcześniej było to tylko święto piłki nożnej, ale z czasem charakter celebracji ulegał zmianie. Mowa o Mundialu.

Mogę śmiało twierdzić, że podstawowym celem mistrzostw świata jest zarobek, w tym w dużym stopniu sprzedaż piwa. Kiedy w 2014 Brazylia ubiegała się o organizację imprezy, miała postawione przez FIFA ultimatum – albo dostosuje swoje prawo do możliwości sprzedaży trunków na i w pobliżu stadionów, albo nici z gospodarzenia. Ówczesny sekretarz generalny FIFA, Jerome Valcke mówił: „Napoje alkoholowe są częścią mistrzostw świata. Przepraszam, jeżeli jestem zbyt arogancki, ale to jest temat, którego nie będziemy negocjować”.

Potwierdzeniem dominanty festynu nad sportem jest także ukształtowana niedawno i u nas zwyczajowość daleka od abstynenckiej, która kategorycznie nie przystaje do idei sportowych. Czy Lewandowski przygotowując się do meczy pije jakikolwiek alkohol? Nie, jeśli jest profesjonalistą, nie pije. Znana to prawda, że procenty źle wpływają na kondycję i sportowcy, przynajmniej w czasie zawodów i podczas przygotowania nie piją. Czy Krychowiak zaprawia się dla animuszu? No nie... nie powinien. A czy ci wszyscy co siedzą przed telewizorami, na placach przed telebimem, czy oni przeżywają mecze TAK JAK SPORTOWCY? Czy na fali ogromnej przecież euforii urządzane są lokalnie rywalizacje sportowe, czy „kibice” trenują teraz intensywniej, czy w marketach pod szyldem „strefa kibica” są do kupienia gwizdki albo piłki? Odpowiada na to pytanie i szafuje czytelną zachętę autorytet, szef PZPN, Zbigniew Boniek, który w moim leksykonie postaci pogardzanych jest zdrajcą sportu, sprzedawczykiem i żałosnym pokurczem. Widać go roześmianego (na myśl o forsie, którą dostanie za sprzedaż wizerunku) na plakatach ze szklanicą w ręku, wyciągniętą zapraszająco do toastu. Możliwe, że jest już ostro podchmielony. FIFA biega na smyczy Budweisera, sponsora mistrzostw. Boniek i PZPN weszli w intymną relację za pieniądze z Kampanią Piwowarską i marką Tyskie.

Właśnie dlatego przekonuję do myślenia o mistrzostwach świata jako o festynie, bo priorytetowe wydaje się być budowanie wizerunku uczestnika z kuflem, stukania się szklanymi, półlitrowymi pojemnikami, których zawartość jest w parszywej kontrze do uprawiania sportu, a tylko jako atrakcję festynu zaprasza się zespoły piłkarskie, żeby w międzyczasie, między jednym łykiem a drugim, zabawiały tęgich piwoszy.

Odpowiedzialny rodzic będzie tłumaczył dziecku co jest w tym złego, może zachęci do zainteresowania jednak lekkoatletyką, zakaże konszachtów z futbolem. Ostatecznie zabroni uprawiania jakiegokolwiek sportu, bo jeśliby maluch wsiąkł w promowaną przez piłkarskich aktywistów mentalność, na to samo wyjdzie, a przynajmniej w alkoholizm nie wpadnie.

(Obywatel Gie Żet/ https://www.minds.com/ObywatelGieZet/ Foto: pixabay.com/ beer)

Reklama

Obywatel Gie Żet: Międzynarodowy Festyn Piwny 2018 komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"