
PKS Nova sfinalizowała dwa przetargi na zakup łącznie 13 nowoczesnych autobusów elektrycznych, które mają obsługiwać połączenia międzymiastowe w regionie. Zamówienie, realizowane w ramach Krajowego Planu Odbudowy, obejmuje 7 autobusów Yutong IC12E oraz 6 autobusów Yutong U10. Wykonawcą obu zamówień, mimo osobnego prowadzenia postępowań, została firma Busnex Poland, co wpisuje się w spójną strategię modernizacji taboru spółki.
PKS Nova w obu przetargach postawiła na wysoki standard i dojrzałość technologiczną pojazdów. W zamówieniu na sześć 11-metrowych autobusów wymagano, by miały one zasięg co najmniej 300 kilometrów w realnych warunkach oraz baterie o minimalnej pojemności 270 kWh. Większe, 12-metrowe pojazdy muszą mieć pojemność baterii co najmniej 350 kWh i również gwarantować 300 km zasięgu. Autobusy mają być fabrycznie nowe, zasilane przez silniki o mocy co najmniej 150 kW i ładowane złączem Combo-2 w maksymalnie sześć godzin.
W obu przetargach kluczowe kryteria oceny obejmowały cenę, termin realizacji, pojemność baterii, zużycie energii oraz jakość napędu. W obu przypadkach do przetargu zgłosiła się tylko jedna firma – Busnex Poland, której oferty zmieściły się w założonych budżetach. Na zakup sześciu mniejszych autobusów przeznaczono 22,66 mln zł brutto, natomiast siedem większych pojazdów kosztowało 20,577 mln zł. Dostawy są częścią pierwszego etapu programu rozwoju transportu publicznego na Podlasiu.
Zamówienie 13 autobusów elektrycznych to strategiczny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu w regionie. PKS Nova dąży do unowocześnienia floty, zapewniając pasażerom komfortowe i ekologiczne pojazdy. Nowe autobusy zostaną dostarczone w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy i mają znacznie wzmocnić potencjał przewozowy firmy na trasach regionalnych i międzymiastowych. Firma stawia także na samodzielność, wymagając od dostawcy przeszkolenia personelu i dostarczenia oprogramowania diagnostycznego.
AR
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie