Reklama

Łapy: Ruszyło głosowanie na zadania w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2026 rok

Od dziś, 10 września, można głosować na zadania zgłoszone w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2026 rok. To głosy mieszkańców zdecydują, które zadania zostaną zrealizowane na terenie naszej gminy w przyszłym roku. Głosowanie jest proste i dostępne w dwóch formach: papierowej i elektronicznej. Po przeprowadzeniu analizy zgłoszonych projektów oraz uwzględnieniu dodatkowych wyjaśnień złożonych przez Wnioskodawców podjęto decyzję o dopuszczeniu do głosowania wszystkich złożonych w terminie propozycji – tj. 13 zadań.

W 2026 roku zrealizowane zostaną te projekty, które otrzymają największą liczbę głosów – do wysokości
przewidzianej puli środków na realizację Budżetu Obywatelskiego, czyli 800 000 zł. Teraz wszystko zależy od Państwa. Głosowanie potrwa do 24 września, a wyniki poznamy najpóźniej 31 października bieżącego roku.
Zachęcamy wszystkich mieszkańców do aktywnego udziału – razem zdecydujmy, jakie inwestycje i inicjatywy będą realizowane w naszej gminie.

Kto może głosować?

GŁOSOWAĆ MOŻE KAŻDY MIESZKANIEC GMINY BEZ WZGLĘDU NA WIEK - Głosować może także osoba
niepełnoletnia, jednakże do karty do głosowania musi zostać dołączona zgoda opiekuna ustawowego. Osoby w wieku od 13 do 18 roku życia mogą głosować samodzielnie – tj. mogą samodzielnie podpisać kartę do głosowania, jednakże do ważności ich czynności musi zostać dołączona także zgoda opiekuna ustawowego.
Wzór zgody opiekuna ustawowego stanowi załącznik Nr 5 do Uchwały Rady Miejskiej w Łapach Nr XV/121/25 z dnia 24.04.2025 r. i jest dostępny na stronie www.lapy.pl oraz w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Łapach. – pobierz:  Zgoda rodzica/opiekuna
BEZ WZGLĘDU NA ADRES ZAMIESZKANIA – liczy się tylko to, czy faktycznie mieszkasz na terenie Gminy
Łapy. Na karcie do głosowania każdy głosujący wskazuje swój adres zamieszkania i swoim podpisem  potwierdza, że podane dane są zgodne z prawdą. 

Jak głosować?

GŁOSOWANIE BĘDZIE ODBYWAŁO SIĘ W DWÓCH FORMACH:
1. PAPIEROWEJ – karta do głosowania dostępna jest na stronie internetowej www.lapy.pl oraz w Biurze
Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Łapach ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24, - pobierz Karta do
głosowania 

Aby oddać swój głos w wersji papierowej, należy wypełnić kartę do głosowania, i złożyć ją w: 

  •  Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Łapach do urny oznaczonej  "Budżet Obywatelski"
  • przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Łapach ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24, 18-100 Łapy z dopiskiem "Budżet Obywatelski 2024"
  • lub po zeskanowaniu wysłać na adres poczty elektronicznej: [email protected]

2. ELEKTRONICZNEJ – poprzez oddanie głosu w aplikacji LUPE. Należy kliknąć w poniższy link, następnie
wypełnić i wysłać formularz:  

Przy głosowaniu za pomocą aplikacji LUPE, osoba głosująca zostanie poproszona o podanie adresu e-mail,
na który zostanie wysłana wiadomość z linkiem do potwierdzenia oddania głosu.

WAŻNE
Wszystkie oddane głosy zostaną sprawdzone przez Komisję, która zweryfikuje ich poprawność:

- kartę do głosowania uznaje się za ważną, jeżeli zostanie czytelnie wypełniona w każdym punkcie, własnoręcznie podpisana i dostarczona do Urzędu Miejskiego w Łapach lub na adres poczty elektronicznej [email protected] w terminie od 10 - 24 września 2025 r.;

- karty do głosowania wypełnione niekompletnie i złożone w innym terminie pozostawione zostaną bez rozpatrzenia;
- każdy mieszkaniec może oddać tylko jeden głos na jedno wybrane przez siebie zadanie - poprzez postawienie znaku X na karcie do głosowania bądź zaznaczeniu zadania w aplikacji LUPE;

- gdy głosujący wziął udział w głosowaniu więcej niż jeden raz, wszystkie oddane przez niego głosy uznane
zostaną za nieważne;

- za nieważny uznany zostanie głos osoby niepełnoletniej bez podpisanej przez rodzica/opiekuna "Zgody
opiekuna ustawowego";
- za nieważny uznany zostanie głos oddany na Karcie do głosowania bez zakreślonego wyboru zadania;
- za nieważny uznanie głos niepotwierdzony w aplikacji LUPE.

