Reklama

Młodzi programiści tworzący gry w programie Scratch - Dżemik 2024: Wyniki konkursu i talenty młodych twórców. Nagrody dla laureatów.

Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych rywalizowali 28 maja w finale Ogólnopolskiego Konkursu Pisania Gier Komputerowych Dżemik, który ogłosił Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej.

Młodzi programiści tworzyli swoje prace najczęściej w programie Scratch. Motywem przewodnim była liczba 35, nawiązująca do obchodzonego w 2024 roku jubileuszu Wydziału Informatyki PB.

Zgłoszone do Dżemika gry testowali i oceniali studenci ze studenckiego koła naukowego Vector.

Dżemik pozwala zorientować się, jak liczna jest grupa młodzieży, która interesuje się tworzeniem gier. Trzeba przyznać, że mieliśmy tu okazję poznać kilka prawdziwych młodych talentów w gamingu. Chętnie zobaczymy się z nimi za kilka lat na organizowanym przez moje koło BialJamie, czy nawet na studiach na Wydziale Informatyki - mówił Paweł Jakimiuk, członek jury tegorocznego Dżemika.

W kategorii Junior 1. miejsce zdobył Michał Górczyński z Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Matki Bożej Miłosierdzia w Białymstoku - za grę pod tytułem „35 tajemniczych pokoi”.

W kategorii Kadet najwyżej oceniono grę „Gdzie jest 5?” drużyny „Koderska Kampania”, w składzie Miłosz Tylenda i Igor Wilk ze Szkoła Podstawowa nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im gen. bryg. pil. Witolda Urbanowicz w Suwałkach.

W kategorii Senior miejsce 1. zajęła drużyna „iHaNi” czyli Piotr Kossakowski i Gabriel Romaniuk z Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Białostockiej - za grę pod tytułem „Cathematics”

(PW)

Aktualizacja: 02/06/2024 21:43
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do