W tym roku Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego organizuje kampanię społeczno-edukacyjną „Postawmy na Młodych”. Celem społecznym kampanii jest zwrócenie uwagi na rolę gospodarki i jej wpływ na życie mieszkańców regionu, budowanie przedsiębiorczego społeczeństwa: racjonalnego, zaradnego oraz otwartego na biznes.
Warto inwestować w młodych, bo to oni będą kreować naszą rzeczywistość w przyszłości, zakładać firmy i pracować na wspólny dobrobyt. Jeżeli wyobrazimy sobie naszą gospodarkę za 10-20 lat, to zobaczymy tam obecnych kilku- i nastolatków. To od nich w dużej mierze będzie zależał gospodarczy los regionu.
- Próbujemy więc już teraz zaszczepić w nich ducha przedsiębiorczości. Staramy się dotrzeć do dzieci i młodzieży w każdym wieku na różne sposoby i mamy nadzieję, że prowadzone przez nas działania zwiększają aktywność w obszarze edukacji i promowania postaw przedsiębiorczych – wyjaśniają pomysłodawcy akcji.
W maju zakończony został pierwszy etap „Postawmy na Młodych”. Rozdano 5 tysięcy edukacyjnych kolorowanek pt. „Czym skorupka za młodu nasiąknie…” dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zakończono też dwa konkursy plastyczne dla dzieci ze szkół podstawowych „Wspólna praca się opłaca” oraz „Jak zarobić pierwszy tysiąc”. Wpłynęło prawie 200 prac, spośród których wyłoniono zwycięzców. Ale to nie koniec Kampanii.
Nadal trwają dwa konkursy skierowane do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych:
Konkurs fotograficzny dla młodzieży gimnazjalnej pt. „Sukces w moim obiektywie”,
Konkurs dla młodzieży ze szkół ponadgimnazjalnych na najlepszy spot reklamowy: „Produkt z mojej okolicy”.
W obu zostały przedłużone terminy zgłoszeń – konkursy trwają do 16.09.2016 r.
Opisy Konkursów
Konkurs fotograficzny: „Sukces w moim obiektywie”.
Uczestnicy: uczniowie gimnazjum.
Celem konkursu jest inspirowanie uczniów szkół gimnazjalnych do zastanowienia się nad pojęciem „sukcesu” i odpowiedzi na pytanie „Czym jest dla mnie sukces?”. W ramach konkursu oceniane będą fotografie wykonane za pomocą aparatów fotograficznych, smartfonów i innych urządzeń audiowizualnych. Prace powinny obrazować „Sukces” - dowolnie rozumiany przez uczestnika konkursu.
„Gimnazjalisto, kto jak nie Ty, jest miszczem selfie?
Właśnie ogarnąłeś matmę? KLIK! Upiekłeś/aś smaczne ciastka? KLIK! Pogodziłeś/aś się z rodzicami po kłótni? KLIK! Wygrałeś coś? KLIK! Pokaż nam swoje małe lub duże sukcesy! Czekamy na Twojego selfiaka!”
Konkurs na najlepszy spot telewizyjny „Produkt z mojej okolicy”.
Uczestnicy: uczniowie szkół ponadgimnazjalnych.
W ramach konkursu oceniane będą filmy reklamowe (spoty) o czasie trwania do 1 minuty, których tematem jest reklama produktu/usługi wytwarzanych w okolicy zamieszkania uczestnika konkursu (produkty regionalne).
- Chcemy zwrócić uwagę młodzieży na atrakcyjność produktów „z własnego otoczenia” oraz pomóc w rozpowszechnieniu informacji o produktach dzięki promocji w Internecie – informują organizatorzy.
„Licealisto, chwyć w dłoń telefon i nakręć 1 min. film reklamowy "Produkt z mojej okolicy"! Marzysz by pracować w agencji reklamowej? A może namiętnie oglądasz filmy Quentin’a Tarantino? Rozejrzyj się wkoło: Wujek prowadzi warsztat samochodowy? Ciocia piecze ciasta? Kolega należy do klubu sportowego? A może koleżanka tworzy biżuterię hand made? Pomóż im w promocji, a przy okazji zgarnij kamerę GoPRo Hero 4! Kto wie, może to będzie przepustka do wielkiego świata Hollywood?”
Oprócz nagród przyznanych przez Kapitułę Konkursową, swoje nagrody przyznają również Internauci.
Do wygrania są: 2x sportowa Kamera Sony Action Cam HDR-AS200VR, 3 x bezprzewodowe Słuchawki SONY, 2 x Kamera sportowa GOPRO Hero 4, 3 x Smartwatch Samsung Gear 2 Neo.
Termin nadsyłania prac: 16 września 2016r.
- Jesteśmy przekonani, że wspólne zaangażowanie na rzecz naszego skarbu regionalnego, jakim są dzieci oraz młodzież, pozwoli patrzeć w przyszłość z optymizmem, budować silną gospodarkę i zmieniać oblicze województwa – mówią przedstawiciele organizatora akcji Postawmy na Młodych. .
Więcej informacji na temat realizowanych działań można znaleźć na: www.postawmynamlodych.pl.
Komentarze opinie