Gospodarka, Przedsiębiorcze Podlasie region potencjał innowacyjny - zdjęcie, fotografia

Ostatnie edycje Konkursu „Teraz Polska” odzwierciedlają dynamikę rozwoju gospodarczego Podlasia. Laureatów z regionu jest coraz więcej i widać, że tutejsze firmy są nowoczesne i śmiało mogą konkurować na rynku międzynarodowym. O potencjale podlaskich przedsiębiorstw z Krzysztofem Przybyłem, szefem Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, rozmawia redakcja portalu Przedsiębiorcze Podlasie.

Przedsiębiorcze Podlasie (www.przedsiebiorczepodlasie.pl): Jakie podlaskie firmy przychodzą panu na myśl w pierwszej chwili?

Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, organizatora Konkursu „Teraz Polska”: W szczególności - co oczywiste - przychodzą mi na myśl laureaci Konkursu „Teraz Polska”. W mojej opinii są to najbardziej znamienici przedstawiciele podlaskiego biznesu. Wydaje mi się, że pamiętam wszystkich laureatów.

Jeżeli pan pozwoli, może znajdzie się miejsce, by wymienić wszystkich na końcu naszej rozmowy, bo każda z tych firm naprawdę zasługuje na uznanie i rozgłos. Natomiast w tym momencie chciałbym wymienić laureata szczególnego - Spółdzielnię Mleczarską Mlekovita, czyli potęgę w branży, krajowego lidera coraz śmielej poczynającego sobie za granicą - ponieważ zdobył Godło „Teraz Polska” dwukrotnie.

Region jednoznacznie kojarzony jest z rolnictwem czy branżą spożywczą - w dużej mierze mleczarską. Tymczasem w województwie podlaskim mamy przedsiębiorstwa innowacyjnych technologii, posiadające własne centra badawczo - rozwojowe, których parki maszynowe nie ustępują firmom zachodnim. Mało kto jednak o tym wie. Z czego może wynikać niska świadomość takiego stanu rzeczy?

- Myślę, że coraz więcej osób kojarzy Podlasie z nowoczesnymi technologiami i innowacyjnością. Wymienię znów - nie z racji obowiązku, ale ze względu na osobiste przekonanie - dwie firmy, które zdobyły Godło „Teraz Polska”.

Zakłady Przemysłu Sklejek Biaform SA produkują, jak sama nazwa wskazuje, sklejki, wykorzystując bliskość bogatych w surowiec drzewny lasów liściastych. W tej branży, tylko z pozoru nieskomplikowanej, niezbędne jest wdrażanie najnowocześniejszych technologii, by sprostać wymogom klientów i konkurencji. Materiały muszą być foliowane, pokrywane tworzywami sztucznymi, lakierowane, przeznaczone do cięcia laserem i przy tym konkurencyjne cenowo. Nie osiągnie się tego bez zastosowania innowacyjnych technologii.

Kolejny przykład to firma ChM sp. z o.o., również laureat Godła „Teraz Polska”. I tak: dzięki organizowanemu przez nas konkursowi więcej osób mogło dowiedzieć się o tym przedsiębiorstwie, położonym w niewielkiej miejscowości Lewickie, kilka kilometrów na południe od Białegostoku. Firma ChM specjalizuje się w produkcji mało inwazyjnych implantów ortopedycznych, a nowoczesna medycyna to jedna z najbardziej innowacyjnych branż.

To tylko dwa przykłady, ale jest ich więcej. Oczywiście warto, by wzrastała świadomość innowacyjnego potencjału województwa podlaskiego.

Gdy rozmawiamy z właścicielami podlaskich firm, m.in. z branży metalowej, wyjeżdżających kilka razy w roku na międzynarodowe targi przemysłowe, zgodnie podkreślają, że nie mają żadnych „kompleksów Podlasia”. Występują obok światowych potentatów, chwaląc się swoimi produktami i rozwiązaniami stosowanymi w swoich przedsiębiorstwach. Jednak znikoma ich liczba do tej pory otrzymała Godło „Teraz Polska”. Jaką wartość dodaną mogłoby dać im to wyróżnienie?