Uwaga!


Jeśli na karcie do głosowania zostanie zaznaczone 2 lub więcej zadań – zostanie ona uznana za nieważną.
Podobnie, jeżeli mieszkaniec złoży 2 lub więcej kart do głosowania, bądź zagłosuje za pomocą karty i aplikacji LUPE – wszystkie zostaną uznane za nieważne. Karty do głosowania wypełnione niekompletnie i złożone w innym terminie pozostawione zostaną bez rozpatrzenia.

Informacja Administratora – zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., zwanego dalej RODO. 
 
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Łapach, reprezentowany przez Burmistrza ul. Gen Wł. Sikorskiego 24, 18-100 Łapy, www.lapy.pl, tel. 85 715 22 51. 
2. Administrator, zgodnie z art. 37 ust. 1 lit. a) RODO, wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan kontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: [email protected].
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia konsultacji społecznych w sprawie Budżetu Obywatelskiego Gminy Łapy na podstawie art. 6 ust. 1lit. e RODO oraz art. 5a ustawy o samorządzie gminnym. Dane osobowe w zakresie adresu e-mail przetwarzane będą na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit a RODO).
4. Pani/Pana dane osobowe na podstawie pisemnego porozumienia w sprawie przetwarzania danych  osobowych zostaną udostępnione Ośrodkowi Przedsiębiorczości w Łapach oraz mogą być przekazywane kurierom, operatorom pocztowym, obsłudze prawnej i informatycznej Administratora a także innym podmiotom, którym dane będą musiały być udostępnione na podstawie przepisów prawa.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach niezbędnych do realizacji wyżej określonych celów, jednak nie dłużej niż do 3 miesiące od dnia upublicznienia ostatecznej listy wybranych zadań.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych, otrzymywania ich kopii oraz prawo do sprostowania danych, usunięcia danych oraz ograniczenia przetwarzania danych. 
7. Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w zakresie adresu e-mail w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy w tym zakresie.
9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niepodanie danych będzie skutkowało brakiem możliwości zgłoszenia lub poparcia zadania do Budżetu Obywatelskiego Gminy Łapy. 
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 rozporządzenia. 
 

WIZYTÓWKI ZADAŃ ZGŁOSZONYCH W RAMACH BUDŻETU OBYWATELSKIEGO

1. Modernizacja boiska głównego na Stadionie Miejskim im. Waldemara Kikolskiego w Łapach

Lokalizacja
Teren Stadionu Miejskiego przy ul. Leśnikowskiej 18a, 18-100 Łapy
Opis zadania
Główne boisko sportowe przy ul. Leśnikowskiej to centralny punkt aktywności sportowej w Łapach. Obiekt jest wykorzystywany przez kluby, szkoły, akademie piłkarskie oraz mieszkańców miasta. Mimo dużej roli, jaką pełni w życiu lokalnej społeczności, jego infrastruktura wymaga pilnych modernizacji.
Realizacja projektu:
a) zwiększy bezpieczeństwo użytkowników obiektu (zwłaszcza dzieci i młodzieży) 
b) poprawi komfort i warunki treningowe
c) umożliwi bardziej efektywne wykorzystanie boiska przez kluby sportowe i organizatorów wydarzeń sportowych,
d) wzmocni potencjał rekreacyjny i integracyjny stadionu jako ogólnodostępnego miejsca aktywności fizycznej.

W kontekście rosnącej liczby młodych mieszkańców i rozwoju lokalnych inicjatyw sportowych, inwestowanie w infrastrukturę stadionu to działanie z myślą o aktywizacji lokalnej społeczności, promocji zdrowego stylu życia i rozwoju sportu w Łapach. Boisko i stadion miejski są miejscem publicznym, ogólnodostępnym od zmierzchu do świtu z założenia przeznaczonym do użytku przez wszystkich mieszkańców.

