Gospodarka, Lidlu święta - zdjęcie, fotografia

Mieszkańcy Białegostoku otrzymują już katalogi sklepu online prowadzonego przez Lidl, w którym znajdują się propozycje prezentów, dekoracji świątecznych, a kolorowe strony okraszono choinkami i stroikami, utrzymując całość w bożonarodzeniowej atmosferze. Jak widać, sieci handlowe coraz bardziej przesuwają granicę, kiedy zaczynają walkę o klientów i kuszenie ich promocjami first minute.

Dopiero co minęła połowa października, a już się zaczęło. Na dobre. Korporacyjni specjaliści od marketingu sięgnęli do kalendarza i stwierdzili, że ponad dwa miesiące do Bożego Narodzenia to już czas, żeby w handlu rozpocząć okres przedświąteczny. Swego czasu obowiązywała niepisana zasada, że z bombardowaniem tego typu promocjami czekano do listopada, a wszystko zaczynało się po Wszystkich Świętych i Dniu Zadusznym.

W ubiegłym roku Andrzej Kondej, doktor nauk ekonomicznych i ceniony nie tylko w Białymstoku konsultant biznesowy w zakresie zarządzania, marketingu i organizacji sprzedaży, mówił w rozmowie z nami, że w krajach Europy Zachodniej i za "wielką wodą" choinki, świąteczne dekoracje i mikołaje pojawiają się już masowo od początku października, u nas zaś barierą handlowej przyzwoitości jest dzień 1 listopada.

Na Zachodzie poczucie handlowej przyzwoitości, powiązane z modną obecnie "poprawnością", powoduje zmianę nazwy tego okresu na Festive Season czy nawet Holiday Season, czyli "okres świąteczny" czy "wakacyjny". Można żywić tylko nadzieję, że chrześcijanie w Polsce nie zapomną, że jest to okres radosnego oczekiwania na przyjście na świat Zbawiciela, a osoby niewierzące, że to czas głębszych relacji rodzinnych - tłumaczył Kondej.

Jeżeli kiedykolwiek istniała bariera handlowej przyzwoitości, o której wspominał ekspert, to obecnie przestała istnieć.

Kilka dni temu w nasze ręce trafiła kolorowa gazetka - katalog sklepu online Lidl, zatytułowana jako niezbędnik prezentowy. Wewnątrz propozycje m.in. propozycje zabawek, dekoracji, odzieży ze świątecznymi motywami.

Zapytaliśmy biuro prasowe Lidla, skąd pomysł, żeby już na ponad dwa miesiące przed świętami rozpoczynać taka kampanię.

Przez cały rok oferujemy duży wybór produktów w atrakcyjnych, niskich cenach, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Naszą ofertę dostosowujemy również do różnych okazji - np. Świąt  Bożego Narodzenia - tak, by nasi klienci mogli dobrze przygotować się do celebrowania w rodzinnym gronie - odpowiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej Lidl Polska. - W tym roku już przygotowaliśmy katalog z ofertą prezentową online. Wprowadzając świąteczną ofertę w październiku, pragniemy wesprzeć naszych klientów w rozkładaniu w czasie wydatków związanych z celebrowaniem świąt Bożego Narodzenia. Wierzymy, że wcześniej wprowadzona świąteczna oferta, pomoże lepiej zarządzić budżetem domowym naszym klientom.

Aleksandra Robaszkiewicz dodała, że do 24 grudnia gama produktów, które pomogą w przygotowywaniu świątecznych dań oraz prezentów, będzie systematycznie rozszerzana; tradycyjnie przed świętami w ofercie Lidla pojawią się także produkty delikatesowe marki Deluxe.

Sieci handlowe oczywiście mają w tym swój interes, by zaczynać wcześniej, bo chodzi o jak największy zysk. Pytanie, czy polscy konsumenci przystaną na to i dadzą się ponieść emocjom na ponad dwa miesiące przed "pierwszą gwiazdką".

(Piotr Walczak / Foto: BI-Foto)

W Lidlu już święta komentarze opinie

  • gość 2019-10-17 20:30:37

    pojebało do reszty

Dodajesz jako: |

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama