Wiadomości, Tanieją połączenia lotnicze tylko wciąż skąd latać - zdjęcie, fotografia

Latanie samolotem po Polsce jest dwa razy tańsze w porównaniu do innych środków transportu. Zaledwie 78 zł kosztował we wrześniu lot w obie strony z Krakowa do Gdańska. Za prawie 7 godzin dłuższą podróż pociągiem Inter City na tym samym odcinku trzeba było zapłacić 178 zł. W tak korzystnej cenie można latać na 12 trasach w Polsce. Niestety, wciąż na tych lotniczych trasach nie ma Białegostoku, w żadnym kierunku.

Jedno jest pewne, podróże lotnicze to obecnie najbardziej bezpieczny i najszybszy sposób przemieszczania się. Każdego dnia i nocy niebo jest zatłoczone maszynami latającymi, które przewożą tysiące ludzi po całym świecie. Nawet w Polsce coraz więcej osób wybiera samolot niż pociąg czy samochód. Głównie dlatego, że jest szybko. Gdyby z Białegostoku ktoś chciał dojechać samochodem na przykład do Krakowa, musiałby zarezerwować około 8 godzin. Czy pociągiem jest szybciej? Nie bardzo. To porównywalny czas podróży. Ale samolot pokonałby tę samą trasę w około godzinę. To dlatego tak wiele ludzi decyduje się na loty. Nawet za cenę droższych biletów.

Ale bilety lotnicze już wcale nie są drogie. Kosztują coraz mniej. Jeśli kupujemy z odpowiednio dużym wyprzedzeniem, podróż z jednego końca Polski na drugi, pochłonie na pewno mniej czasu, ale i mniej pieniędzy. Jak podaje w swoim ostatnim raporcie serwis rankomat.pl ceny lotów we wrześniu kształtują się następująco:

Kraków – Gdańsk 78 zł;

Wrocław-Gdańsk 87 zł;

Szczecin-Kraków 100 zł;

Gdańsk-Kraków 113 zł;

Kraków-Szczecin 122 zł;

Gdańsk-Wrocław 141 zł.

Na dodatek są to ceny uwzględniające bilety w obie strony. Ale, jak wspomnieliśmy – bilety muszą być kupione z dużym wyprzedzeniem. Z tym, że jeśli wiemy, że mamy na przykład pod koniec listopada polecieć do znajomych czy rodziny na drugi koniec Polski, to rezerwacja i kupno biletu lotniczego opłaca się.

Mieszkańcy województwa podlaskiego wciąż jednak nie mogą korzystać z takich usług transportowych. Brak lotniska w kolejnych latach będzie niestety doskwierał jeszcze bardziej niż w tej chwili. Bo dziś latanie samolotem nie jest żadną fanaberią, tylko jeszcze jedną opcją środka transportu zbiorowego. W krajach zachodnich często samolotem dojeżdża się do pracy i po pracy samolotem wraca się do domu.

Często można usłyszeć takie argumenty przeciwko budowie portu lotniczego w naszym regionie, że wystarczy nam szybka kolej lub wybudowana niedawno trasa szybkiego ruchu do Warszawy. Ale jeśli doliczymy do tego czas podróży i koszt paliwa lub biletu kolejowego, to polecamy spojrzeć raz jeszcze na dane serwisu rankomat.pl zawierające koszty biletów lotniczych w dwie strony.

Co więcej, polskie porty lotnicze rozbudowują się, bo i chętnych do latania jest zdecydowanie coraz więcej z roku na rok. Nie ma się więc co dziwić, że bilety są tak tanie, gdy się kupuje je z wyprzedzeniem. Przewoźnikom dają one gwarancje, że nie będą stały generując koszty, tylko pracowały i zarabiały na przewożeniu ludzi.

Planowane rozbudowy lotnisk w Polsce dotyczą między innymi Gdańska, Olsztyna, Lublina czy Katowic. W innych miastach albo już rozbudowano port, albo – jak w przypadku Warszawy i to zarówno lotniska Modlin, jak i Chopina, inwestycja jest zblokowana z uwagi na planowaną budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego w gminie Baranów, zlokalizowaną między Warszawą a Łodzią.

(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: pixabay.com/ landing)

Tanieją połączenia lotnicze. I tylko wciąż nie ma skąd latać komentarze opinie

  • gość zMarsa - niezalogowany 2019-09-25 13:52:41

    Żadne większe aeroplany nie bendo fruwać z Krywlan bo hałasujo! Już wystarczy wycia paralotni! Krowy mleka nie dajo!

  • Gość Piotr - niezalogowany 2019-09-25 20:12:31

    Za to lotnisko prezydent powinien zostac odwolany

  • Ja - niezalogowany 2019-09-25 21:28:10

    Ty debilu... Lotnisko powinno byś w Białymstoku już dawno tylko władza jest tempa hahaaa

  • gość 2019-09-26 14:27:55

    A wystarczy tylko wyciąć trochę lasu - samosiejki, zbudować niewielki terminal do odpraw pasażerów po południowej stronie lotniska o pojemności 100/100 (czyli 100 odprawiamy i 100 przyjmujemy) no i dobudować drogę dojazdową do tego obiektu, obsadzić - zatrudnić personel obsługujący. Niby tak niewiele a tak trudno ....

  • gość 2019-09-26 17:27:52

    A dlaczego trochę wyciąć. Wyciąć wszystko i zabetonować . Tiry w centrum już mamy teraz jeszcze samolotów brakuje. Piękna sprawa takie lotnisko w centrum miasta. Oczywiście dla tych co latają i nie mieszkają w mieście.

  • gość 2019-09-26 20:40:30

    Bzdury piszesz gościu od "samosiejki". Pojęcia nie masz o planowaniu inwestycji i skali wycinki w tym miejscu. Dla normalnego lotniska pasażerskiego + linii kolejowej to od 250 do 300 ha, na co nigdy nikt nie wyrazi zgody. Dla krótkiego pasa, kilku brzuchatych "byznesmenów" trzeba wyciąć nie trochę tylko 80 ha całkiem solidnego lasu z siedliskami Natura 2000, a na wycinkę nie zgadza się też Nadleśnictwo. Na koniec z wycinki 80 ha mieszkańcy Białegostoku nie będą mieli nic. W d... mam takie pseudolotnisko dla paru cwaniaków.

  • gość 2019-09-27 11:29:45

    A gdzie te siedliska natury 2000 są w tym lesie bo nie widzę a często tam bywam ?

Dodajesz jako: |

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama