Reklama

W Polsce małe sklepy wygrywają z supermarketami. Sprawdź dlaczego?

Nadchodzi czas zmierzchu dużych supermarketów? No chyba tak: z danych, który przygotowała firma Proxi.cloud polscy konsumenci coraz częściej wybierają sklepy convenience. Czym są sklepy? To małe sklepy, które oferujące produkty codziennego użytku, takie jak żywność, napoje, artykuły gospodarstwa domowego i środki czystości. Każdy z nas zna taki lokalny sklepik: cechują je dogodna lokalizacja, długie godziny otwarcia (często nawet całodobowo) oraz bardzo szybki proces zakupów. Konsumenci wybierają takie sklepy, bo zapewniają wygodę a i zaspokajają bieżące potrzeby klientów

Właśnie sklepy convenience w pierwszym kwartale 2025 roku jako jedyny format odnotowały wzrost ruchu, liczby klientów i udziału w rynku. Dane z badań wskazują na ciągle utrzymujący się spadek zainteresowania supermarketami, hipermarketami i dyskontami. Dlaczego? Eksperci tłumaczą tę zmianę rosnącą popularnością szybkich, uzupełniających zakupów oraz wygodą i dostępnością mniejszych placówek.

Obszerny raport przygotowany przez Proxi.cloud potwierdza trend zmiany zwyczajów osób, które dokonują zakupów. Wskazuje on wzrost ruchu o 5,2% w sklepach convenience przy jednoczesnych spadkach w pozostałych formatach. Podobnie, tylko sklepy convenience zyskały nowych klientów. Eksperci zauważają, że konsumenci ograniczają duże zakupy i częściej doglądają niezbędne produkty w mniejszych ale bliższych i wygodniejszych sklepach, co sprzyja formatowi convenience.

W sumie sklepy convenience zwiększyły swój udział w rynku aż do 43%. Specjaliści podkreślają, że dla konsumentów coraz ważniejsza staje się lokalizacja, dostępność i wygoda zakupów, co kosztem większych formatów umacnia pozycję sklepów oferujących szybkie i komfortowe zakupy. Wzrost częstotliwości wizyt w sklepach convenience dodatkowo potwierdza tę zmianę preferencji.

PS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do