Reklama

Magistrala Wschodnia: Koleją do Lublina, Rzeszowa i Kielc

Tak jak informowaliśmy PKP PLK planuje duże inwestycje w rozwój sieci kolejowej. Na modernizację torowisk, budowę nowych lub wykorzystanie od dawna nie używanych można uzyskać spore pieniądze z programów pomocowych Unii Europejskich przeznaczonych właśnie na rozwój kolei. Zapowiada się, że Podlasie uzyska kolejne możliwości komunikacyjne: PKP planuje uruchomić Magistralę Wschodnią.

Jak wcześniej informowaliśmy PKP PLK planuje remont torowisk między Łapami i Ostrołęką oraz Czeremchą i Hajnówką i uruchomienie tam połączeń TLK IC. Planowane jest też uruchomienie połączeń kolejowych z Łomżą. Magistrala Wschodnia częściowo wpisuje się w ten scenariusz: ma połączyć istniejące linie kolejowe między miastami wojewódzkimi na ścianie wschodniej czyli możliwe będą bezpośrednie połączenia Białegostoku z Lublinem i Rzeszowem oraz Kielcami i Olsztynem.  PKP PLK oraz Ministerstwo Rozwoju zapowiadają, że inwestycja ma być realizowana do 2020 roku.

Jak ma przebiegać magistrala? Jej początek to Olsztyn a potem Korsze - Kętrzyn - Giżycko - Ełk - Białystok - Czeremcha - Siedlce - Łuków - Dęblin - Lublin - Kraśnik - Tarnobrzeg - Kolbuszowa - Rzeszów. Planowane jest też odgałęzienie do Kielc via Tarnobrzeg - Ostrowiec Świętokrzyski - Skarżysko - Kielce.

PKP liczy, że uruchomienie Magistrali Wschodniej przy ciągle ślimaczacej się realizacji drogowej Via Baltica spowoduje, że pasażerowie zdecydują się masowo przesiąć do pociągów i udział transportu kolejowego w przewozach pasażerskich zostanie znacząco zwiększony. Nie bez znaczenia będzie też odciążenie dróg co ograniczy negatywne oddziaływanie transportu samochodowego na środowisko. Wartość inwestycji związanych z Magistralą Wschodnią przekroczy 6,5 mld zł.

(PS/ Foto: PR)
 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do