2°C pochmurno z przejaśnieniami

Prawie 1000 osób rywalizowało w Finale Pucharu Polski Nordic Walking

Sport, Prawie osób rywalizowało Finale Pucharu Polski Nordic Walking - zdjęcie, fotografia

W ubiegłą sobotę, 9 września, Hajnówka zamieniła się w polską stolicę nordic walking. Odbyły się tu ostatnie w tym sezonie zawody z cyklu Pucharu Polski Nordic Walking. Uczestnicy rywalizowali ze sobą o punkty w klasyfikacji generalnej oraz zwycięstwo w końcowym etapie Pucharu Polski 2017, a także udział w losowaniu atrakcyjnej nagrody specjalnej – samochodu marki Suzuki Swift, ufundowanego przez Santander Consumer Bank.

Na starcie stanęło ponad 950 osób. Zawodnicy mieli do pokonania dystans: 5, 10 lub 21 km. W wydarzeniu wzięli udział również polscy aktorzy – Tamara Arciuch i Bartłomiej Kasprzykowski, ambasadorzy Akademii Zdrowia Santandera.

Na dystansie 5 km wśród pań pierwsze miejsce zajęła Jola Uss, natomiast wśród panów najlepszy okazał się Karol Stiller. Trasę 10 kilometrów najszybciej pokonała Małgorzata Kubiszyn, z kolei wśród mężczyzn najwyższy stopień podium przypadł Piotrowi Niechwiejczykowi. Najdłuższy, 21-kilometrowy dystans w najkrótszym czasie wśród pań pokonała Mariola Pasikowska, z kolei wśród panów pierwszy w półmaratonie był  Andrzej Dziedziewicz.

Hajnówka była ostatnim etapem Pucharu Polski. W tym roku odbyło się siedem zawodów z tego cyklu. Najwięcej punktów w klasyfikacji drużynowej Pucharu Polski uzbierał zespół KS Metraco Polkowice, który zajął pierwsze miejsce w rywalizacji. Drugi stopień podium przypadł drużynie Face Nordic Walking Team. Z kolei trzecie należało do zespołu Unia Miast.

Podczas finału Pucharu Polski odbyło się także losowanie atrakcyjnej nagrody specjalnej – samochodu marki Suzuki Swift, ufundowanego przez Santander Consumer Bank, sponsora strategicznego wydarzenia. Aby wziąć udział w losowaniu, należało ukończyć przynajmniej jeden etap zawodów z cyklu Pucharu Polski. Samochód powędrował do pani Katarzyny – zawodniczki z Koszalina, której los z zawodów w Elblągu, okazał się być tym szczęśliwym.

Nordic walking jest coraz bardziej popularny w naszym kraju. Widać to nie tylko po frekwencji na zawodach z cyklu Pucharu Polski, ale także w parkach i na terenach rekreacyjnych rodzimych miejscowości, gdzie coraz częściej możemy spotkać nordic walkerów. W Polsce sport ten uprawia już ponad 3 mln osób, a z roku na rok przybywa amatorów tej dyscypliny – mówi Mirosława Krzyścin, kierownik Zespołu Komunikacji Marketingowej Santander Consumer Banku, koordynator Akademii Zdrowia Santandera. – Chcemy propagować zdrowy styl życia i aktywność fizyczną wśród Polaków. Nordic walking to dobry sport dla wszystkich – bez względu na wiek czy poziom kondycji fizycznej. Dlatego jako sponsor strategiczny Pucharu Polski staramy się promować tę dyscyplinę i zachęcać do chodzenia z kijami całe rodziny – dodaje.

Akademia Zdrowia Santandera to ogólnopolska akcja zorganizowana przez Santander Consumer Bank, której celem jest propagowanie ruchu i zdrowego trybu życia. Ambasadorami Akademii Zdrowia Santandera są Justyna Kowalczyk, pięciokrotna medalistka olimpijska w biegach narciarskich i czterokrotna zdobywczyni Kryształowej Kuli, a także znani polscy aktorzy Tamara Arciuch i Bartłomiej Kasprzykowski.

(BL/ Foto: pixabay.com/ nordic-walking)

Prawie 1000 osób rywalizowało w Finale Pucharu Polski Nordic Walking komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się

Ostatnie video - filmy na ddb24.pl