Raport z LII sesji Rady Miasta w dniu 27 lipca 2018 roku – sesja nadzwyczajna

Blogi, Raport sesji Miasta lipca sesja nadzwyczajna - zdjęcie, fotografia

Sesje zawsze obywają się w sali Urzędu Wojewódzkiego przy ulicy Mickiewicza. Przeważnie odbywają się w ostatni poniedziałek miesiąca i rozpoczynają się o godzinie 10.00.

Sesja LII (czyli pięćdziesiąta druga) była sesją nadzwyczajną. Zwołana została w piątek o godzinie 18, w sali nr 10 Urzędu Miejskiego. W sali, gdzie z reguły odbywają się komisje Rady Miasta.

Cóż takiego było powodem zwołania nadzwyczajnej sesji? Odpowiedź znajduje się w porządku obrad. Który zawierał trzy punkty.

1. Rozpatrzenie uchwały o dotacjach na prace konserwatorskie.

2. Rozpatrzenie uchwały zmieniającej budżet

3. Rozpatrzenie uchwały zmieniającej Wieloletnią Prognozę Finansową.

Punkt ostatni czyli zmiana WPF, zawsze towarzyszy zmianom w budżecie. Jest konsekwencją owych zmian. Tak więc ważne były tylko dwie uchwały. O dotacjach na prace konserwatorskie i zmiana w budżecie.

Uchwała dotycząca prace konserwatorskich polegała na przyznaniu 120.000 zł na remont schodów przy kościele Św. Rocha.

25 radnych za. Dwóch się wstrzymało. Marek Jerzy Chojnowski i ja. Nie zdążyłem zapytać radnego Chojnowskiego o powód Jego decyzji. Ja się wstrzymałem, gdyż zastanowiła mnie wysokość kwoty. 120.000 tysięcy złotych na sam remont schodów?

Punkt kolejny – zmiany w budżecie. Tu wątpliwości radnych wzbudziło przesunięcie 4 mln zł przeznaczonych na inwestycje drogowe.

Wyjaśnienia urzędników były konkretne. Aby prace mogły się rozpocząć dosłownie od poniedziałku potrzebna jest decyzja Rady już dziś. Jeśli podejmiemy decyzję w ostatni poniedziałek września – stracimy dwa najlepsze miesiące na prowadzenie prac. Radni uchwałę przyjęli.

Obiecałem, że złożę interpelację w sprawie ekspozycji na Alei Bluesa. Niestety składanie interpelacji było podczas tej sesji niemożliwe. Dlaczego? Zacytuję Przewodniczącego:

„Jako że sesja Rady Miasta została zwołana w trybie nadzwyczajnym, wszelkie zmiany w porządku obrad wymagają zgody wnioskodawcy. Wnioskodawca zaś w osobie Prezydenta Miasta, nie zgodził się na wprowadzanie zmian w porządku obrad”.

W porządku obrad nie było zaś nic o interpelacjach.

Wasze pytania:

- dlaczego na nazwiskach artystów w Alei Bluesa reklamowana jest jakaś firma?

- czy za pieniądze można w przestrzeni naszego miasta zrobić dosłownie wszystko?

zostaną złożone w Biurze Rady Miasta dopiero w poniedziałek.

Koniec.

(Wojciech Koronkiewicz/ Foto: BI-Foto)

Raport z LII sesji Rady Miasta w dniu 27 lipca 2018 roku – sesja nadzwyczajna komentarze opinie

Dodajesz jako: |

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama