5°C rozproszone chmury

Pociągiem po mieście, bo autobusy są za wolne

Wiadomości, Pociągiem mieście autobusy wolne - zdjęcie, fotografia

Jazda pociągiem jest szybsza i bezpieczniejsza niż jazda autobusem, z tego względu lepiej by było, aby mieszkańcy Białegostoku mieli szanse podróżować pociągami na terenie aglomeracji białostockiej. O możliwościach i korzyściach wynikających z uruchomienia kolei miejskiej przekonywali działacze inicjatywy Kocham Białystok.

Białystok, wzorem Warszawy, miałby być aglomeracją, która zapewni swoim mieszkańcom szybkie połączenia kolejowe. Miałoby to być uzupełnieniem istniejącej oferty Białostockiej Komunikacji Miejskiej. Zdaniem działaczy z inicjatywy społecznej Kocham Białystok, spółki komunikacyjne wykorzystały już w zasadzie wszystko co istnieje, jeśli chodzi o szybki przewóz pasażerów.

- Jeżdżąc autobusami komunikacji miejskiej można powiedzieć, że komunikacja miejska nie tylko nie przyspiesza, ale nawet mimo buspasów, zaczyna zwalniać. Są pewne ograniczenia ruchu, którego autobusy miejskie nie pokonają, chociażby szybkość jazdy, czy sygnalizacja świetlna. Nie jesteśmy w stanie tego pokonać i zwyczajnie autobusy nie zaczną fruwać, nie zaczną latać – mówił Marcin Sawicki, zamierzający ubiegać się o stanowisko prezydenta miasta Białegostoku.

To właśnie kolej miejska – zdaniem działaczy tej inicjatywy – mogłaby poprawić komfort, ale nade wszystko, szybkość podróżowania. W Białymstoku istnieją przecież stacje kolejowe, które można by było wykorzystać. Pociągami dałoby się jeździć także po aglomeracji białostockiej, choćby do Grabówki, albo i nawet aż do Łap. To, co trzeba by było poprawić, to przede wszystkim zmodernizować obiekty oraz poprawić tory. W tym celu należałoby także podjąć współpracę z marszałkiem województwa, któremu podlegają Przewozy Regionalne. Bo to właśnie one głównie miałyby obsługiwać pasażerów takiej miejskiej kolei.

- Oczywiście, bardzo często ktoś mówi – a czy nas na to stać? Czy mamy odpowiednie pieniądze i środki? Oczywiście, że mamy, dlatego, że na samą komunikację miejską Białystok wydaje ponad 150 milionów złotych rocznie. A przecież dziesiątki milionów są wydawane na inwestycje drogowe. Uważamy, że rozwiązania za pomocą szybkiej kolei miejskiej pozwolą przede wszystkim mieszkańcom skrajnych osiedli zaoszczędzić mnóstwo czasu – wyjaśnił Marcin Sawicki z inicjatywy Kocham Białystok.

- Chciałbym przypomnieć, że takie próbne połączenia były już przeprowadzane przez nasze stowarzyszenie na terenie Białegostoku w 2014 roku. Można powiedzieć, że akcja przeszła nasze oczekiwania, bo podróż koleją miejską cieszyła się ogromnym zainteresowaniem – dodał Marcin Grześ członek Stowarzyszenia Kolejowe Podlasie.

Działacze inicjatywy Kocham Białystok przekonują, że aby pomysł był zrealizowany tak jak należy i nade wszystko kompletny, należałoby przy każdym przystanku kolejowym zorganizować stację wypożyczania rowerów. My zaś przypominamy, że od około miesiąca Przewozy Regionalne oferują mieszkańcom Białegostoku przejazdy pomiędzy osiedlami. Stacje, z których można odjechać i dojechać to: Białystok, Białystok Starosielce, Białystok Bacieczki, Białystok Stadion, Białystok Wiadukt oraz Białystok Fabryczny (okresowo: 12 V-28 X, 20 VII 2018 r.).

