
Każdy samochód wymaga co jakiś czas różnych – poważniejszych i drobniejszych napraw. Właściwie przeprowadzona regeneracja turbosprężarek oraz filtrów DPF pozwoli dłużej cieszyć się sprawnym pojazdem. Warto więc wiedzieć o tym nieco więcej.
Współcześnie w każdej rodzinie jest przynajmniej jeden samochód. Pojazdy ułatwiają życie ludzkości. Aczkolwiek – tylko wtedy, gdy są sprawne. Dlatego w przypadku jakichkolwiek napraw – warto postawić na sprawdzone metody i firmy, które mają doświadczenie w tej dziedzinie.
Turbosprężarka- co to jest?
Turbosprężarka jest maszyną wirnikową. Odpowiada za doładowanie silnika spalinowego. Składa się z osadzonych na wspólnym wale turbiny i sprężarki. Pierwszy z tych elementów odpowiada za zasilanie spalinami pochodzącymi z silnika pojazdu. Z kolei sprężone przez sprężarkę powietrze zasila silnik.
Turbosprężarka jest więc ważną częścią każdego samochodu. Na szczęście wiele jej awarii da się naprawić dzięki regeneracji. Wówczas poprawia się ekonomiczność i dynamika silnika.
Z reguły turbosprężarki wymagają napraw po przebiegu około 200 tys. km, aczkolwiek zdarza się, że trzeba to zrobić nawet po 100 tys. km. W przypadku dieslów – zazwyczaj 120-150 tys. km. Wiąże się to zazwyczaj z niedogrzaniem, zmienną geometrią oraz pracą na sucho.
Turbosprężarki będą psuły się szybciej, jeśli zapomnimy o ich smarowaniu. Wówczas między osią wirnika a łożyskiem dochodzi do znacznie intensywniejszego tarcia. Warto mieć na uwadze, że uszkodzenie wirnika jest bardzo kłopotliwe – wówczas może zdarzyć się, że do wnętrza turbiny trafi jakieś ciało obce z zewnątrz. Regeneracja turbosprężarek jest także konieczna, gdy wycieka olej bądź jest on bardzo złej jakości.
Pamiętaj o filtrach DPF
W układach wydechowych silników znajdziemy zamontowany filtr DPF. Jeśli chcemy dłużej cieszyć się sprawnym autem, również musimy o nim pamiętać. Odpowiada on bowiem za oczyszczanie gazu spalinowego z cząstek stałych (mowa tu przede wszystkim i niespalonym węglu, czyli sadzy). Filtr ten ogranicza więc emisję substancji szkodliwych przenikających do atmosfery. Jeśli zaniedbamy tę część – naprawa będzie kosztowała kilka, a nawet kilkanaście tys. zł, dlatego warto o nim pamiętać i w razie konieczności poddać regeneracji.
Wiele warsztatów oferuje usługi regeneracji turbosprężarek i filtrów DPF, jednak w rzeczywistości niestety wiele z nich nie robi tego jak należy. W Białymstoku w dziedzinie tej specjalizuje się firma Krymar. W przypadku regeneracji filtrów DPF stosuje np. technologię szwajcarskiej firmy przywracając sprawność tej części przy użyciu wody i przebadanych płynów, więc nie szkodzi dla środowisku (jak to się dzieje w przypadku wielu popularnie stosowanych regeneracji tych filtrów). Z kolei w przypadku turbosprężarek stosuje globalną technologię Schenck i daje kilkuletnią gwarancję na naprawiony element, na co warto zwracać uwagę poddając go regeneracji w warsztacie.
(Artykuł Partnerski DDB)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie