Zdrowy tryb życia i zdrowe jedzenie – najczęstsze postanowienia noworoczne Polaków

Styl życia, Zdrowy życia zdrowe jedzenie najczęstsze postanowienia noworoczne Polaków - zdjęcie, fotografia

Aktywny tryb życia i zdrowe nawyki mają dla Polaków coraz większe znaczenie. Wśród osób, które będą robić noworoczne postanowienia, aż 28 proc. zamierza więcej się ruszać, 26 proc. chce rzucić palenie, 23 proc. planuje zadbać o zdrowsze jedzenie, a 18 proc. chce schudnąć – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie cateringu dietetycznego LightBox. Postanowienia noworoczne robi jedna trzecia Polaków.

Szczupła sylwetka jest ważna, a zdrowe odżywianie jeszcze ważniejsze

20 proc. kobiet planujących noworoczne postanowienia zamierza w 2019 roku schudnąć. Taki sam cel stawia sobie 15 proc. mężczyzn i to pomimo, że według ostatnich szacunków nadmierną masę ciała ma w Polsce ponad 60 proc. panów i wyraźnie mniej, bo ok. 50 proc. pań. Za to aż 24 proc. mężczyzn i 22 proc. kobiet chce zdrowiej się odżywiać.

To dobrze, że dla Polaków ważne staje się właściwe odżywianie, bo jest ono podstawą zdrowia na długie lata. Szczególnie cieszy rosnąca świadomość roli zdrowego odżywiania u mężczyzn – mówi Małgorzata Chylewska, dietetyk LightBox. – Jeśli połączymy to z aktywnością fizyczną, jest szansa, że statystyki otyłości i chorób cywilizacyjnych przestaną rosnąć. Oby tylko postanowienia noworoczne przełożyły się na faktyczną zmianę nawyków – dodaje Małgorzata Chylewska.

Więcej ruchu, mniej papierosów

W noworocznych planach widać rosnącą świadomość, że na dobrą formę trzeba zapracować. Wśród osób, które zrobią postanowienia noworoczne, aż 33 proc. mężczyzn i 24 proc. kobiet zamierza w przyszłym roku więcej się ruszać. Jednocześnie 29 proc. panów i 24 proc. pań chce rzucić palenie.

Noworoczne priorytety kobiet i mężczyzn

Pierwsze miejsca na liście priorytetów u kobiet, które mają już noworoczne postanowienia, to:

- Więcej się ruszać i rzucić palenie – po 24 proc.

- Zadbać o zdrowsze jedzenie – 22 proc.

- Schudnąć i spędzać więcej czasu z rodziną – po 20 proc.

U mężczyzn pierwsza trójka noworocznych priorytetów wygląda następująco:

- Więcej się ruszać – 33 proc.

- Rzucić palenie – 29 proc.

- Zadbać o zdrowsze jedzenie – 24 proc.

Z badania wynika, że postanowienia noworoczne robi 31 proc., a więc prawie jedna trzecia Polaków.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie cateringu dietetycznego LightBox przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS wśród 1,1 tys. respondentów powyżej 18 roku życia. Badanie przeprowadzono 19 grudnia 2018 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).

(BL/ Foto: Flickr.com/ oberhoftourismus)

Reklama

Zdrowy tryb życia i zdrowe jedzenie – najczęstsze postanowienia noworoczne Polaków komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Własna dzialalność gospodarcza

Weź swój los we własne ręce!! 34 000,00 zł bezzwrotnego wsparcia na otwarcie i prowadzenie działalności gospodarczej. Otwórz swój własny biznes!..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ddb24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Grupa Optima Sp. z o.o. z siedzibą w Białystok 15-866, Zagumienna 9/1/47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"