Każdy, kto chociaż raz potrzebował pilnej interwencji policji czy strażaków wie jak cenny w tego typu sytuacjach jest czas. Dzięki Wojewódzkiemu Centrum Powiadamiania Ratunkowego działania wszystkich formacji będą teraz przebiegały o wiele sprawniej.
Centrum mieści się w gmachu Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku przy ul. Warszawskiej 3.
Każdego dnia, przez 24 godziny na dobę przy telefonach dyżuruje co najmniej 5 dyspozytorów.
Wszyscy przeszli wymagający proces selekcji. Na stanowiskach zasiadają osoby kompetentne, przeszkolone, posługujące się biegle również językami obcymi.
Podlaskie WCPR jest jednym z 17 tego typu punktów w kraju. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom,dzwoniąc pod nr 112 możemy liczyć na jeszcze szybszą niż dotychczas interwencję odpowiednich służb.
Zarówno przedstawiciele policji, jak i straży pożarnej zaznaczali, że dyspozytorzy znacznie ułatwiają służbę każdej z formacji, poprawiając przy tym przepływ informacji, a także umożliwiając szybszą reakcje w sytuacjach zagrożenia życia.
Chociaż centrum funkcjonuje już od dawna, proces „przejęcia” nr 112 następował stopniowo.
Od 16 grudnia każdy kto przebywa na terenie województwa podlaskiego i wybierze trzycyfrowy europejski numer alarmowy połączy się z WCPR. Dotychczas wielu z nas traktowało dyżurnych niczym pracownikom infolinii.
Blisko 750 na 1000 stanowią zapytania o zamówienie taksówki czy odblokowanie telefonu komórkowego.
Warto zaznaczyć, że system jest cały czas ulepszany. Prawdopodobnie w niedalekiej przyszłości na Warszawską trafią również dyspozytorzy pogotowia ratunkowego.
Dzisiaj przed południem Wojewoda Podlaski Maciej Żywo spotkał się w placówce z przedstawicielami mediów. Sprawdźcie naszą fotorelację z pracy Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego.
[wzslider] (Opr. Młynarz)
Komentarze opinie