W ubiegłym roku prawie połowa mieszkańców Podlasia zdecydowało się na remont

Styl życia, ubiegłym prawie połowa mieszkańców Podlasia zdecydowało remont - zdjęcie, fotografia

W ubiegłym roku remont przeprowadził blisko co drugi Polak, w tym 47 proc. mieszkańców Podlasia. Remontom w 2018 przyjrzał się serwis Fixly.

Raport Fixly (internetowej wyszukiwarki fachowców i specjalistów) został opracowany na podstawie badania, którego uczestnicy odpowiedzieli na pytania dotyczące m.in. rodzaju przeprowadzanych prac, odnawianych pomieszczeń oraz wydatków na remonty w 2018 r. Jak wynika z raportu, remonty w ubiegłym roku przeprowadziło aż 46 proc. Polaków, w tym przede wszystkim mieszkańcy zachodniej części kraju. Odsetek remontujących w woj. podlaskim nieznacznie przewyższył krajową średnią. Swoje domy lub mieszkania w 2018 odnawiało tu 47 proc. mieszkańców.

Najczęściej remontowaliśmy kuchnię, sypialnię i salon oraz przedpokój, nieco rzadziej łazienkę. W polskich domach dominowały przede wszystkim drobne prace wykończeniowe, na czele z malowaniem ścian, na które zdecydowało się aż 86 proc. remontujących. Wśród najpopularniejszych prac znalazły się również szpachlowanie i gładzenie ścian oraz układanie podłóg. Zdecydowanie rzadziej decydowaliśmy się na wymianę okien czy całkowitą zmianę układu pomieszczeń – takie prace przeprowadzał u siebie tylko co dziesiąty badany.

Ile kosztowały remonty Polaków? Blisko 40 proc. z nich zamknęła się w kwocie nieprzekraczającej 6 tys. zł, ale już co trzeci wiązał się z wydatkami powyżej 10 tys. Autorzy raportu sprawdzili również, w jaki sposób finansujemy prace remontowe. Dla ogromnej większości Polaków (84 proc.) źródło stanowią odkładane przez lata oszczędności. Tylko co piąta osoba wzięła w ubiegłym roku kredyt lub pożyczkę na remont.

Droga od pierwszych pomysłów na remont lub pojawienia się usterek do podjęcia działań z reguły bywa długa” – pisze Fixly, podkreślając, że statystyczny Polak na rozpoczęcie prac remontowych potrzebuje przynajmniej trzech miesięcy.

Realizację planów odkładamy na później przede wszystkim ze względu na brak czasu lub pieniędzy. Kluczowa jest także odpowiednia pora roku: 64 proc. decyduje się na remont wiosną lub latem.

Problemem dla co szóstej osoby jest również znalezienie odpowiednich fachowców. Zależy nam przede wszystkim na zatrudnieniu sprawdzonej i wiarygodnej ekipy, która dopasuje się do naszego budżetu. Co ciekawe, wolimy raczej zatrudniać wykonawców poleconych przez rodzinę lub znajomych, niż szukać ich w sieci – z oferty znalezionej w internecie skorzystał w ubiegłym roku tylko co piąty Polak.

Kompletny raport o remontach Polaków w 2018 r. znajduje się na: https://fixly.pl/blog/budowa-remont/jak-remontuja-polacy-raport-2018/

(BL/ Foto: sxc.hu)

Reklama

W ubiegłym roku prawie połowa mieszkańców Podlasia zdecydowało się na remont komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"