Sieć supermarketów Tesco już instaluje technologię OptimEyes pozwalającą odczytać płeć klientów stojących w kolejce do kasy. Skaner twarzy umożliwi ich podział na grupy wiekowe, by trafić do nich później z właściwą ofertą reklamową i wyświetlić ją na monitorze – podaje na swoim portalu wyborcza.biz.
Początkowo skanery będą zainstalowane na stacjach benzynowych, przy których działają sklepy, potem mają pojawić się w marketach w Wielkiej Brytanii. Pomysłodawcom chodzi o to, by rozpoznawać nie tylko płeć ale także porę dnia. Spece od marketingu przygotują wówczas ofertę na poszczególne godziny, np. rano wyeksponowane będą napoje energetyczne a po południu kobiety stojące w kolejce do kasy zauważą na spotach reklamowych w Tesco przepisy kulinarne. Wszystko po to, by zwiększyć sprzedaż.
Twórcy programu skanującego twarze zapewniają, że dane nie będą rejestrowane i przetwarzane. Kamery nie będą działały jak typowe urządzenia monitoringu, a zapis z nich nie będzie przechowywany. Nie wiadomo jeszcze kiedy ten system trafi do Polski.
Komentarze opinie