- Godło „Teraz Polska” stało się znakiem rozpoznawanym przez wszystkich Polaków. Weryfikujemy postrzeganie tego znaku w corocznych badaniach - dobra nim oznaczone, niezależnie od kategorii, są utożsamiane z wysoką jakością przez 80 proc. respondentów. W dobie rynkowej wielości i silnej konkurencji Polacy odwołują się do znaków jakości, w których hierarchii Godło „Teraz Polska” zajmuje najwyższą pozycję.

Udział w Konkursie „Teraz Polska” związany jest z rozmaitymi korzyściami, które pokrótce wymienię. Wspomniałem już wcześniej o Godle, czyli możliwości włączania efektywnego znaku jakości we wszystkie etapy promocji swoich produktów, usług czy innowacji. Finałowym wydarzeniem każdej edycji Konkursu jest odbywająca się w Teatrze Wielkim w Warszawie Gala „Teraz Polska”. Biorą w niej udział uczestnicy Konkursu, a także czołowi krajowi przedsiębiorcy, przedstawiciele świata sportu i kultury, politycy, dziennikarze, osoby publiczne.

Gala „Teraz Polska” to niezwykła okazja do nawiązania ciekawych znajomości i ekskluzywny sposób na świętowanie sukcesów w biznesie. Jednym z walorów udziału w Konkursie jest networking, który daje okazję do ciekawych spotkań, nie tylko podczas Gali, ale także odbywającego się kilka razy w roku Klubu „Teraz Polska”.

Ponadto Fundacja „Teraz Polska” zapewnia firmom, które biorą udział w Konkursie, silną obecność medialną. Jest to możliwe dzięki szerokiej współpracy Fundacji z najważniejszymi i największymi krajowymi redakcjami.

Dodatkowo, Fundacja wydaje własny kwartalnik „Teraz Polska”, na łamach którego promuje dokonania laureatów Konkursu „Teraz Polska”.

Liczba 20 laureatów z Podlasia na 28 edycji Konkursu „Teraz Polska” nie jest porażająca…

- Wydaje się, że jest to wynik nieco poniżej średniej w stosunku do innych województw. Natomiast skupiłbym się na kilku ostatnich edycjach. Myślę, że Konkurs doskonale odzwierciedla dynamikę rozwoju gospodarczego Podlasia. Laureatów z państwa regionu jest coraz więcej i widać, że podlaskie firmy są nowoczesne, mają doświadczenie, know-how i śmiało mogą konkurować na rynku międzynarodowym. Wiele podlaskich firm - i myślę, że lista laureatów Konkursu „Teraz Polska” jest tutaj dobrą wskazówką - jest wręcz wizytówką krajowej gospodarki.

Zatem dostrzega pan rosnący potencjał gospodarczy Podlasia?

- Oczywiście, co więcej, prognozuję dla Podlasia prawdziwą eksplozję przedsiębiorczości. Przez wiele lat pewną obiektywną trudnością dla regionu, również dla rozwoju biznesu, był gorszy dostęp do infrastruktury teletechnicznej oraz gorsza sieć dróg. Obecnie ten problem jest sukcesywnie niwelowany.

Natomiast chciałbym zwrócić uwagę na czynnik, który znacząco wpłynie na gospodarkę Podlasia w najbliższej przyszłości. Macie zdolną młodzież i świetną uczelnię techniczną, czego najlepszym potwierdzeniem są sukcesy Argo Team, czyli twórców łazików marsjańskich z Politechniki Białostockiej; notabene zostali oni wyróżnieni nagrodą Promotor Polski, przyznawaną przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

(Cały materiał, wraz z listą wszystkich podlaskich laureatów konkursu "Teraz Polska", dostępny jest pod tym linkiem: Krzysztof Przybył, "Teraz Polska": Prognozuję dla Podlasia prawdziwą eksplozję przedsiębiorczości [TYLKO U NAS])

Reklama

Przedsiębiorcze Podlasie: Nasz region ma potencjał innowacyjny komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Skup Aut Białystok 24/7 od

TEL:578-900-535 TEL:578-900-535 *OFERUJEMY NAJLEPSZE NAJWYŻSZE CENY NA PODLASIU! *PRACUJEMY 24/7 SKUP AUT CAŁE PODLASIE!!! WSZYSTKIE..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"