Ruszyła kampania mająca na celu poprawienie frekwencji w euro wyborach

Wiadomości, Ruszyła kampania mająca poprawienie frekwencji wyborach - zdjęcie, fotografia

Frekwencja w eurowyborach w Polsce jest jedną z najniższych w UE. Zmień to! - apeluje Parlament Europejski i zachęca do udziału w kampanii "Tym razem głosuję".

W akcję zaangażowało się dotąd ponad 100 tys. wolontariuszy z całej UE; ich zadaniem jest przekonać do głosowania kolejne osoby - członków rodziny, sąsiadów, przyjaciół, znajomych. Kampania jest apolityczna, nie wspiera żadnej partii czy ruchu politycznego ani kandydatów, ale promuje znaczenie wyborów i rolę Parlamentu Europejskiego jako jedynej instytucji Unii Europejskiej wybieranej bezpośrednio przez obywateli.

Jedny cel akcji to zwiększenie udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego. W Polsce udział ten jest na bardzo niskiem poziomie. Podczas ostatnich wyborów do europarlamentu w 2014 r. frekwencja w naszym kraju wyniosła 23,83 proc. Niższą odnotowano jedynie na Słowacji (13,05 proc.) i w Czechach (18,2 proc.). Dla porównania w całej Unii Europejskiej było to 42,61 proc, a w Belgii 89,64 proc.

Parlament Europejski zachęca wszystkich zainteresowanych propagowaniem nadchodzących wyborów, by zarejestrowali się na stronie akcji tymrazemglosuje.eu! Dotąd zrobiło to ponad 100 tysięcy osób z całej Unii Europejskiej. Zarejestrowani użytkownicy na bieżąco otrzymują informacje o wydarzeniach związanych z wyborami do Parlamentu Europejskiego.

Są to m.in. spotkania informacyjne, na których można poszerzyć swoją wiedzę o procedurze wyboru europarlamentarzystów, rozkładzie miejsc w Parlamencie Europejskim na poszczególne grupy polityczne, kompetencjach PE i jego wpływie na życie obywateli Unii. Wolontariusze uzyskują też praktyczne wskazówki jak przekonywać do głosowania w wyborach, co można zrobić w swoim środowisku. Najbliższe z takich spotkań zaplanowano w piątek 25 stycznia we Wrocławiu.

Rejestracja na stronie tymrazemglosuje.eu generuje też spersonalizowany link, który każdy z użytkowników może udostępniać w mediach społecznościowych, przesyłać mailem lub Messengerem, zachęcając do udziału w wyborach. Na swoim prywatnym profilu na tymrazemglosuje.eu można też na bieżąco śledzić ile osób udało nam się zachęcić do rejestracji.

Organizatorzy kampanii przekonują, że jako Europejczycy zmagamy się z wieloma wyzwaniami - migracją, zmianą klimatu, bezrobociem młodzieży czy problemami związanymi z prywatnością danych.

- Dlatego teraz - bardziej niż kiedykolwiek - ważne jest, by jak najwięcej z nas głosowało w wyborach do Parlamentu Europejskiego i zdecydowało wspólnie o tym, w którym kierunku ma podążać Europa. Chcesz pomóc w naszych działaniach? Masz pomysł na to, jak przekonywać do głosowania innych? Zarejestruj się na tymrazemglosuje.eu! - zachęcają organizatorzy akcji.

Wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się pomiędzy 23, a 26 maja 2019 r.

(Źródło: http://kurier.pap.pl/ oprac. Cezarion/ Foto: Flickr.com/ European Parliament)

Reklama

Ruszyła kampania mająca na celu poprawienie frekwencji w euro wyborach komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"