(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: mat. prasowe)


Pociągiem po mieście, bo autobusy są za wolne komentarze opinie

  • Gość - niezalogowany 2018-05-14 22:55:10

    CBD olej na raka Rak stał się jedną z głównych przyczyn śmierci, ale sama choroba jest bardzo złożona, co utrudnia znalezienie lekarstwa na chorobę. Pacjenci szukają alternatywnych środków, które stanowią uzupełnienie tradycyjnych terapii. Liczne badania dają podstawy do nadziei, że konopie mogą odgrywać kluczową rolę w leczeniu raka. Nadzieje koncentrują się szczególnie na oleju z konopi, jako naturalnego środka wspomagającego leczenie samej choroby nowotworowej, z drugiej strony w pomaga w łagodzeniu objawów. Czym jest rak ? Rak to choroba określana w medycynie jako nowotwór złośliwy spowodowany nieprawidłowym wzrostem komórek. Poprzez tworzenie się wtórnych guzów, tak zwanych przerzutów, rak nieuchronnie prowadzi do śmierci bez odpowiedniego leczenia. Każdy narząd w organizmie jest narażony na wytwarzanie się komórek rakowych. W patogenezie choroby rolę odgrywają zarówno czynniki genetyczne, jak i zewnętrzne, takie jak palenie papierosów lub kontakt w pracy z substancjami rakotwórczymi. Sam rak nie zależy od wieku i płci, ale warunki w miejscu zamieszkania mogą mieć już wpływ na jego postać i rozwój. W Polsce rak jelita grubego, raka płuc, raka piersi (u kobiet) i raka prostaty (u mężczyzn) jest najbardziej powszechny. Możliwości leczenia są różne dla każdego rodzaju raka. W zależności od tego, na który narząd ma wpływ, przerzuty tworzą się szybciej, a prawdopodobieństwo przeżycia maleje. Klasyczne objawy raka obejmują utratę apetytu i dramatyczną utratę wagi, a także chroniczny ból. Do tego dochodzą stałe nudności i brak energii. CBD olej uzupełnia terapię przeciwnowotworową. Niektóre nowotwory wykryte wcześnie są bardzo dobrze uleczalne. Inne są tak agresywne, że terapie mają jedynie na celu złagodzenia cierpienia. Olej CBD odgrywa ważną rolę w nowoczesnej terapii przeciwnowotworowej, która jest coraz częściej uznawana przez konwencjonalną medycynę. Różne terapie przeciwnowotworowe czasami mają poważne skutki uboczne, począwszy od zawrotów głowy, biegunki i nudności po zmęczenie, bezsenność czy objawy demencji. Oprócz samego nowotworu, już osłabione ciało musi poradzić sobie z efektami ubocznymi terapii konwencjonalnych. Konopie okazały się szybką i skuteczną pomocą przeciw typowym efektom ubocznym konwencjonalnej terapii przeciwnowotworowej. W badaniu oceniającym przyrost masy ciała u pacjentów z nowotworem podawano 0,1 mg konopi na kg masy ciała na dobę. U 16 z 34 pacjentów zaobserwowano znaczny wzrost masy ciała w porównaniu z grupą placebo. Badanie kontrolne potwierdziło wynik. Trzynastu spośród 18 uczestników, którzy otrzymywali lek z konopi trzy razy dziennie w okresie jednego miesiąca, doświadczyło zwiększonego apetytu i przyrostu masy ciała. Nudności i wymioty są również tłumione przez podawanie leków, takich jak np. CBD (kannabidiol). Jeśli błona śluzowa jamy ustnej zostanie uszkodzona przez chemio- lub radioterapię, kannabidiol może uspokoić stan zapalny flory jamy ustnej, złagodzić ból i zaburzenia snu. Stany depresyjne są powszechne w przypadku raka. CBD zwiększa poziom serotoniny i glutaminianu w mózgu, co prowadzi do poprawy nastroju. Według badania w który brało udział 50 uczestników, 30 mg CBD dziennie pomaga zwalczać lęki i niwelować negatywne myśli. We wczesnych stadiach choroby, dodatkowe przyjmowanie ekstraktu konopnego CBD pomaga stymulować apetyt. Wiele przypadków wykazało w praktyce, że choroba ustąpiła szybciej, jeśli leczenie było wsparte produktami z konopi. Olej CBD jest wytwarzany z odmian konopi, które mają niewielką lub zerową zawartość THC. Ma działanie przeciwzapalne, przeciwdepresyjne i przeciwskurczowe, dzięki czemu jest predestynowany do leczenia efektów ubocznych związanych z rakiem. Na corocznej letniej konferencji Międzynarodowego Towarzystwa Badań Kannabinoidów, która odbyła się w tym roku we Freiburgu w Niemczech, 300 naukowców z całego świata omawiało swoje najnowsze wyniki badań, które wskazują drogę w kierunku nowych strategii leczenia raka i chorób zwyrodnieniowych. Włoscy badacze opisują CBD jako „najbardziej skuteczny” induktor apoptozy w raku prostaty. Według brytyjskich naukowców z Lancaster University jest on najbardziej skutecznym induktorem apoptozy zarówno dla raka prostaty jak i raka jelita grubego. Wśród społeczności nauk medycznych, odkrycie, że kannabinoidy mają właściwości przeciwnowotworowe jest coraz częściej uznawane za epokowy postęp w terapii leczenia raka. Oryginalne czeskie ekstrakty konopne z wyselekcjonowanej odmiany konopi na www.konopiafarmacja.pl

  • i.bialystok.pl - niezalogowany 2018-05-15 09:01:07

    Projekt kolei miejskiej i aglomeracyjnej w Białymstoku =www.BialostockaKolejMiejska.bo.pl Bezpłatna komunikacja miejska dla mieszkańców Białegostoku - bezpłatna dla mieszkańców komunikacja w 400 tysięcznej stolicy Estonii - Tallinie (autobusy, tramwaje, trolejbusy, kolej) - kosztuje rocznie ok. 50 mln zł = 2 x razy taniej niż w 300 tysięcznym Białymstoku! Wynika to m.in. braku w tak dużym mieście kolei miejskiej, tramwajów czy trolejbusów które są tańsze w eksploatacji niż autobusy marnotrawiące paliwo stanowiącego większość kosztów działalności, ze złej organizacji linii i rozkładów. Szybka Kolej Miejska i Aglomeracyjna - Urząd Miasta Białystok już w 2007 r. zamówił opracowanie, z którego wynika zasadność uruchomienia kolei miejskiej i aglomeracyjnej a podczas eksperymentu 22 września 2014 r. skorzystało z niej ponad 1500 osób Białystok nie ma tramwajów, nie stać nas na metro, ale mamy istniejące już tory który powinny być osiami rozwoju miasta i kręgosłupem komunikacyjnym. Białystok nie będzie metropolią bez kolei miejskiej i aglomeracyjnej, ponieważ sieć kolejowa jest niezależna od dróg i korków, jest bezkonkurencyjna czasowo - krótkie czasy przejazdów wobec autobusów i nawet samochodu. Także tramwaje czy trolejbusy stałyby w tych samych korkach co samochody, spowalniałyby je te sam skrzyżowania. Tylko kolej korzystająca z niezależnych torów gwarantuje przemieszczanie się ze skrajnych punktów w mieście w 10-15 minut bezkonkurencyjnym dla autobusów a nawet samochodów Sposób budowy i remontów dróg w Białymstoku powoduje nieustanne korki, co więcej w każdym mieście na świecie rozbudowa dróg zamiast zmniejszenia korków powoduje ich wzrost, wydłużenie czasu dojazdu, większą emisje hałasu i zanieczyszczeń. Przykładowo po przebudowie ul. Mazowieckiej i Legionowej czy Zielonogórskiej i Wrocławskiej przejazd tego samego odcinka zajmuje ok. 5 minut dłużej niż przed "modernizacją" ze względu na sygnalizację drogową. Tymczasem kosztem budowy 1-5 km drogi rocznie można uruchomić kursy szynobusu na trasie kolei miejskiej np. – Białystok Stadion (Kleosin, Politechnika itp.) – -Nowe Miasto- Zielone Wzgórza stacja przesiadkowa przy pętli autobusów 21, 23, 25 – -Zielone Wzgórza stacja przesiadkowa przy „nowym” tunelu – Dworzec PKP Białystok Główny/PKS (centrum przesiadkowe) – skrzyżowanie ul. Poleska/Sitarska/Częstochowska – Wiadukt przy rondzie ul. Poleska/Jurowiecka – Węglówka/ wiadukt przy ul. Sienkiewicza/Wasilkowska/ Towarowa – Dworzec PKP Białystok Fabryczny -ul Towarowa – Włościańska/ Piasta (Pieczurki) – ul. Ciołkowskiego – ul. Baranowicka/ Szosa Baranowicka (Zaścianki) i/lub w kierunku osiedla Białostoczek i Wasilkowa Dla mieszkańców peryferiów jak Kleosin, Starosielce, Zaścianki mogloby to skrócić czas dojazdu do centrum autobusami o ile miejskie szynobusy kursowałyby co 15 – 30 minut.

