Wiadomości, Pasek startowy Krywlanach będzie miał wpływ prawie całe miasto - zdjęcie, fotografia

Zbyt mało informacji przekazuje białostocki magistrat w związku z budową pasa startowego na Krywlanach. Ma to o tyle istotne znaczenie, że po uzyskaniu stosownych certyfikacji, dzięki którym będzie można z niego korzystać, wpływać będzie na niemal całe miasto i życie mieszkańców. Tadeusz Arłukowicz chce zaraz po wyborach samorządowych przeprowadzić panel obywatelski w tej sprawie.

Makabryczne utrudnienia w zagospodarowaniu terenów na Dojlidach, Krywlanach i osiedlu Mickiewicza spowoduje inwestycja w postaci pasa startowego. Zablokowane inwestycyjnie zostaną w zasadzie całe Krywlany, których wartość w tej chwili waha się do nawet 2 miliardów złotych. W przypadku uzyskania certyfikacji, nie będzie można tam niczego budować, a sąsiednie grunty, w tym własności prywatne, znacznie stracą na wartości. Możliwe są odszkodowania, które trzeba będzie wypłacać przede wszystkim mieszkańcom Dojlid. Choć nie tylko im.

- Będziemy mieli makabryczne wręcz utrudnienia, jeśli chodzi o zagospodarowanie terenów i oddziaływanie tego lotniska i pasa startowego, jeżeli faktycznie ta certyfikacja zostanie wprowadzona przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Utrudnienia na teren praktycznie rzecz biorąc w promieniu 5 km od tego pasa startowego – przekazał Tadeusz Arłukowicz, kandydat na stanowisko prezydenta miasta z komitetu Białystok na TAK.

Znajdujące się w urzędzie miejskim dokumenty dotyczące planowanej inwestycji w postaci lotniska na Krywlanach mówią wyraźnie o zagrożeniach i komplikacjach, jakie ta inwestycja przyniesie. Jak przekazał Tadeusz Arłukowicz, obecne władze mogą nie wiedzieć o tym, że aż tak duże utrudnienia pas startowy na Krywlanach wygeneruje w perspektywie wielu lat. Ale to tym gorzej, ponieważ z tego wynika, że nie pracują tam osoby na tyle kompetentne, aby były w stanie to zrozumieć.

Jak wyjaśnił kandydat na prezydenta Białegostoku – Tadeusz Arłukowicz, nie ma możliwości rozbudowy zalewu na Dojlidach, ani szeregu innych inwestycji, które akurat są oczekiwane przez mieszkańców. Dodał również, że nie będzie można lotniska certyfikować, ani tym bardziej rozbudować, jeśli nie zostaną usunięte przeszkody lotnicze. Jedną z nich jest Las Solnicki, który zagrożony jest wycinką na obszarze ponad 80 hektarów. Zginie również wiele z istniejącego środowiska naturalnego wokół Zalewu i Plaży Miejskiej na Dojlidach. Stąd potrzeba jest pilnych konsultacji z mieszkańcami, którzy powinni mieć pełną wiedzę na temat inwestycji lotniczej na Krywlanach oraz skutków jej oddziaływania.

- Panel obywatelski jest to działanie polegające na tym, że przygotowuje się pełną informację dla mieszkańców. Odbywa się dyskusja, w zależności od tego jak poważny jest temat. Może trwać nawet i tydzień. Ona jest transmitowana. Każdy mieszkaniec może brać w niej udział, uczestniczyć, informacja dociera do każdego z mieszkańców. Natomiast osoby, które decydują w imieniu mieszkańców, są wybierane losowo, ale reprezentują wszystkie grupy docelowe – przekazał Tadeusz Arłukowicz.

Przeprowadzenie tego panelu obywatelskiego w sprawie tak zwanego lotniska na Krywlanach miałoby być jedną z pierwszych decyzji Arłukowicza w roli prezydenta Białegostoku. Jak przekazał, jest to na tyle poważna sprawa, że nie można jej zostawiać w rękach osób, które nie do końca mają świadomość z konsekwencji podejmowanych decyzji. Jak wyliczał, trzeba będzie między innymi usunąć drzewa, w tym z ogrodów działkowych, przenieść miejsca lęgowe ptaków z obszaru zalewu na Dojlidach, ale też i usunąć przeszkody lotnicze w postaci budynków lub innych obiektów kolidujących z inwestycją. To tylko niektóre elementy związane z pasem startowym, o których nie informuje obecny prezydent Truskolaski ani jego urzędnicy.

