
Nadchodzi czas zmierzchu dużych supermarketów? No chyba tak: z danych, który przygotowała firma Proxi.cloud polscy konsumenci coraz częściej wybierają sklepy convenience. Czym są sklepy? To małe sklepy, które oferujące produkty codziennego użytku, takie jak żywność, napoje, artykuły gospodarstwa domowego i środki czystości. Każdy z nas zna taki lokalny sklepik: cechują je dogodna lokalizacja, długie godziny otwarcia (często nawet całodobowo) oraz bardzo szybki proces zakupów. Konsumenci wybierają takie sklepy, bo zapewniają wygodę a i zaspokajają bieżące potrzeby klientów
Właśnie sklepy convenience w pierwszym kwartale 2025 roku jako jedyny format odnotowały wzrost ruchu, liczby klientów i udziału w rynku. Dane z badań wskazują na ciągle utrzymujący się spadek zainteresowania supermarketami, hipermarketami i dyskontami. Dlaczego? Eksperci tłumaczą tę zmianę rosnącą popularnością szybkich, uzupełniających zakupów oraz wygodą i dostępnością mniejszych placówek.
Obszerny raport przygotowany przez Proxi.cloud potwierdza trend zmiany zwyczajów osób, które dokonują zakupów. Wskazuje on wzrost ruchu o 5,2% w sklepach convenience przy jednoczesnych spadkach w pozostałych formatach. Podobnie, tylko sklepy convenience zyskały nowych klientów. Eksperci zauważają, że konsumenci ograniczają duże zakupy i częściej doglądają niezbędne produkty w mniejszych ale bliższych i wygodniejszych sklepach, co sprzyja formatowi convenience.
W sumie sklepy convenience zwiększyły swój udział w rynku aż do 43%. Specjaliści podkreślają, że dla konsumentów coraz ważniejsza staje się lokalizacja, dostępność i wygoda zakupów, co kosztem większych formatów umacnia pozycję sklepów oferujących szybkie i komfortowe zakupy. Wzrost częstotliwości wizyt w sklepach convenience dodatkowo potwierdza tę zmianę preferencji.
PS
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie