Reklama

Jedna infolinia dla wszystkich urzędów skarbowych w Podlaskiem

Podlaska Krajowa Administracja Skarbowa rozpoczęła pilotaż infolinii pod numerem 22 460 59 90. Testy ruszyły 4 września 2023 r., a ich zakończenie planowane jest na 29 września. Oprócz standardowych połączeń, osoba dzwoniąca na infolinię będzie mogła potwierdzić swoją tożsamość telePINem i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon. Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.

W ramach pilotażu infolinii klienci KAS będą mieli możliwość skorzystania z nowego modelu obsługi klienta telefonicznego. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią.

KAS przetestuje dwa typu połączeń, standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.

Pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi.

Test nowego modelu komunikacji telefonicznej ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej.

Podstawowe informacje o infolinii:

  • numer telefonu: 22 460 59 90;
  • koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.

W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń.

Bez potwierdzenia tożsamości:

  • ogólna informacja podatkowo - celna;
  • możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.

Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:

  • indywidualna informacja podatkowo - celna;
  • informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.

Ważne: klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.

Wraz z urzędami z województwa podlaskiego infolinię przetestują jednostki KAS z małopolskiego i wielkopolskiego.

Testy infolinii to kolejny etap programu "Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl.

Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:

  • 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych);
  • 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych);
  • +48 22 330 03 30 (z zagranicy).

(PW)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ddb24.pl




Reklama
Wróć do