(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: bialystok.pl

Reklama

Pasek startowy na Krywlanach będzie miał wpływ prawie na całe miasto komentarze opinie

  • gość 2018-10-11 17:49:33

    Pani redaktor należy myśleć pozytywnie Białystok będzie miał lotnisko położone w odległości 2,8 km w linii prostej ratusz pas startowy. Proszę o przykłady miast gdzie lotnisko jest bardziej bliżej centrum . Ten nowatorski pomysł prezydenta Truskolaskiego powinien był pokazywany na całym świecie jako projekt dostępności transportu publicznego i eliminacja problemów z dojazdem do lotniska. Do Krywlan można dojść piechotą z centrum w góra 20 minut.

  • gość 2018-10-11 21:17:36

    Horror po prostu. W artykule brakuje jeszcze kilku bardzo ważnych rzeczy aby dopełnić demoniczną grozę oddziaływania Krywlan - baby nie będą zachodzić w ciążę, : - kury nie zniosą żadnego jajka, - psy szczekać będą tylną częścią szczekać i kilka innych jeszcze plag. Pani redaktor ten artykuł jest napisany właśnie w tym stylu. KAPIE LOBBINGIEM. Gra emocjami i nieracjonalnymi argumentami, czy Pani ma Białostoczan za kretynów, ze tak ich straszy ? Choć moje poglądy są bardzo na prawo to zaczynam się coraz bardziej zastanawiać czy nie zagłosować na TT właśnie po to aby lotnisko na Krywlanach zostało skończone i służyło miastu, gospodarce. i całej rzeszy obecnych i przyszłych ludzi latających prywatnie sportowo i usługowo. Napiszę więcej Po zainstalowaniu lotniska na Krywlanach powinno się przystąpić do planów i przyszłej budowy drugiego większego lotniska wychodzącego na przeciw oczekiwaniom społecznym dotyczącym komunikacji lotniczej, cargo, sterowców fabryki samolotów i co tam się jeszcze zmieści. Odważne spojrzenie w przyszłość? Tak właśnie takie spojrzenie jest na miarę XXI wieku i marzeniach o nowoczesnym mieście. Takie myślenie pozwoli przewidzieć trendy na najbliższe 30 - 50 a może i 100 lat do przodu W Polsce wg danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego na dzień 1 stycznia 2016 roku do Rejestru Cywilnych Statków Powietrznych wpisanych było 1238 prywatnych samolotów, 195 śmigłowców i 846 szybowców. Liczba ta sukcesywnie się zwiększa o kilkadziesiąt statków powietrznych rocznie. Mało tego są jeszcze statki powietrzne polskich obywateli zarejestrowanych w Czechach Litwie , i innych krajach bo jest UE i można. Za 20 lat dojdą nowe typy statków powietrznych jaki będą osobowe drony zautomatyzowane i te sterowane podobnie jak zautomatyzowane samochody Tesli i Aple i Volvo. To wszystko musi gdzieś wylądować i wystartować bo lotniska są jak parkingi dla osobówek i dworce dla autobusów (taka analogia dla większych i mniejszych samolotów) niby latają po tym samym niebie ale lądują na różnych lotniskach. Na chwilę obecną mamy prawie gotowy parking dla mniejszych samolotów a potem budujmy większy. Jedno drugiemu nie przeszkadza. Co do poruszanej bliskości miasta przy Krywlanach to pretensje proszę kierować do planistów tak krótkowzrocznie widzących rozwój miasta, kraju i trendy rozwojowe świata. Dziś może nie stać jeszcze wielu na posiadanie własnych skrzydeł ale nasze dzieci będą miały większe możliwości niż my teraz. Kto tak nie myśli jest zacofanym ignorantem. Ten żałosny artykuł jest takim przykładem ignorancji, zacofania i krótkowzroczności. Rozumiem, że wielu zazdrości tego, że ktoś ma własny samolot i latanie również dla hobby. Ale jak mówią niektórzy - zazdrość jest najwyższą formą uznania. Lepiej będzie jak już zacznie Pani te lęgowiska ptaków własnymi rękami wynosić w nowe miejsce i usuwać przeszkody lotnicze. Biada nam biada ......