  • bstok.fora.pl - niezalogowany 2018-05-15 09:05:32

    W godzinach szczytu komunikacyjnego zatłoczone autobusy tkwią w korkach, a popularność rowerów miejskich Biker świadczy o tym, że czasem szybciej poruszać można się po mieście rowerem niż autobusem komunikacji miejskiej, którego średnia prędkość na godzinę niestety często spada do np. 13 kilometrów! Z powodu braku "zielonej fali" postoje autobusu na 20-30 skrzyżowaniach na trasie z sygnalizacją świetlną trwające 1-2 minuty wydłużają podróż o np. 30 minut, marnują czas pasażerów, zwiększają zużycie paliwa (każde zatrzymanie i ruszenie to spalenie paliwa równoważne przejechaniu 1 kilometra, stąd prawie 2 krotny wzrost zużycia paliwa: z 30 litrów na 100 kilometrów w 1997 r do 60 litrów obecnie). Autobusy zamiast wozić pasażerów stoją na światłach, gdyby jeździły szybciej mogłyby przewieźć dwa razy więcej pasażerów lub można by ich używać 2 razy mniej, opłacać 2 x mniej kierowców, zużyć 2 razy mniej paliwa, zmniejszyć 2 razy wydatki na komunikację itp. Komunikacja Miejska w Białymstoku straciła dla pasażerów zalety szybkości, wygody, taniości. Rozwiązaniem tego problemu jest wykorzystanie istniejącej sieci torów kolejowych do uruchomienia kursów kolei miejskiej w Białymstoku, która ze względu na niezależność od dróg, korków zapewnia bezkonkurencyjnie szybki wobec autobusów czy nawet samochodów czas jazdy pomiędzy np. skrajnymi miejscami na terenie miasta - 10 - 15 minut, ponieważ pociągi jak autobusy, samochody czy ewentualnie tramwaje nie musza stać w korkach, nie zatrzymują się na każdym skrzyżowaniu regulowanym sygnalizacją świetlną itp. Białystok nie będzie metropolią bez kolei miejskiej i aglomeracyjnej. Białystok nie ma tramwajów, nie stać nas na metro, ale mamy istniejące już tory kolejowe, który powinny być osiami rozwoju miasta i kręgosłupem komunikacyjnym. Projekt zakłada dofinansowanie przejazdów pociągów kolei miejskiej zakupionych już m.in. ze środków Unii Europejskiej na istniejących już torach w ramach promocji bezpłatnych dla pasażerów. W pierwszym etapie proponujemy uruchomienie dodatkowych przejazdów kolei miejskiej z wykorzystaniem szynobusów w godzinach szczytu komunikacyjnego i największego zatłoczenia autobusów na trasie Dworzec PKP Białystok Starosielce - Dworzec PKP Białystok Główny (przyszłe centrum przesiadkowe na inne linie komunikacji miejskiej, autobusy komunikacji regionalnej, pociągi) - Dworzec PKP Białystok Fabryczny. Urząd Miasta Białystok już w 2007 r. zamówił opracowanie, z którego wynika zasadność uruchomienia kolei miejskiej i aglomeracyjnej http://www.komunikacja.bialystok.pl/cms/File/download/KolejeBialostockie.pdf a podczas eksperymentu 22 września 2014 r. skorzystało z niej ponad 1500 osób. Koszt jednorazowego przejazdu kolejowego szynobusu (wyposażonego np. w klimatyzację, toaletę, monitoring itp.) na odcinku Dworzec PKP Białystok Starosielce - Dworzec PKP Białystok Główny (możliwy postój przy peronach od strony Dworca PKS) - Dworzec PKP Białystok Fabryczny wyniesie około 250 zł

  • Cezary Nietupski 2018-05-15 21:41:26

    Szybciej! Łatwiej! Taniej! Wystarczy zagłosować na Kocham Białystok

Dodajesz jako: Zaloguj się

Ostatnie video - filmy na ddb24.pl