Szacunkowy koszt realizacji zadania: 100 000,00 zł

2. Rozbudowa strefy dziecięcej aktywności przy SP1 w Łapach

Lokalizacja
Teren Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Świętego Jana Pawła II w Łapach w lokalizacji przy ul. Polnej 9 i przy ul. Matejki 19
Opis zadania
Realizacja zadania wynika z potrzeby lokalnej społeczności, zwłaszcza potrzeb dzieci i młodzieży związanych ze spędzaniem czasu wolnego. Bezpośrednie sąsiedztwo obu budynków Szkoły Podstawowej nr 1 w Łapach zamieszkuje liczna grupa dzieci, młodzieży oraz rodzin posiadających małe dzieci. Kontynuacja zagospodarowania przyszkolnej infrastruktury sportowo – rekreacyjnej spowoduje, iż powstanie przyjazne miejsce, w którym dzieci, młodzież i rodzice posiadający małe dzieci będą bezpiecznie i aktywnie spędzać czas ze swoimi pociechami. Zadanie będzie obejmowało rozbudowę placu street workout na posesji przy ul. Matejki oraz wykonanie tzw. kwiatowej łąki na posesji przy ul. Polnej 9 w miejscu dotychczasowej bieżni i skoczni oraz tzw. sali lekcyjnej na świeżym powietrzu wraz z drobnymi elementami (ławki, kosze na śmieci itp.). W trakcie imprez organizowanych na rzecz lokalnych społeczności oraz na co dzień będą wykorzystywane zakupione
krzesła, a do powszechnego codziennego użytku będą przeznaczone ławki parkowe oraz kosze na śmieci. Wykonanie ww. zadania nie niesie ze sobą uciążliwości dla mieszkańców okolicznych budynków mieszkalnych. Place są ogólnodostępne.
Szacunkowy koszt realizacji zadania: 100 000,00 zł

3. Bezpieczny plac zabaw przy Przedszkolu Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Łapach

Lokalizacja
Teren Przedszkola Nr 1 w Łapach przy ul. Polnej 27
Opis zadania
Celem zadania jest modernizacja i doposażenie terenu Przedszkola nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Łapach przez wykonanie nowego, trwałego ogrodzenia oraz montaż systemu monitoringu wizyjnego. Inwestycja ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa dzieci przebywających na terenie placówki oraz zabezpieczenie jej imienia. Istniejące ogrodzenie jest przestarzałe, miejscami uszkodzone, a teren przedszkola jest narażony na wtargnięcie osób trzecich poza godzinami funkcjonowania placówki. Nowoczesne ogrodzenie i monitoring pozwolą na lepszą ochronę dzieci,zapewnienie spokojniejszych warunków do zabawy na świeżym powietrzu oraz ograniczą ryzyko niepożądanych incydentów. Zwiększenie bezpieczeństwa dzieci to priorytet, który jest także oczekiwaniem wielu rodziców i opiekunów.
Szacunkowy koszt realizacji zadania: 100 000,00 zł

4. Strefa relaksu przy I Liceum Ogólnokształcącym w Łapach 

Lokalizacja
Teren I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Łapach przy ul. Bohaterów Westerplatte 10
Opis zadania
Tereny zielone – skwery oraz stadion lekkoatletyczny, położony przy I Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Łapach, służą na co dzień całej społeczności szkolnej oraz mieszkańcom Łap. W czasie lekcji i przerw przebywa tu młodzież szkoły, zaś po południu i wieczorem opisywana przestrzeń staje się miejscem spacerów, rekreacji i ćwiczeń mieszkańców naszego miasta. Atrakcyjne tereny zielone wokół szkoły, wraz ze starymi drzewostanami stanowią dobre miejsce do odpoczynku i spacerów, zaś tartanowa bieżnia stadionu lekkoatletycznego sprzyja treningom biegowym. Stworzona strefa relaksu na skwerze przed liceum podniosłaby znacząco funkcjonalność i  atrakcyjność tego miejsca. Zakupione i zamontowane ławki oraz urządzenia będą służyły zarówno uczniom liceum jaki i mieszkańcom całego miasta.
Szacunkowy koszt realizacji zadania: 98 300,00 zł

