11°C słabe opady deszczu

Polacy ocenili urzędy. Wiemy, który wypadł najlepiej

Wiadomości, Polacy ocenili urzędy Wiemy który wypadł najlepiej - zdjęcie, fotografia

Trudno stwierdzić, czy mamy do czynienia z niespodzianką, znając niechęć wielu Polaków do urzędów w ogóle, jak i samego zwycięzcy. Obsługa okazuje się bowiem najlepsza w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Instytucja ta otrzymała 4,4 punktu w pięciostopniowej skali. Tak podaje Centrum Badania Opinii Społecznej, które przeprowadziło sondaż w pierwszej połowie listopada 2017 r. Białostoccy urzędnicy podkreślają, że to duży sukces, zatem i chętnie chwalą się powyższym wynikiem.

- Postrzeganie polskich urzędów zdecydowanie się ociepla. Porównywalne dane sprzed pięciu i dziesięciu lat świadczą o poprawiającej się jakości obsługi. W tym kontekście warto podkreślić, że spośród klientów administracji publicznej ZUS zajmuje czołową pozycję w większości ocenianych kryteriów - mówi Katarzyna Krupicka, regionalna rzeczniczka prasowa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w województwie podlaskim.

Ankietowani przyznając jeden punkt oceniali obsługę zdecydowanie negatywnie, zaś pięć punktów oznaczało, iż jest ona zdecydowanie pozytywna.

Wyniki przedstawiają się następująco:

* Zakład Ubezpieczeń Społecznych - 4,40;

* urząd gminy/miasta/dzielnicy - 4,39;

* ośrodek pomocy społecznej - 4,39;

* urząd powiatowy/starostwo powiatowe - 4,29;

* urząd skarbowy - 4,25;

* urząd pracy - 4,16.

Ogólna ocenia jakości obsługi ZUS w skali od jednego do pięciu to 4,4 i jest najwyższą spośród wszystkich instytucji, o które pytano. Także w bardzo szczegółowych kategoriach badania, zwiazanych z obsługą, ZUS wypadł najlepiej. 64 proc. respondentów było zadowolonych, że ich sptrawa w ZUS została załatwiona od ręki. Prawie wszyscy, bo 96 proc. osób, stwierdziło, że obsłużono ich w Zakładzie prawidłowo i rzetelnie. 87 proc. przyznało, że poświęcono im wystarczająco dużo czasu i uwagi, a aż 93 proc. bardzo wysoko oceniło kompetencje pracowników ZUS.

Sondaż "Polak w urzędzie" przeprowadzono w dniach 2-12 listopada 2017 r. na reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski, liczącej 1016 osób.

- Tak wysoka ocena bardzo nas cieszy i jest dowodem na to, że mimo bardzo dużej ilości zadań, które wykonuje ZUS, pracownicy zatrudnieni przy bezpośredniej obsłudze naszych klientów spełnili ich oczekiwania - komentuje Katarzyna Krupicka.

(Piotr Walczak / Foto: pixabay.com)

Polacy ocenili urzędy. Wiemy, który wypadł najlepiej komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się

Ostatnie video - filmy na ddb24.pl