
To bardzo ważne auto dla koreańskiej marki. IONIQ jest zaawansowanym samochodem kompaktowym z alternatywnym napędem, będący odpowiedzią na szybko zmieniający się styl życia współczesnych klientów, szukających elementów wyróżniających na tle innych pojazdów hybrydowych. Jest to jeden z najoszczędniejszych modeli w swojej klasie, zapewniający jednocześnie przyjemność z jazdy, dzięki dynamice i atrakcyjnej stylistyce - nie zawsze dotychczas dostępnych w pojazdach hybrydowych.
Białostocki salon Hyundai Nord Auto posiada auta demonstracyjne z możliwością odbycia jazd testowych. IONIQ dostępny jest również w ofercie wypożyczalni samochodów Eco Rental w Białymstoku.
Nazwa tego modelu kojarzy się z zasadą jego działania. Jony (Ion) są naładowanymi elektrycznie atomami, co jest nawiązaniem do inteligentnego napędu elektrycznego. Brzmienie nazwy kojarzy się z angielskim słowem unique (niezwykły, niepowtarzalny), co wskazuje na wyjątkową pozycję tego modelu w gamie Hyundaia, zaangażowanie firmy w ochronę środowiska i wzbogacenie oferty dla klientów.
Występująca w nazwie litera Q jest wyróżniona w logo, co ma podkreślać świeżość i atrakcyjność tego zaawansowanego technicznie auta.
Projekt IONIQ-a odwołuje się do dwóch elementów: efektywności i technologii, co jest wyraźnie widoczne w jego futurystycznym wyglądzie. Opracowując IONIQ-a inżynierowie i projektanci zwracali uwagę na zapewnienie równowagi formy i funkcji.
To ukierunkowanie na ekologię i zaawansowaną technologię widoczne jest w całym samochodzie, a wynikiem wspólnego projektowania jest atrakcyjna stylistyka jedynego w swoim rodzaju pojazdu, w którym forma i funkcja się uzupełniają. Atrakcyjny wygląd zewnętrzny IONIQ-a wyróżnia go spośród innych pojazdów hybrydowo-elektrycznych, a to dzięki stylistyce będącej doskonałym dopełnieniem zaawansowanych rozwiązań technicznych, podkreślającej jednocześnie przyjazny środowisku wizerunek.
Auto można obejrzeć w salonie Hyundai Białystok, mieszczącym się przy al. Jana Pawła II 85 i samemu przekonać się, czy faktycznie ten model wyróżnia się w gamie marki. Przypominająca coupe sylwetka IONIQ-a jest opływowa, co w połączeniu z aktywnymi i pasywnymi rozwiązaniami zmniejszającymi opór powietrza pozwoliło uzyskać znakomity współczynnik Cx = 0,24, będącym jednym z najlepszych na rynku.
Podobnie jak nadwozie, również wnętrze IONIQ-a odzwierciedla futurystyczny charakter modelu i uwypukla ekologiczno-hybrydowe korzenie auta.
"Wygładzone", eleganckie i wolne od zbędnych ozdobników wnętrze IONIQ-a daje poczucie ciepła, jednocześnie zachwycając optymalnym wykorzystaniem przestrzeni i uporządkowanym, logicznym układem elementów sterujących. Zastosowanie ekologicznych materiałów nadaje mu prostą i czystą formę sprawiając, że już na pierwszy rzut oka uznamy je za obszerne, eleganckie, jasne i świetnie rozplanowane.
Oparta na nowej platformie konstrukcja IONIQ-a zapewnia odczucia z jazdy podobne do typowego samochodu kompaktowego. Charakterystyka prowadzenia, a także poziom hałasu i wibracji są doskonale skalibrowane, tak by połączyć satysfakcję z właściwości jezdnych z ciszą i komfortem podczas dłuższych podróży.
Zaprojektowany, aby walczyć o tytuł najbardziej oszczędnego pojazdu hybrydowego, w którym nie zrezygnowano z satysfakcji z jazdy, IONIQ Hybrid jest wyposażony w nowy, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa. Silnik 1.6 GDI dysponuje mocą maksymalną 77 kW (105 KM) przy 5700 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 15,0 kGm (147 Nm) przy 4000 obr./min. Współpracuje on z nową, dwusprzęgłową skrzynią biegów o sześciu przełożeniach (6DCT) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW (43,5 KM), dzięki czemu cały układ napędowy osiąga moc maksymalną 103,6 kW (141 KM) przy 5700 obr./min. i moment obrotowy 27,0 kGm (265 Nm) na pierwszym biegu oraz 24,0 kGm (235 Nm) na wyższych przełożeniach.
Doradcy z salonu Hyundai Białystok zwracają uwagę, że na szczególne podkreślenie zasługują akumulatory litowo-jonowo-polimerowe, których gwarancja obejmuje okres 8 lat lub dystans 200 000 km. Co najważniejsze, charakteryzują się one brakiem efektu pamięci (oznacza to, że przez cały czas jest ich pełna, początkowa pojemność), co niewątpliwie jest mocnym atutem tego modelu. Akumulatory tego typu charakteryzuje największa gęstość energii zmagazynowanej, tzn. że spośród tej samej wielkości akumulatorów dostępnych na rynku, akumulatory litowo-jonowo-polimerowe magazynują największą ilość energii do wykorzystania przez silnik elektryczny.
Akumulatory są umiejscowione pod tylną kanapą pasażera, dzięki czemu środek ciężkości pojazdu jest położony nisko, centralnie, co poprawia właściwości jezdne pojazdu. Pozwala to również optymalnie wykorzystać całą pojemność bagażnika wynoszącą aż 550 litrów.
- Otwieramy nowy rozdział dla samochodów przyszłości, poprzez globalne wprowadzanie innowacji technicznych - powiedział Moon-Sik Kwon, wiceprezes Centrum Badawczo-Rozwojowego Hyundai Motor. - IONIQ został zaprojektowany przy pełnym wykorzystaniu naszych możliwości technologicznych. Hybryda, osiągająca najwyższą wydajność w swojej klasie, jest ekonomiczna i pozostaje wierna idei prawdziwego samochodu, dającego satysfakcję z jazdy dzięki nowoczesnemu wyglądowi i dynamicznym osiągom.
IONIQ Hybrid jest wyposażony standardowo w dwusprzęgłową skrzynię biegów 6DCT, dzięki czemu samochód jest bardzo dynamiczny, już od pierwszego momentu naciśnięcia pedału gazu, a zmiana biegów odbywa się płynie, w sposób niezauważalny dla użytkownika. Dostępne są 3 tryby pracy: Sport, Comfort i Eco.
Wrażenia z jazdy modelem IONIQ Hybrid są lepsze niż w jakimkolwiek samochodzie hybrydowym tej klasy, a to dzięki zespołowi napędowemu specjalnie dopasowanemu do tego modelu. Charakterystyka prowadzenia, a także poziom hałasu i wibracji są świetnie skalibrowane, tak by zapewnić najwyższą przyjemność z jazdy oraz skuteczne wyciszenie odgłosów pracy silnika. Wygłuszające panele w podłodze, a także ulepszone wypełnienia słupków A i B, grubsze szyby boczne oraz powłoka przedniej szyby tłumiąca hałas dodatkowo przyczyniają się do cichej i komfortowej jazdy.
Sportowo zestrojona, dwusprzęgłowa skrzynia biegów o sześciu przełożeniach zapewnia frajdę i zadowolenie z prowadzenia. Skrzynia daje możliwość zmiany trybu ECO na tryb SPORT, w którym biegi są zmieniane przy wyższych obrotach, a samochód dynamicznie rozwija moc.
Zastosowanie wielowahaczowego zawieszenia tylnego z podwójnym wahaczem dolnym poprawia komfort jazdy, a proporcjonalnie duży udział aluminium w elementach przedniego i tylnego zawieszenia pozwala obniżyć masę o około 10 kg w porównaniu z konwencjonalną konstrukcją. Każdy z przednich wahaczy waży o 2,3 kg mniej, co razem daje 4,6 kg, natomiast tylne zawieszenie waży o 7,14 kg mniej (po 3,57 kg z każdej strony).
Optymalnie skalibrowany układ hamulcowy w maksymalnym stopniu angażuje hybrydowe systemy odzyskiwania energii hamowania, które pomagają utrzymać prawidłowy stan naładowania (SOC) w każdych warunkach. Regeneracyjny układ hamulcowy, wykorzystujący system odzyskiwania energii trzeciej generacji, wyróżnia się niższym poziomem hałasu. Zintegrowane moduły wspomagania hamowania (iBAU) i wytwarzania ciśnienia (PSU) również pracują ciszej niż konkurencyjne rozwiązania. Przede wszystkim jednak systemy te charakteryzują się skutecznym odzyskiwaniem energii.
W samochodzie, który dostępny jest od pewnego czasu w ofercie Hyundai Białystok, zastosowano opony o niskich oporach toczenia, które obniżają zużycie paliwa. Zamontowane na dużych 17-calowych obręczach nowoczesne opony z gumy krzemionkowej gwarantują też lepsze właściwości jezdne.
Auto dostępne jest w trzech specyfikacjach, które mogą być dodatkowo uzupełnione o specjalne pakiety dodatkowych elementów wyposażenia. Na długiej liście zaawansowanych rozwiązań technicznych, które są dostępne już w wersji podstawowej, znalazły się rozbudowane, bierne i czynne systemy bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Systemy elektroniczne, takie jak autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), aktywny asystent utrzymywania pasa ruchu (LKAS), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) oraz system wykrywania martwego pola (BSD) z ostrzeganiem przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA) pomagają uniknąć kolizji na drodze.
Siedem poduszek bezpieczeństwa - w tym kolanowa poduszka kierowcy, a także wzmocnienia strukturalne nadwozia, osiągnięte dzięki zastosowaniu w 53% elementów nadwozia zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, zapewniają doskonałą sztywność, komfort prowadzenia i wysoki poziom bezpieczeństwa. Co istotne, IONIQ otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek w ocenie niezależnej organizacji Euro NCAP. W przeprowadzonych testach, IONIQ został najwyżej oceniony w czterech kategoriach: bezpieczeństwo dorosłych, bezpieczeństwo dziecka, ochrona pieszego i systemy bezpieczeństwa, co plasuje go w grupie najbardziej bezpiecznych modeli w swoim segmencie.
Dodatkowo komfort jazdy poprawiają dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z jonizatorem, tylna kamera, aktywny tempomat, czujnik deszczu, będące także w podstawowej wersji wyposażenia.
Na uwagę zasługuje możliwość wyposażenia IONIQ-a w nawigację z 8'' dotykowym ekranem, cyfrowym radiem DAB i 10-letnim programem aktualizacji MapCare.
IONIQ Hybrid objęty jest 5-letnią gwarancją bez limitów kilometrów oraz 8-letnim programem Assistance, pod warunkiem wykonywania przeglądów samochodu zgodnie z wymogami producenta.
IONIQ w podstawowej wersji Business kosztuje 99 900 zł. Hyundai przygotował także specjalne oferty finansowania w postaci atrakcyjnego kredytu, leasingu i programu Hyundai Abonament, o szczegóły których naprawdę warto zapytać dealerów Hyundaia.
Kontakt do salonu Hyundai Białystok Nord Auto:
al.J ana Pawła 85
tel. 85 671 20 30
www.nordauto.hyundai.pl
salon[at]nordauto.com.pl
(Artykuł promocyjny / Oprac. Piotr Walczak / Foto: Hyundai)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie