Motoryzacja, samochody Podlasianie kupują najchętniej - zdjęcie, fotografia

W lipcu tego roku zanotowany został wzrost liczby rejestracji samochodów w Polsce, w porównaniu z lipcem 2018. Był to zresztą najlepszy lipiec w tym względzie w historii. Oczywiście to sezon urlopowy, więc siłą rzeczy pojazdów kupujemy mniej niż w innych okresach roku. Sprawdziliśmy, jakie marki i modele najchętniej wybierają mieszkańcy naszego województwa.

W lipcu 2019 - jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego - zarejestrowano 54 797 samochodów (osobowych i dostawczych do 3,5 t). To najwyższy rezultat w historii dla analogicznego miesiąca. Samochody osobowe wzrosły w tempie +6 proc. rok do roku, a dostawcze były stabilne (+1 proc. r/r). Od początku roku w całym kraju przybyło 368 191 lekkich samochodów (liczonych razem osobowych i dostawczych do 3,5 t). Jest to więcej o 3 proc. w skali roku (+10 759 szt.). Według autorów raportu takim wynikom sprzyja utrzymująca się ogólnie dobra koniunktura gospodarcza.

W grupie samochodów osobowych w lipcu 2019 r. zarejestrowano 49 065 sztuk, czyli o 2 780 więcej niż w lipcu 2018 r. i jednocześnie aż o 4 015 egzemplarzy więcej niż w czerwcu tego roku. W całej grupie samochodów osobowych zarejestrowano ponad trzy tysiące hybryd (+60,1 proc. rok do roku) oraz 129 aut z napędem elektrycznym. Ogólnie najchętniej wybierane przez Polaków są pojazdy benzynowe, a ich udział w rynku wynosi około 70 proc.

Jak czytamy w publikacji PZPM, w lipcu 2019 r. na pozycję leadera powróciła Skoda, druga była Toyota. Trzecie miejsce należało do marki Volkswagen, czwarte do Opla, pierwszą piątkę zamknęła Dacia. Dalej były: Kia, Ford, Hyundai, Renault i BMW.

Jeśli chodzi o modele, to najchętniej kupowano Toyotę Corollę, następnie Skodę Octavię, Dacię Duster, Skodę Fabię, Opla Astrę, Toyotę Yaris, Volkswagena Golfa, Opla Corsę, Kię Sportage.

Jak wygląda sytuacja na Podlasiu?

Tutaj skorzystaliśmy z analiz Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. I tak: w lipcu tego roku w całym regionie zarejestrowano 702 samochody osobowe, a od początku roku ich liczba wynosi 4 582. Trend generalnie jest wzrostowy.

Ranking marek w województwie podlaskim w lipcu - według IBRM Samar - przedstawia się następująco:
1. Toyota - 92
2. Kia - 63
3. Opel - 59
4. Volkswagen - 45
5. Dacia - 44
6. Hyundai - 41
7. Ford - 39
8. Skoda - 38
9. Suzuki - 30
10. Mercedes - 24
11. Nissan - 24
12. Mazda - 22
13. Peugeot - 21
14. Citroen - 21
15. Renault - 20

Najchętniej kupowanym w lipcu modelem był Opel Astra. Na kolejnych miejscach uplasowały się: Dacie Duster, Toyota Corolla, Kia Sportage, Toyota Yaris, Nissan Qashqai, Hyundai i30, Toyota RAV4, Kia Stonic, Opel Insignia.

(Piotr Walczak / Foto: pixabay.com)

Reklama

Te samochody Podlasianie kupują najchętniej komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"