
Flagowy model Opla oficjalnie zadebiutował w polskich salonach - w tym w tych najbliższych: Top Auto w Krupnikach i Białymstoku przy ul. Gen. Maczka - w miniony weekend. Zupełnie obiektywnie musimy przyznać, a mieliśmy okazję i dokładnie obejrzeć to auto, i zapoznać się ze specyfikacją, jak i odbyć naszą pierwszą jazdę testową, że Insignia ma wszelkie atuty, by osiągnąć rynkowy sukces. Prezentuje się świetnie, ma dopracowane wnętrze, a do tego jest komfortowa i potrafi zaciekawić zastosowanymi technologiami. No i cena - jak na model tego gatunku nie przeraża.
- Premiera nowej Insignii za nami. Dziękujemy wszystkim za przybycie do naszych salonów w Krupnikach i Białymstoku przy ulicy Gen. Maczka. Na łamach portalu Dzień Dobry Białystok chcielibyśmy również podziękować salonom z biżuterią Swarovski Białystok i Pandora Białystok w Galerii Alfa za przepiękne nagrody, jakie wręczyliśmy podczas premiery - mówią przedstawiciele Top Auto. - Ale to nie wszystko - do każdej zakupionej Insignii do końca lipca mamy prezent od Swarovski Białystok i Pandora Białystok.
Opel Insignia - wypada powiedzieć, że oto mamy bardzo ciekawą ofertę w wymagającym segmencie D. Bez przekory stwierdzamy, że konkurenci będą mieli ciężko. Nowy model to druga generacja, a to oznacza, że zbudowany został od podstaw. Jest bardziej zaawansowany technologicznie od dotychczasowego, a do tego silniej przyciąga wzrok designem. Ponadto Insignia to auto doceniane, uznane, które zyskało sporą renomę i wiele nagród. Przypomnijmy tylko, że pierwsza generacja sprzedała się w liczbie 900 tysięcy egzemplarzy, zdobywając m.in. tytuł "Samochodu Roku 2009". Jak będzie teraz? Oczywiście czas pokaże, ale to pojazd z kategorii, której nie trzeba nachalnie reklamować. Po prostu.
Kilka dni temu nową Insignię oficjalnie pokazano w salonach firmy Top Auto w Krupnikach oraz przy ul. Gen. Maczka. Pierwszy z nich, o czym już pisaliśmy, odwiedziliśmy już w piątek.
• Światowa premiera: debiut Insignii Grand Sport i Sports Tourer 7 marca 2017 r. podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie.
• Premiera rynkowa: Grand Sport i Sports Tourer są dostępne na rynku od czerwca 2017 r.; zamówienia na obydwie wersje można było składać już od lutego.
• Miejsce produkcji: zakłady firmy Opel w Rüsselsheim (Niemcy).
• Segment: klasa średnia.
• Rodzina modeli: Grand Sport - nadwozie pięciodrzwiowe oraz Sports Tourer - nadwozie kombi.
• Sukces: produkcja Insignii pierwszej generacji rozpoczęła się w 2008 r.; wkrótce potem model zdobył tytuł "Europejskiego Samochodu Roku 2009"; do dziś sprzedano ponad 900 000 egzemplarzy.
• Pozycjonowanie: flagowy model Opla w segmencie samochodów klasy średniej; rozsądna alternatywa dla konkurencyjnych modeli w segmencie premium; sportowa stylistyka inspirowana Oplem Monzą Concept z 2013 r., połączona ze zwrotnością i precyzją prowadzenia, dużą funkcjonalnością, przestronnością sprzyjającą dobremu samopoczuciu, a także systemami wspomagającymi kierowcę i opcjami łączności.
• Wymiary w mm:
Insignia Grand Sport: 4897 / 2093 / 1455 (długość / szerokość z lusterkami / wysokość), pojemność przedziału bagażowego - 490 do 1450 litrów;
Insignia Sports Tourer: 4986 / 2093 / 1500 (długość / szerokość z lusterkami / wysokość), pojemność przedziału bagażowego - 560 do 1665 litrów (ponad 130 litrów więcej w porównaniu z poprzednim modelem).
• Cena wersji podstawowej: Grand Sport od 99 900 zł, Sports Tourer od 103 900 zł.