5. Mini tężnia solankowa przy ul. Długiej w Łapach

Lokalizacja
Nr działki 558/3 w Łapach, w miejscu w którym znajduje się park kieszonkowy
Opis zadania
Na południowej części Łap brakuje terenów rekreacyjnych, w których mieszkańcy mogliby odpocząć. Niedawno przy ul. Długiej powstał park kieszonkowy z ławkami i zagospodarowaną zielenią. Świetnym uzupełnieniem byłaby mini tężnia solankowa, która jest nie tylko eleganckim elementem małej architektury, ale przede wszystkim to naturalne źródło zdrowotnych inhalacji, które poprawiają samopoczucie i wspierają odporność.
Szacunkowy koszt realizacji zadania: 100 000,00 zł

6. „Z_Łap Bezpieczeczeństwo” – doposażenie i rozwój jednostki OSP ŁAPY dla bezpieczeństwa mieszkańców

Lokalizacja 
Ul. Płonkowska 1, 18-100 Łapy
Opis zadania
Zakup specjalistycznego sprzętu do działań ratowniczych, prewencyjnych i edukacyjnych dla jednostki OSP.
Celem zadania jest doposażenie jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Łapach w nowoczesny i niezbędny sprzęt wykorzystywany podczas akcji ratowniczo-gaśniczych, prewencyjnych, edukacyjnych oraz zabezpieczających wydarzenia lokalne. Realizacja zadania odpowiada na realne potrzeby zwiększenia skuteczności i bezpieczeństwa działań podejmowanych przez druhów strażaków – zarówno w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia mieszkańców, jak i podczas codziennych aktywności służących społeczności lokalnej. Zakupiony sprzęt, taki jak kamera termowizyjna, defibrylator AED, sprzęt ratowniczy, pilarki, zestawy narzędziowe i środki ochrony osobistej znacząco zwiększy możliwość operacyjne OSP, skracając czas reakcji i podnosząc jakość prowadzonych interwencji. Efekty zadania będą ogólnodostępne – sprzęt będzie wykorzystywany w całej Gminie Łapy w działaniach ratowniczych, edukacyjnych i integracyjnych, przyczyniając się do zwiększania poziomu bezpieczeństwa publicznego, świadomości zagrożeń oraz aktywizacji społecznej.
Szacunkowy koszt realizacji zadania: 75 000,00 zł

7. Łapy – Dębowina i Łapy – Pluśniaki – dwie miejscowości, wspólna przestrzeń, wspólna radość – łączymy siły dla nas wszystkich. Adaptacja terenu przy stawie w m. Łapy – Dębowina oraz adaptacja terenu rekreacyjnego w m. Łapy – Pluśniaki.

Lokalizacja
Łapy - Dębowina – działka nr 367/2, naprzeciwko posesji nr 15
Łapy - Pluśniaki – działka nr 43 (plac zabaw)
Opis zadania
Projekt zakłada zagospodarowanie terenu wokół stawu w miejscowości Łapy - Dębowina poprzez  nasadzenie drzew i roślin, budowę pomostu lub kładki, ustawienie leżaków, ławek oraz grilla rekreacyjnego. Mieszkańcy zyskają bezpieczne i wygodne miejsce do wypoczynku, rekreacji i integracji w otoczeniu natury. Dodatkowo w miejscowości Łapy - Pleśniaki planuje się zakup mat zabezpieczających pod zabawki na placu zabaw oraz wykonania ogrodzenia terenu, co znacząco zwiększy bezpieczeństwo bawiących się tam dzieci. Realizacja zadania posłuży wszystkim mieszkańcom - dzieciom, rodzinom, młodzieży i seniorom – którzy zyskają komfortową przestrzeń do wspólnych spotkań, organizacji sąsiedzkich wydarzeń oraz aktywnego spędzania wolnego czasu. Projekt odpowiada na potrzeby poprawy jakości infrastruktury rekreacyjnej w obu miejscowościach i rozwiązuje problemy związane z brakiem miejsc do bezpiecznej zabawy i wypoczynku. Zarówno nowe wyposażenie wokół stawu, jak i zabezpieczenia na placu zabaw przyczyniają się do wzrostu bezpieczeństwa użytkowników i pozwolą mieszkańcom budować silniejsze więzi sąsiedzkie. To inwestycja w komfort, zdrowie i integrację lokalnej społeczności.
Szacunkowy koszt realizacji zadania: 100 000,00 zł

8. Miejsce przyjazne integracji i rekreacji – plac przy Wiejskim Domu Kultury w Łapach – Szołajdach

Lokalizacja
Plac przy Wiejskim Domu Kultury w Łapach – Szołajdach
Opis zadania
Przestrzeń okalająca skatepark oraz parkour jest doskonałym miejscem do aktywności oraz integracji  mieszkańców. Wybudowana altana cieszy się dużym zainteresowaniem osób zamieszkujących naszą gminę, gdyż sąsiaduje bezpośrednio z skateparkiem oraz zieloną siłownią. To świetne miejsce na organizację festynów, pikników oraz zajęć plenerowych zarówno dla dzieci jak i dorosłych. W altanie zaplanowano wybudowanie ściany z cegły, w której będzie wbudowane palenisko grilla. Altana wyposażona jest już w stoły i ławki. Wykonanie działania pozwoli stworzyć doskonałe miejsce do integracji oraz warsztatów tematycznych.
W ramach zadania przewidziano również wykonanie zadaszenia sceny estradowej. Podczas organizacji imprez, pikników wskazane jest, aby scena była zadaszona. Dlatego też, zaplanowano wykonanie zadaszenia z konstrukcji drewnianej pokrytej gontem. Dodatkowo zaplanowano wykonanie podłogi sceny z płyt tarasowych oraz obłożenie bryły sceny płytkami ceglanymi. Wskazane jest również utwardzenie i ułożenie kostki polbrukowej wokół budynku warsztatowo-magazynowego oraz garażu wolnostojącego znajdującego się na placu. 
Szacunkowy koszt realizacji zadania: 100 000,00 zł

9. Budowa placu zabaw i strefy relaksu dla mieszkańców

Lokalizacja
Uhowo, działka nr 571
Opis zadania
Zadanie wynika z potrzeby stworzenia ogólnodostępnej, bezpiecznej i funkcjonalnej przestrzeni rekreacyjnej, służącej integracji społecznej mieszkańców oraz poprawie jakości życia lokalnej społeczności. Powstanie estetycznego i funkcjonalnego miejsca wypoczynku, obejmującego altanę z miejscem na ognisko, plac zabaw dla dzieci oraz uporządkowany teren zielony, który będzie sprzyjał aktywnemu spędzaniu czasu na świeżym powietrzu. Z infrastruktury korzystać będą mieszkańcy w różnym wieku – dzieci, młodzież, dorośli i seniorzy – a
także odwiedzający gminę turyści i goście. Zadanie odpowiada na brak ogólnodostępnych miejsc do wspólnego spędzania czasu, rekreacji rodzinnej oraz integracji sąsiedzkiej. Pomaga przeciwdziałać izolacji społecznej, a także promuje aktywność fizyczną i wypoczynek w otoczeniu przyrody. Efekty realizacji zadania będą dostępne publiczne, bez opłat i ograniczeń czasowych. Teren zostaje przystosowany do bezpiecznego użytkowania przez osoby w różnym wieku i o różnych potrzebach, w tym z uwzględnieniem podstawowych zasad dostępności.
Szacunkowy koszt realizacji zadania: 100 000,00 zł

10. Renowacja kuchni i sali widowiskowej w Wiejskim Domu Kultury w Płonce Kościelnej

Lokalizacja
Wiejski Dom Kultury w Płonce Kościelnej, nr działki 431/2
Opis zadania
Głównym celem projektu jest podniesienie standardu technicznego i funkcjonalnego kuchni oraz sali  widowiskowej w Wiejskim Domu Kultury w Płonce Kościelnej, w celu zapewnienia komfortowych, bezpiecznych i higienicznych warunków do organizacji wydarzeń społecznych, kulturalnych i integracyjnych. Dzięki realizacji zadania mieszkańcy oraz lokalne organizacje – w tym Koło Gospodyń Wiejskich i inne podmioty – zyskają nowoczesną przestrzeń sprzyjającą wspólnemu działaniu, spotkaniom i rozwijaniu aktywności społecznej.
W ramach projektu planowane jest przeprowadzenie kompleksowej renowacji kuchni oraz sali widowiskowej, obejmującej prace budowlane i instalacyjne. W sali widowiskowej zaplanowano zdemontowanie starej sceny, odnowienie ścian, sufitów i posadzki co znacząco poprawi estetykę oraz funkcjonalność pomieszczenia. Inwestycja istotnie podniesie standard techniczny obiektu i zwiększy komfort jego użytkowania przez
mieszkańców oraz organizacje działające na terenie całej Gminy.
Szacunkowy koszt realizacji zadania: 100 000,00 zł

11. Położenie nowej nawierzchni drogi 

Lokalizacja
Płonka Strumianka, nr drogi 274/2 od numeru 72 w kierunku numeru 52
Opis zadania
Droga gminna w miejscowości Płonka Strumianka jest słabej jakości. Jest w niej wiele dziur, wykruszonego pobocza, trudno się po niej poruszać samochodami, pieszo jak i rowerem. Nie jest ona ujęta w planach modernizacji na nadchodzące lata. Nowa nawierzchnia służyć będzie wszystkim mieszkańcom wsi, a także osobom odwiedzającym miejscowość. W przyszłości droga ta, będzie się łączyć z nowo wybudowaną drogą wojewódzką. 
Szacunkowy koszt realizacji zadania 100 000,00 zł

12. Ocieplenie Świetlicy Wiejskiej w Gąsówce - Osse 

Lokalizacja
Gąsówka – Osse, działka nr 54/17
Opis zadania
Wykonanie ocieplenia zewnętrznego i wewnętrznego świetlicy wiejskiej. Ocieplenie ścian styropianem o grubości 20 cm oraz poddasza wełną mineralną o grubości 30 cm. Cena 1m2 ścian to 200 zł netto, a poddasza 235 zł netto. Ocieplenie budynku ma na celu zmniejszenie kosztów ogrzewania, co za tym idzie i utrzymania.
Budynek ma służyć nie tylko latem, ale też jesienią i zimą w celu spotkań, warsztatów dla mieszkańców i koła gospodyń. Wpłynie to na znaczny wzrost integracji mieszkańców, młodzieży z Gąsówki - Osse i zaktywizuje różne grupy społeczne do spotkań. 
Szacunkowy koszt realizacji zadania: 99 984,00 zł

13. Plac zabaw „Czas na uśmiech”

Lokalizacja
Teren Szkoły Podstawowej im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Łupiance Starej
Opis zadania
Planowana inwestycja dotyczy budowy placu zabaw, przeznaczonego dla dzieci w wieku przedszkolnym. Obecnie na terenie Szkoły Podstawowej im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Łupiance Starej brakuje bezpiecznego i nowoczesnego miejsca do codziennej aktywności najmłodszych. Szkoła dysponuje tylko skromnym placem zabaw, który składa się ze starych elementów konstrukcyjnych. Chociaż przez lata spełniał swoją funkcję, jest już mocno wyeksploatowany i nie odpowiada współczesnym standardom bezpieczeństwa, ani oczekiwaniom najmłodszych użytkowników. Tym bardziej budowa nowego, nowoczesnego i bezpiecznego placu zabaw staje się pilną i uzasadnioną potrzebą. Realizacja tego zadania jest odpowiedzią na potrzeby rodziców, nauczycieli oraz lokalnej społeczności. Celem zadania jest stworzenie ogólnodostępnej przestrzeni, która będzie sprzyjała
integracji i aktywnemu spędzaniu czasu. Plac zabaw zostanie wyposażony w urządzenia dostosowane do wieku i możliwości dzieci w wieku 3-6 lat. Realizacja zadania poprawi estetykę otoczenia i podniesie jakość przestrzeni publicznej. Zadanie przyczyni się do aktywizacji lokalnej społeczności i budowania więzi sąsiedzkich. Będzie to miejsce spotkań, rekreacji i wspólnej zabawy. Plac zabaw stanie się ważnym elementem infrastruktury szkoły oraz będzie pełnić funkcję edukacyjną, rozwijając sprawność ruchową i umiejętności społeczne dzieci. Projekt zakłada zakup, dostawę i montaż urządzeń oraz wykonanie dokumentacji.
Szacunkowy koszt realizacji zadania: 100 000,00 zł

Aktualizacja: 10/09/2025 21:12
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do