Reklama

W Muzeum Podlaskim rozpoczyna się cykl muzycznych spotkań, czyli koncerty na głos i obraz

Najbliższe spotkanie zaplanowano na środę, 23 listopada 2022 r., rozpoczęcie o godzinie 18.00 - wejściówka kosztuje jedynie 5 zł. Zapowiadany cykl to koncerty muzyki poważnej w wyjątkowej scenerii, wśród wybitnych dzieł malarskich, gdzie gałęzie sztuki harmonijnie się przenikają, a przy akompaniamencie fortepianu głos współgra z obrazem.

Cykl muzycznych spotkań przygotowany przez Muzeum Podlaskie w Białymstoku wraz z Wydziałem Instrumentalno - Pedagogicznym, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki białostockiej Filii Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Zapraszamy do Ratusza w Białymstoku - głównej siedziby Muzeum Podlaskiego.

Kierownictwo artystyczne, prowadzenie koncertu: prof. dr hab. Cezary Szyfman, kierownik Katedry Pedagogiki Wokalnej Filii UMFC w Białymstoku.

Wykonawcy:

  • AgnieszkaAramowicz - sopran 
  • Karolina Kolińska - sopran
  • Andrzej Michałowski - tenor
  • Natalia Słowikowska - sopran
  • Michał Tokajuk - tenor
  • Grzegorz Ciulkin -  bas
  • Urszula Iżbicka - fortepian
  • Małgorzata Marczyk - fortepian

Program:

  1. Alessandro Scarlatti (1660 - 1725) - „Gia il sole dal Gange”, Michał Tokajuk - tenor, Urszula Iżbicka - fortepian
  2. Giovanni Battista Pergolesi (1710 - 1736) - „Se tu m’ami”, Karolina Kolińska - sopran, Urszula Iżbicka - fortepian
  3. Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791) – aria Colasa„Diggi, daggi”z singspielu „BastienundBastienne”, W KV 50/46b, Grzegorz Ciulkin – bas, Urszula Iżbicka – fortepian
  4. Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791) – „Se all’impero, amici Dei” z II aktu opery „Łaskawość Tytusa”, KV 621, Andrzej Michałowski – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
  5. Antonio Caldara (1670 - 1736) – aria „Alma del core”, Natalia Słowikowska – sopran, Małgorzata Marczyk – fortepian
  6. George FriedricHaendel (1685 - 1759) – aria „How beautiful are the feet” z drugiejczęścioratorium„Mesjasz” , Natalia Słowikowska – sopran, Małgorzata Marczyk – fortepian
  7. Fryderyk Chopin (1810 - 1849) – „Piosnka litewska”, Karolina Kolińska – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
  8. Stanisław Moniuszko (1819 - 1872) – „Pieśń wojenna”, Michał Tokajuk – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
  9. Mieczysław Karłowicz (1876 - 1909) – „Pamiętam ciche jasne złote dnie”, Michał Tokajuk – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
  10. Ignacy Jan Paderewski (1860 - 1941) – „Gdy ostatnia Róża zwiędła”, Karolina Kolińska – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
  11. Henryk Czyż (1923 - 2003) – „Ostatni raz”, Grzegorz Ciulkin – bas, Urszula Iżbicka– fortepian
  12. Tadeusz Joteyko (1872 - 1932) – „Frottola italiana”, śpiew królowej Bony z opery „Zygmunt August”, Agnieszka Aramowicz – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
  13. Gaetano Donizetti (1797 - 1848) – aria Nemorina„Unafurtivalagrima” z II aktu opery „Napój miłosny”, Andrzej Michałowski – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian
  14. Antonin Dvorak (1841 - 1904) – aria Rusałki „Mesicku na nebihlubokem” z I aktu opery „Rusałka”, op. 114, Agnieszka Aramowicz – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian
  15. Charles Gounod (1818 - 1893) –recytatyw i aria „Quel trouble inconnu me penêtre; Salut! Demeure chaste et pure” z III aktuopery„Faust”, Andrzej Michałowski – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian

(PW)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do