Stylistyka i rozwiązania konstrukcyjne:
- zupełnie nowa architektura pojazdu,
- elegancka sylwetka o znakomitych parametrach aerodynamicznych, przypominająca coupé, inspirowana modelem Monza Concept,
- muskularne, rozciągnięte nadwozie z krótkimi zwisami i wydłużonym rozstawem osi oraz bardziej przestronne wnętrze w porównaniu z poprzednim modelem,
- wyrazista osłona chłodnicy z wąskimi reflektorami optycznie poszerza przód,
- przejrzyście nakreślony tył i diodowe tylne światła z motywem podwójnego skrzydła,
- CD Grand Sport = 0,26; jeden z najbardziej opływowych modeli w swojej klasie,
- Masa Grand Sport obniżona nawet o 175 kg (Sports Tourer nawet o 200 kg) w porównaniu z poprzednią generacją, dzięki inteligentnym rozwiązaniom konstrukcyjnym i lekkim materiałom.
Technologia, systemy wspomagające kierowcę i komfort:
* nowa generacja w pełni diodowych matrycowych reflektorów LED IntelliLux® z 32 segmentami świateł drogowych - krótszy czas reakcji oraz większa precyzja i moc; zasięg świateł drogowych do 400 metrów,
* pierwszy Opel z aktywną przednią maską zwiększającą bezpieczeństwo pieszych,
* adaptacyjne zawieszenie FlexRide z dalszymi udoskonaleniami,
* inteligentny napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego,
* wyświetlacz projekcyjny (head up) - informacje o prędkości, rozpoznanych znakach drogowych i ustawieniach ogranicznika prędkości oraz tempomatu adaptacyjnego, a także wskazówki nawigacji wyświetlane na szybie czołowej,
* system kamer 360° umożliwiający uzyskanie widoku z góry,
* adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego,
* asystent pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy,
* system ostrzegania o pojeździe zbliżającym się z tyłu, wykrywający obiekty w odległości do 20 metrów i w promieniu 90 stopni z prawej i z lewej strony za samochodem,
* osobisty opiekun kierowcy Opel OnStar z rozszerzonymi funkcjami, takimi jak rezerwacja hotelu i wyszukiwanie parkingu,
* system multimedialny IntelliLink najnowszej generacji, kompatybilny z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto,
* podgrzewana przednia szyba,
* ekskluzywne ergonomiczne fotele z atestem AGR (Akcji na rzecz Zdrowych Pleców), z elektryczną regulacją podparcia bocznego, funkcją masażu, pamięcią ustawień i wentylacją,
* po raz pierwszy w Insignii - podgrzewane miejsca skrajne z tyłu,
* tylny rząd siedzeń składany i dzielony w proporcji 40:20:40,
* bezkorkowy wlew paliwa - szybkie, łatwe i czyste tankowanie,
* Sports Tourer - drzwi bagażnika otwierane i zamykane ruchem stopy pod zderzakiem,
* Sports Tourer - opcjonalne panoramiczne okno dachowe o wymiarach 1400 x 860 milimetrów, sięgające aż nad głowy pasażerów tylnej kanapy.
Silniki i skrzynie biegów:
- turbodoładowane silniki charakteryzujące się zużyciem paliwa obniżonym o 3 do 10 procent (wg światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP),
- nowo zaprojektowane, turbodoładowane silniki benzynowe o wysokiej sprawności - od 1.5 turbo o mocy 103 kW/140 KM do 2.0 turbo o mocy 191 kW/260 KM / maks. moment obr. 400 Nm (zużycie paliwa w Grand Sport wg NEDC: 11,2-7,3 l/100 km w cyklu miejskim, 7,1-4,7 l/100 km w cyklu pozamiejskim, 8,6-5,7 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 197-129 g/km),
- turbodiesel: od 1.6 o mocy 81 kW/110 KM do 2.0 o mocy 125 kW/170 KM (zużycie paliwa w Grand Sport wg NEDC: 6,7-4,6 l/100 km w cyklu miejskim, 4,3-3,6 l/100 km w cyklu pozamiejskim, 5,2-4,0 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 136-105 g/km),
- nowe, sześciobiegowe przekładnie manualne sprzyjające obniżeniu zużycia paliwa,
- ośmiostopniowa, płynnie zmieniająca biegi przekładnia automatyczna o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym.
(Oprac. Piotr Walczak / Artykuł promocyjny)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie