Platforma Obywatelska może zdjąć już bilbordy i może wycofać reklamy wyborcze z mediów. Wczoraj bez walki przegrała wybory parlamentarne. Wystarczyła jedna decyzja odnośnie uchodźców, wyrażona na szczycie szefów MSW państw Unii Europejskiej. Tą decyzją było głosowanie zgodne ze stanowiskiem między innymi Niemiec, ale za to przeciwne całej Grupie Wyszehradzkiej. Szczerze? Tej partii nie będzie mi już brakowało.
Wczoraj wieczorem w sieci zawrzało, kiedy padła informacja o tym, że szefowa polskiego MSW – Teresa Piotrowska – musiała konsultować się z Warszawą w sprawie stanowiska Polski odnośnie kryzysu imigranckiego. To oznacza, że pojechała tam kompletnie nieprzygotowana. Przecież od dłuższego czasu, co chwila, spotkają się ministrowie państw unijnych, by przedyskutować politykę wobec tysięcy ludzi, którzy siłą wdzierają się do różnych państw na naszym kontynencie. Za to wczorajsze głosowanie pokazało, że Polska nie miała najwyraźniej do tej pory żadnego stanowiska, skoro przed ważnym głosowaniem, minister musiała zasięgnąć opinii w Warszawie.
Na dodatek posypały się bardzo niepochlebne komentarze ze strony przedstawicieli państw Grupy Wyszehradzkiej. Bardzo ostro, ale jednocześnie dramatycznie skomentował postawę Polski minister spraw wewnętrznych Czech Milan Chowanec. Napisał na twitterze, że z powodu postawy przedstawiciela naszego kraju, zagrożone jest istnienie Grupy Wyszehradzkiej w obecnej formie. To dlatego, że ostatecznie Polska poparła między innymi stanowisko Niemiec oraz innych państw odnośnie przyjęcia 120 tys. uchodźców. Należ tu dodać, że nawet gdyby Polska była temu przeciwna, wynik i tak był przesądzony, ponieważ większość państw UE zdecydowała się na udzielenie pomocy ludziom z krajów Afryki i Azji.
„Nie było możliwości zablokowania decyzji w sprawie podziału uchodźców. Czysty sprzeciw Polski spowodowałby, że nie mielibyśmy wpływu na decyzję” – powiedział już po głosowaniu Polsatowi News wiceszef resortu spraw zagranicznych Rafał Trzaskowski, który uczestniczył w spotkaniu szefów MSW krajów Unii.
Niemniej jak pokazują ostatnie tygodnie Polska i tak pozostaje bez wpływu na politykę europejską. Na dodatek wyłamując się z Grupy Wyszehradzkiej, stawia się w bardzo niekorzystnym położeniu. Bo teraz nie dość, że wśród krajów starej Unii nasz kraj będzie tylko popychadłem głównie Niemiec, to jeszcze nie wykazaliśmy solidarności z krajami nowej Unii, z którymi razem dotąd próbowaliśmy wpływać na losy i politykę całej UE. Wczorajsze głosowanie, z którego Polska wyłamała się, pozostawia nasz kraj z boku, ale już wszystkiego, bez żadnego wpływu na to, co się będzie działo. Przeciwko przyjęciu 120 tys. uchodźców głosowały Czechy, Słowacja, Węgry i Rumunia, a Finlandia wstrzymała się od głosu. Polska popierając stanowisko Niemiec de facto zgodziła się na narzucenie kwot imigranckich.
Co to wszystko oznacza? Moim zdaniem oznacza to tylko tyle, że Platforma Obywatelska przegrała właśnie wybory parlamentarne na własne życzenie. Oznacza to również, że nie działa w interesie narodowym i jest nielojalna wobec państw, których chciała być liderem. Mówię tu o Grupie Wyszehradzkiej. Rozbijając te wątki na czynniki pierwsze powiem, że po 25 października może się okazać, że obecna partia rządząca skończy z jednocyfrowym wynikiem poparcia wyborców. Jeszcze trzy dni temu słyszeliśmy z ust premier Kopacz, że jej rząd jest solidarny i dba o interesy narodowe. Wyjaśniała, że jej rząd stawia również twarde warunki w negocjacjach z Unią Europejską. Jak można było się przekonać po wczorajszym głosowaniu, nie ma mowy o żadnych negocjacjach, ani żadnych warunkach. Tym bardziej nie ma mowy o dbałości o interes narodowy. Przypomnę pani premier i pozostałym członkom rządu, że zostali wybrani przez Polaków, aby reprezentowali interesy nas, obywateli i mieszkańców Polski. Nie żeby robili co chcieli, ale żeby reprezentowali nas, nasze oczekiwania i nasz głos! Dziś mamy sytuację taką, że większość Polaków sobie nie życzy sprowadzania uchodźców. Pytam więc – czyje interesy narodowe pani premier ze swoim rządem reprezentuje? Na pewno nie Polski, ani nie Polaków. Większość, przypominam, jest temu przeciwna! Gdyby Platforma chciała być faktycznie ze swoim rządem głosem Polaków, to solidarnie i owszem, minister Piotrowska głosowałaby, ale razem z państwami Grupy Wyszehradzkiej.
W związku z tym stanem rzeczy, polecam wszystkim kandydatom startującym z list Platformy Obywatelskiej, wycofać pieniądze z reklam politycznych, ponieważ będą to już kolejne miliony wyrzucone w błoto. Polecam również zaprzestać prowadzenia kampanii wyborczej, bo większość Polaków ma dziś pewność, że nie jest to ugrupowanie, które działa w interesie narodu polskiego. Przegraliście wybory parlamentarne na własne życzenie i to jeszcze przed głosowaniem. Przez niemądre decyzje polityczne, najprawdopodobniej dojdzie niebawem do znacznie większych niepokojów społecznych, niż do tej pory. Jesienią rząd się zmieni. Co do tego nie mam już absolutnie żadnych wątpliwości. I bardzo nieładnie, że zostawiacie po sobie taki syf panowie i panie z Platformy Obywatelskiej. Mi, jako do tej pory, członkowi Platformy Obywatelskiej, jest wstyd za was i za wasze postępowanie.
Platformo jestem na ciebie zła, bardzo zła. Nie chcę więcej takich polityków w swoim kraju, nie chcę partii, która nie działa w moim, ani w tysięcy innych, interesie. Mam dziwne przeczucie, że tą wczorajszą decyzją pani Kopacz zapewniła sobie ciepłą posadkę gdzieś w strukturach europejskich, po tym, gdy w Polsce nie będzie miała czego szukać, tak jak jej poprzednik – Donald Tusk. Zresztą on sam, nawet w tej sytuacji nie odezwał od początku, od kiedy trwa kryzys imigracyjny. Wstyd mi za was i za wasze uległe stanowisko wobec Niemiec, którzy się z naszym zdaniem nie liczyli. I powiem to głośno i wyraźnie. Jedynym krajem, który powinien dziś zająć się uchodźcami nie jest żaden kraj europejski, na pewno nie jest nim Polska. To państwo znajduje się na innym kontynencie i nazywa się Stany Zjednoczone. Trzeba było wraz z Grupą Wyszehradzką grzmieć jednym głosem właśnie w tę stronę, aby to USA zrobiło porządek, skoro narobiło w Afryce i Azji takiego bałaganu. Żegnam cię Platformo bez czułości i bez wyrazów szacunku. Spoczywaj w pokoju i trzymaj się z dala od Polaków, których od dawna nie słuchasz. Chciałam wam kibicować, ale zdradziliście mnie i to, w co wierzyłam. Publicznie rezygnuję z członkostwa w partii, która okazała się mnie zawieść. Zawiodła mnie i tysiące innych. Od dziś macie jednego członka mniej.
PiS dalej jest tak samo straszny jak był. Gdzie jest Macierewicz?!
odpowiedz
Zgłoś wpis
Acro - niezalogowany
2015-09-24 20:13:29
A jak twoje, Anonimie, rokowania?
odpowiedz
Zgłoś wpis
Adam - niezalogowany
2015-09-24 17:32:38
Szkoda ze dopiero teraz ludzie przejżeli na oczy, bo To że ta partia nie reprezentuje/ nie broni interesów Polaków to wiadomo było już 7 lat temu. No ale wam sie nie chciało sprawdzic kto jest kim w polityce, tylko ten straszny PIS was w d.. uwierał !!!
odpowiedz
Zgłoś wpis
emma - niezalogowany
2015-09-24 09:22:38
dobrze napisane, brawo! Też głosowałam na PO ale po tym co wyprawiają w ciągu ostatnich miesięcy w sprawie imigrantów jestem zażenowana, przerażona i bezsilna. Jakby mi ktoś jeszcze rok temu powiedział, że będę głosować na PIS to bym się popukała w głowę - a dziś okazuje się że właśnie tak się stanie! Dziwny jest ten świat:)
odpowiedz
Zgłoś wpis
- niezalogowany
2015-09-24 04:55:28
Leczyles sie kiedys w psychiatryku?
odpowiedz
Zgłoś wpis
- niezalogowany
2015-09-24 02:20:18
Zgadzam sie z pani wypowiedzią ,cały czas mysle ,kto rządzi w tym kraju?
odpowiedz
Zgłoś wpis
Temudżyn - niezalogowany
2015-09-23 18:38:07
Dzieje się PO popiera stanowisko Papieża Franciszka i Kościoła Katolickiego. PIS chyba popiera schizmatyków.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Krzysztof - niezalogowany
2015-09-23 14:12:06
Artykuł bardzo słaby. Poziom wypowiedzi godny dresa z piwkiem w ręku. O czym to w ogóle artykuł ? Jakieś wylewanie politycznych frustracji...
odpowiedz
Zgłoś wpis
Piotr - niezalogowany
2015-09-23 13:38:45
Platforma nie Obywatelska tonie ;)
odpowiedz
Zgłoś wpis
- niezalogowany
2015-09-23 12:44:52
Jako osoba bezpartyjne, ale sympatyzująca z PO, pod powyższym tekstem się podpisuję. Nigdy więcej nie oddam głosu na tę partię. Wstyd i hańba. Kompromitacja i głupota. To już dawno nie jest demokracja, nikt ze sprawujących władzę nie słucha społeczeństwa. I nikt o dobro tego społeczeństwa się nie troszczy.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Grazyna - niezalogowany
2015-09-23 11:49:48
Co to za bzdurny wniosek! Nie można krytykować -słusznie, stosownie do zasług - jednej partii bez podejrzeń, że się innej sprzyja? Słabo! Jestem i zawsze byłam bezpartyjna! Czy to ma oznaczać, że nie mam prawa zabierania głosu w sprawach, które dotyczą mnie, moich dzieci, wnuków? Proszę takie wnioski zachować sobie, bo kompromitują poziom umysłu i logiczności myślenia osoby je "produkującej". Jako bezpartyjna Polka sprzeciwiam się partyjniactwu podejmowanych decyzji! Jesli to jest rząd PO, jeśli to będzie rząd PiS czy innych partii i jesli z tego powodu ma się kierować nie interesem wyborców, a jedynie dyscypliną partyjną, niech sobie wykupi bezludną wyspę, ściągnie swoich fanów i tam sobie niech się partyjnie dyscyplinują! Jako Polka, chcę, by osoby luksusowo żyjące także z moich podatków, liczyły się ze zdaniem Polaków a nie z bezsensowną dyscypliną partyjną. Żaden rząd, który szafuje terminem "demokracja" nie ma prawa podejmować decyzji wbrew woli wyborców. Matka Polka
odpowiedz
Zgłoś wpis
Kamil - niezalogowany
2015-09-23 10:50:48
Pani była w PełO??? O matko bosko.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Wojtek - niezalogowany
2015-09-23 10:13:28
Przepraszam ale czy DDB jest PiSmem PiSu? Ton tego felietonu jednoznacznie wskazuje na polityczne zaangażowanie. Szkoda, bo tego typu tytuły powinny zachować zdolność do obiektywnej oceny sytuacji.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Podziel się swoją opinią
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
PiS dalej jest tak samo straszny jak był. Gdzie jest Macierewicz?!
A jak twoje, Anonimie, rokowania?
Szkoda ze dopiero teraz ludzie przejżeli na oczy, bo To że ta partia nie reprezentuje/ nie broni interesów Polaków to wiadomo było już 7 lat temu. No ale wam sie nie chciało sprawdzic kto jest kim w polityce, tylko ten straszny PIS was w d.. uwierał !!!
dobrze napisane, brawo! Też głosowałam na PO ale po tym co wyprawiają w ciągu ostatnich miesięcy w sprawie imigrantów jestem zażenowana, przerażona i bezsilna. Jakby mi ktoś jeszcze rok temu powiedział, że będę głosować na PIS to bym się popukała w głowę - a dziś okazuje się że właśnie tak się stanie! Dziwny jest ten świat:)
Leczyles sie kiedys w psychiatryku?
Zgadzam sie z pani wypowiedzią ,cały czas mysle ,kto rządzi w tym kraju?
Dzieje się PO popiera stanowisko Papieża Franciszka i Kościoła Katolickiego. PIS chyba popiera schizmatyków.
Artykuł bardzo słaby. Poziom wypowiedzi godny dresa z piwkiem w ręku. O czym to w ogóle artykuł ? Jakieś wylewanie politycznych frustracji...
Platforma nie Obywatelska tonie ;)
Jako osoba bezpartyjne, ale sympatyzująca z PO, pod powyższym tekstem się podpisuję. Nigdy więcej nie oddam głosu na tę partię. Wstyd i hańba. Kompromitacja i głupota. To już dawno nie jest demokracja, nikt ze sprawujących władzę nie słucha społeczeństwa. I nikt o dobro tego społeczeństwa się nie troszczy.
Co to za bzdurny wniosek! Nie można krytykować -słusznie, stosownie do zasług - jednej partii bez podejrzeń, że się innej sprzyja? Słabo! Jestem i zawsze byłam bezpartyjna! Czy to ma oznaczać, że nie mam prawa zabierania głosu w sprawach, które dotyczą mnie, moich dzieci, wnuków? Proszę takie wnioski zachować sobie, bo kompromitują poziom umysłu i logiczności myślenia osoby je "produkującej". Jako bezpartyjna Polka sprzeciwiam się partyjniactwu podejmowanych decyzji! Jesli to jest rząd PO, jeśli to będzie rząd PiS czy innych partii i jesli z tego powodu ma się kierować nie interesem wyborców, a jedynie dyscypliną partyjną, niech sobie wykupi bezludną wyspę, ściągnie swoich fanów i tam sobie niech się partyjnie dyscyplinują! Jako Polka, chcę, by osoby luksusowo żyjące także z moich podatków, liczyły się ze zdaniem Polaków a nie z bezsensowną dyscypliną partyjną. Żaden rząd, który szafuje terminem "demokracja" nie ma prawa podejmować decyzji wbrew woli wyborców. Matka Polka
Pani była w PełO??? O matko bosko.
Przepraszam ale czy DDB jest PiSmem PiSu? Ton tego felietonu jednoznacznie wskazuje na polityczne zaangażowanie. Szkoda, bo tego typu tytuły powinny zachować zdolność do obiektywnej oceny sytuacji.