Wiadomości, Pierwsza wspierała Białymstoku edukację zdrowotną - zdjęcie, fotografia

Mimo choroby można żyć aktywnie, pracować i realizować swoje pasje – przekonują organizatorzy kampanii. W ramach jej drugiej edycji w środę (10.07.) w Białymstoku odbyło się spotkanie z udziałem pierwszej damy Agaty Kornhauser-Dudy, która objęła kampanię Fundacji „Żyjmy Zdrowo” honorowym patronatem, podziękowała jej autorom, a także wszystkim osobom i organizacjom zaangażowanym w jej realizację.

W spotkaniu wzięli też udział Artur Kosicki, Marszałek Województwa Podlaskiego i Marek Malinowski, członek zarządu.

Z jednej strony jest to kampania wspierająca i motywująca kobiety z zaawansowanym rakiem piersi do aktywnego życia. Ale jest to także kampania uświadamiająca – mówiła Agata Kornhauser-Duda. – A przede wszystkim, co wydaje mi się najważniejsze, jest to kampania, która przełamuje pewne stereotypowe myślenie o tej chorobie, a także stereotypowe postrzeganie pacjentek z tą chorobą.

Jak zaznaczyła, kampania „Wykorzystaj czas na życie” pokazuje, że ciężka choroba nie powinna i nie musi wykluczać kobiet z funkcjonowania w codziennym życiu: społecznym, zawodowym, czy rodzinnym. Wyraziła też nadzieję, że będzie się ona nadal tak wspaniale rozwijać, dodawać otuchy pacjentkom, wzmacniać wolę życia, a społeczeństwo stanie się bardziej otwarte na pacjentki i na samą chorobę.

Szczególnie ciepłe słowa skierowała do uczestniczących w spotkaniu członkiń Klubu Białostockich Amazonek, Fundacji OnkoCafe i Fundacji OmeaLife.

Swoją godną naśladowania postawą udowadniają panie, że warto cieszyć się każdą chwilą życia i dziękuję Wam, że jesteście tak wspaniałą inspiracją dla wszystkich kobiet – podkreśliła składając im najlepsze życzenia.

Żyć aktywnie, realizować swoje pasje

Na raka piersi choruje w Polsce rocznie 17 tyś. kobiet, w województwie podlaskim 1,5 tyś. Zaawansowany rak piersi może rozwinąć się nawet u 30-40% kobiet, które pierwotnie były leczone we wczesnym stadium choroby.

Jak zauważają pomysłodawcy kampanii, o ile o raku piersi mówi się dużo, to o jego zaawansowanej postaci już znacznie mniej. Jest niemedialny, bo nie jest z nim związany sukces terapeutyczny, a w świadomości samych chorych pozostaje często wyrokiem. Tymczasem postęp medycyny sprawił, że choroba ta w środowisku medycznym traktowana jest jako przewlekła.

Kampania przybliżyła wielu osobom temat zaawansowanego raka piersi, kilka lat temu był to temat tabu – zauważyła Iwona Schymalla, prezes Fundacji „ Żyjmy Zdrowo”.

Pierwszy etap kampanii rozpoczął się w 2016 r. Do dziś w jej ramach odbyło się wiele spotkań i warsztatów interaktywnych w różnych częściach Polski, w tym 8 marca 2017 r. w Pałacu Prezydenckim. Obecnie realizowany jest jej drugi etap, jego zakończenie planowane jest na jesień br. Partnerem kampanii jest Białostockie Centrum Onkologii.

W spotkaniu w Białymstoku wzięli udział: senator Waldemar Kraska z Senackiej Komisji Zdrowia, Wojewoda Podlaski Bohdan Paszkowski, lekarze, psycholodzy, chirurdzy z Białostockiego Centrum Onkologii, a także członkinie organizacji pacjenckich. Towarzyszyła mu debata regionalna z udziałem ekspertów medycznych oraz warsztaty dla pacjentek.

(Źródło i foto: wrotapodlasia.pl/ oprac. ASM)

Reklama

Pierwsza Dama wspierała w Białymstoku edukację zdrowotną komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"