Reklama

Ekspresowy prezent na koniec roku! Droga Łomża – Mężenin już otwarta

Mieszkańcy Łomży i Białegostoku doczekali się finału jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w regionie. Choć obyło się bez przecinania wstęgi i uroczystych przemówień, nowo przebudowana droga wojewódzka nr 679 na odcinku Łomża – Mężenin została oficjalnie udostępniona kierowcom. To doskonała wiadomość dla tysięcy osób, które każdego dnia pokonują tę trasę do pracy, szkół czy lekarzy. To efekt starań byłego wicemarszałka Marka Olbrysia, który bardzo mocno zaangażował się w ten projekt. Członkowie zarządu z PO nawet nie zaprosili Olbrysia na imprezę.

Najkrótsza trasa do stolicy regionu

Odcinek o długości blisko 27 kilometrów to najkrótsze połączenie drogowe między Łomżą a Białymstokiem. Przez lata kierowcy narzekali na stan nawierzchni, jednak dziś to już przeszłość. Jezdnia została poszerzona do siedmiu metrów, co zapewnia płynny ruch i znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa.

 To dobra wiadomość na zakończenie roku. Droga jest nowoczesna i niezwykle potrzebna mieszkańcom – podkreśla Jacek Piorunek z zarządu województwa podlaskiego.

Polityk KO z Łomży, który niewiele zrobił dla powstania tej drogi, ale chętnie podkreślał własne zasługi w tej sprawie. Inwestycja realnie skróci czas przejazdu i odciąży inne lokalne trasy.

Reklama

Nie tylko dla kierowców – Green Velo i nowe mosty

Modernizacja DW 679 to nie tylko nowy asfalt. W ramach zadania wybudowano dwa mosty oraz dziesięć przepustów, co wzmacnia trwałość całej infrastruktury. Z myślą o pasażerach komunikacji zbiorowej powstały nowoczesne zatoki autobusowe oraz chodniki. Prawdziwą gratką dla miłośników aktywnego wypoczynku jest nowa ścieżka rowerowa, która została skomunikowana z popularnym szlakiem Green Velo. Dzięki drogom serwisowym poprawiła się także dostępność komunikacyjna dla okolicznych miejscowości.

Inwestycja za ćwierć miliarda złotych

Całkowity koszt tej gigantycznej operacji wyniósł 253,7 mln zł. Lwią część tej kwoty, bo aż 215,3 mln zł, stanowiło dofinansowanie z funduszy europejskich. Pozostałe 38,4 mln zł dołożył budżet Województwa Podlaskiego. Za realizację odpowiadało konsorcjum firm UNIBEP S.A. oraz PBK Łomża. Co niezwykle istotne w polskich realiach, wykonawcy oddali drogę do użytku wcześniej, niż zakładał harmonogram. Choć na trasie trwają jeszcze drobne prace wykończeniowe, kierowcy mogą już w pełni korzystać z nowej nawierzchni.

Reklama

PS

Aktualizacja: 21/12/2025 13:28
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do