
Ruszyły zapisy do II edycji Gigathonu. Pierwszy etap największego hackathonu dla dzieci i młodzieży w Polsce rozpocznie się za miesiąc, a łączna pula nagród w konkursie wyniesie ponad 70 000 zł. Na laureatów czekają - między innymi - konsola Microsoft Xbox Series X, telefony, tablety oraz akcesoria marki Samsung, roczny kurs programowania czy wyjazd na obóz programistyczny, a także pakiety książek.
Organizator - Giganci Programowania - ogłosił start zapisów do drugiej edycji ogólnopolskiego konkursu programistycznego dla dzieci i młodzieży: Gigathon. Pierwsza edycja zakończyła się w lutym tego roku, gromadząc w sumie ponad osiem tysięcy młodych osób zainteresowanych programowaniem.
Nagrody w pierwszej edycji zachęciły do wzięcia udziału osoby z całej Polski, w tym roku do grona partnerów Gigathonu dołączyła firma Komputronik, która została sponsorem głównym konkursu i fundatorem sprzętu elektronicznego dla zwycięzców. W II edycji na laureatów czekają takie nagrody, jak konsola Microsoft Xbox Series X, telefony, tablety oraz akcesoria marki Samsung, roczny kurs programowania, wyjazd na obóz programistyczny, a także pakiety książek ufundowane przez wydawnictwa Harper Collins i Helion.
Wprowadzone zostaną również wyróżnienia dla uczestników. Organizator przewidział nagrody specjalne. Jury będzie mogło wyróżnić uczestników z każdej kategorii wiekowej i nagrodzić ich specjalnymi akcesoriami gamingowymi.
Zapisy oraz regulamin konkursu dostępne są na oficjalnej stronie wydarzenia: http://info.gigathon.pl/miasto
Gigathon składa się z trzech etapów i finału, każdy etap konkursu wiąże się z coraz większym poziomem wiedzy, przy czym na pierwszych dwóch etapach wiedza uczestników sprawdzana jest za pomocą testów online. Trzeci etap składa się z zadania do samodzielnego rozwiązania w domu, a finał to stacjonarny hackathon w Warszawie dla 100 uczestników, którzy osiągnęli najlepsze wyniki we wcześniejszych etapach.
Wprowadzona została dodatkowa kategoria, od teraz w konkursie są cztery: 7-9, 10-12, 13-15 oraz 16-18. W przypadku uczestników w wieku 7-9 lat zadania przygotowywane są w środowisku Minecraft Education, które jest dobrze znane przez najmłodszych. Osoby w wieku 10-12 wykonują zadania w Scratchu, który jest jednym z najpopularniejszych środowisk programistycznych. Z kolei na najstarszych pasjonatów kodowania, w wieku od 13 do 18 lat, czekają zadania w popularnych językach programowania, takich jak: C#, C++ oraz Python.
Zapisy do konkursu wystartowały 8 kwietnia, pierwszy etap rozpocznie się 6 maja, a finał, który odbędzie się w Warszawie, zaplanowany jest na koniec listopada 2024 roku.
(Oprac. Piotr Walczak)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie