Cerber Motosport Formula Student Team z najnowszym bolidem CMS-02 już na Węgrzech. Ekipa przygotowuje pojazd do startu w kolejnych zawodach Formula Student 2014. Drużyna Politechniki Białostockiej w kategorii pojazdów spalinowych na ostatnich zawodach w Czechach zdobyła 15. miejsce. W klasyfikacji ogólnej (pojazdów spalinowych i elektrycznych) Cerber Motorsport zakończył zmagania w Czechach na pozycji 19, tuż za Politechniką Wrocławską, zdecydowanie wyprzedzając reprezentację AGH.
CMS-02 to drugi tego typu pojazd zbudowany przez studentów Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej. Bolid jest lżejszy od poprzednika - waży do 220 kg. Jego wymiary to: 3040 mm długości, 1395 mm szerokości, 1350 mm wysokości. Ma imponujące przyśpieszenie: 0-100 km/h - ok 3.5 sekundy. Moc: 55 KM przy 9800 obr/min.
- Konkurencje statyczne, zwłaszcza Design, poszły nam w Czechach naprawdę świetnie! Wynik – blisko 110 punktów – osiągały zespoły wspomagane przez uznane firmy projektowe! My zdobyliśmy 108,89 punktów bez takiego wsparcia, opierając się na własnych pomysłach – stwierdził koordynator drużyny Mariusz Mejłun. – Czeski tor, na którym rozgrywana była ostatnia konkurencja zawodów – Endurance – w jednym miejscu był uszkodzony, w asfalcie była wyrwa. Po przejechaniu przez nasz bolid połowy dystansu sędziowie zauważyli, że przednie skrzydło pojazdu uderza w asfalt. Nie mogliśmy kontynuować zawodów. Przygotowując się do kolejnych edycji Formuły Student (na Węgrzech) zrobiliśmy zupełnie nowe skrzydło, o innowacyjnej strukturze i odmiennym sposobie mocowania. Dużo czasu poświęciliśmy też na trening kierowców. Podczas testów skupiliśmy się na przygotowaniu konkretnych osób do poszczególnych konkurencji – wspominał Mariusz.
- Czego możemy się obawiać? Z naszej strony zrobiliśmy wszystko najlepiej, jak umieliśmy. Przygotowaliśmy się na maksa! – dodaje szef drużyny przed startem w zawodach Formula Student Hungary.
Dziś rejestracja i przegląd techniczny zgłoszonych pojazdów. W piątek rozpoczynają się konkurencje statyczne. W sobotę i w niedzielę (22-23 sierpnia) bolidy będą startować w takich dynamicznych konkurencjach jak np.: przyspieszenie na odcinku 75 m (Acceleration), test jazdy po torze w kształcie ósemki (Skid-Pad), sprint na torze o ok. 1 km długości (Autocross), przejazd 22 km ze zmianą kierowcy w połowie konkurencji (Endurance).
Komentarze opinie