  • gość 2018-10-11 21:17:49

    Horror po prostu. W artykule brakuje jeszcze kilku bardzo ważnych rzeczy aby dopełnić demoniczną grozę oddziaływania Krywlan - baby nie będą zachodzić w ciążę, : - kury nie zniosą żadnego jajka, - psy szczekać będą tylną częścią szczekać i kilka innych jeszcze plag. Pani redaktor ten artykuł jest napisany właśnie w tym stylu. KAPIE LOBBINGIEM. Gra emocjami i nieracjonalnymi argumentami, czy Pani ma Białostoczan za kretynów, ze tak ich straszy ? Choć moje poglądy są bardzo na prawo to zaczynam się coraz bardziej zastanawiać czy nie zagłosować na TT właśnie po to aby lotnisko na Krywlanach zostało skończone i służyło miastu, gospodarce. i całej rzeszy obecnych i przyszłych ludzi latających prywatnie sportowo i usługowo. Napiszę więcej Po zainstalowaniu lotniska na Krywlanach powinno się przystąpić do planów i przyszłej budowy drugiego większego lotniska wychodzącego na przeciw oczekiwaniom społecznym dotyczącym komunikacji lotniczej, cargo, sterowców fabryki samolotów i co tam się jeszcze zmieści. Odważne spojrzenie w przyszłość? Tak właśnie takie spojrzenie jest na miarę XXI wieku i marzeniach o nowoczesnym mieście. Takie myślenie pozwoli przewidzieć trendy na najbliższe 30 - 50 a może i 100 lat do przodu W Polsce wg danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego na dzień 1 stycznia 2016 roku do Rejestru Cywilnych Statków Powietrznych wpisanych było 1238 prywatnych samolotów, 195 śmigłowców i 846 szybowców. Liczba ta sukcesywnie się zwiększa o kilkadziesiąt statków powietrznych rocznie. Mało tego są jeszcze statki powietrzne polskich obywateli zarejestrowanych w Czechach Litwie , i innych krajach bo jest UE i można. Za 20 lat dojdą nowe typy statków powietrznych jaki będą osobowe drony zautomatyzowane i te sterowane podobnie jak zautomatyzowane samochody Tesli i Aple i Volvo. To wszystko musi gdzieś wylądować i wystartować bo lotniska są jak parkingi dla osobówek i dworce dla autobusów (taka analogia dla większych i mniejszych samolotów) niby latają po tym samym niebie ale lądują na różnych lotniskach. Na chwilę obecną mamy prawie gotowy parking dla mniejszych samolotów a potem budujmy większy. Jedno drugiemu nie przeszkadza. Co do poruszanej bliskości miasta przy Krywlanach to pretensje proszę kierować do planistów tak krótkowzrocznie widzących rozwój miasta, kraju i trendy rozwojowe świata. Dziś może nie stać jeszcze wielu na posiadanie własnych skrzydeł ale nasze dzieci będą miały większe możliwości niż my teraz. Kto tak nie myśli jest zacofanym ignorantem. Ten żałosny artykuł jest takim przykładem ignorancji, zacofania i krótkowzroczności. Rozumiem, że wielu zazdrości tego, że ktoś ma własny samolot i latanie również dla hobby. Ale jak mówią niektórzy - zazdrość jest najwyższą formą uznania. Lepiej będzie jak już zacznie Pani te lęgowiska ptaków własnymi rękami wynosić w nowe miejsce i usuwać przeszkody lotnicze. Biada nam biada ......

  • gość 2018-10-12 01:23:41

    Gościu ja nikomu nie zazdroszczę że ma własny samolot ale czemu wszyscy mieszkańcy mają płacić za ten lotnisko-bubel żeby jakiś wielki pan właściciel samolotu mógł sobie polatać? Czemu cały Białystok ma być pozbawiony lasu i zalewu a mieszkańcy Dojlid narażeni też na inne szkody? Idioci w magistracie wymyślili jakiś pasek na Krywlanach nie wiadomo dla kogo a konsekwencji takiej inwestycji nawet nie przewidzieli! Wydają nasze pieniądze!

  • gość 2018-10-12 07:14:43

    Prywatne lotnisko buduje się za prywatne pieniądze. Lotnisko dla wybrańców Tadeusza. Las i okolice tego pseudo pasika dla mieszkańców a nie POpaprańców.

  • Gość - niezalogowany 2018-10-12 07:36:17

    Pan Arłukowicz dopiero się obudził. Jak był vice prezydentem nie mówił o żadnych zagrożeniach. Powie po wyborach, że źle mnie zrozumiano. Jedynym minusem pasa startowego ( małego lotniska) jest wycięcie pasa drzew w lesie solnickim. W moim przekonaniu śmietnika Białegostoku. Tyle tam nielegalnych wysypisk śmieci. Wycięcie drzew pod halę widowiskową nikomu nie przeszkadza. Nie wiem czy nie trzeba będzie więcej wyciąć niż przy lotnisku. Wydawanie pozwoleń na budowę w pobliżu lotniska już od wielu lat obwarowana jest wysokością zabudowy. Wieżowców w pobliżu lotniska nikt wybudować nie będzie mógł. Sądów też nie będą burzyć. Ekspansja miasta już dawno wystraszyła ptactwo z pobliża zalewu dojlidzkiego. Wiem bo mam tam działkę. Dla mnie artykół bez argumentów napisany dla zadymy.

  • Gość - niezalogowany 2018-10-12 08:41:17

    Najlepiej jak będziemy wszyscy jeździć do CPK albo Radomia. Ostatnio na Airshow zleciało mi 5,5h przez wzmożony ruch na trasie Warszawa Radom.

  • gość 2018-10-12 08:43:46

    Za zablokowaniem lotniska w latach 2009/2014 stała zorganizowana grupa przestępcza będąca zarazem lobbystami Krywlan. Kluczową role w przekręcie lotniskowym 2009/2014 odegrały "zielone organizacje" siedzące w kieszeniach tego układu. Nie zapominamy!

  • gość 2018-10-12 11:31:41

    Wydaje mi się, że w tej politycznej zadymie chodzi o jedno. Kasa kasa kasa. Jak zbyć kolejny teren deweloperom czy "inwestorom" za ok 2mld zł (taki plan ma chyba Pan TA), wykazać się, że miasto zarobi. Lotnisko na Krywlanach zlikwiduje a nowego nie zbuduje bo i nie ma już terenu w granicach miasta a Marszałek też na chwilę obecną też nie ma które spełniało by wymagania środowiskowe, wpasowywało by się w przyszły układ drogowy S19, S8 obwodnice itp. Znowu zacznie się analizowanie gdzie, za ile, czy są ptaki, łosie, grzyby i bimbrownie. Znowu będziemy świadkami operacji pt. całe Podlasie szuka placu na lotnisko. Potem batalia o kasę skąd i ile i czemu tak drogo. Nawet jeśli takie lotnisko powstanie (czego życzę) to nawet jak zbudujemy pas 2500 - 3000 m to czy przewoźnicy tak się zlecą bo im każemy tu przylecieć ? Już to widzę jak dla tanich linii samorząd dopłaca do pustych miejsc aby uzasadnić tylko celowość inwestycji. Stan na dziś 12-10-2018 dotyczący operacji lotniczych wykonywanych na podawanych na łamach DDB24 lotniskach: Grodno - 0 operacji lotniczych, jutro 0 Lwów - 12 operacji lotniczych, jutro 14 Szymany k/Olsztyna - 1 operacja, jutro 2 Lublin - 5 jutro 5 Brześć - 0 operacji lotniczych, jutro 0 Radom - 0 operacji lotniczych, jutro 0 Zielona Góra - 1, jutro 0 Teraz Islandia gdzie mieszka tyle ludzi co w Białymstoku i ,akalicy, Reykiavik (miasto) - 18, jutro 10 (połączenia krajowe obsługują samoloty turbośmigłowe od 30-50 i takie to 80 pasażerów) + operacje samolotów biznes i prywatnych Kelfavik - (lotnisko międzynarodowe) 58 operacji lotniczych, jutro podobnie

  • f2 - niezalogowany 2018-10-12 20:08:21

    Obok Bialegostoku ,lezy piekna stara stolica Polski ...Grodno.Ma POtezne lotnisko .Ok. 80 km od nas .Za granica?Przeszkoda nie do przebycia? Troche woli politycznej i da sie zrobic. Przyroda i zabudowa, mieszkancy I zwierzaki nie ucierpia..Daje slowo harcerza ze wszyscy beda zadowoleni.

  • f2 - niezalogowany 2018-10-12 20:10:13

    Obok Bialegostoku ,lezy piekna stara stolica Polski ...Grodno.Ma POtezne lotnisko .Ok. 80 km od nas .Za granica?Przeszkoda nie do przebycia? Troche woli politycznej i da sie zrobic. Przyroda i zabudowa, mieszkancy I zwierzaki nie ucierpia..Daje slowo harcerza ze wszyscy beda zadowoleni.

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"